Christian GTV

Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

do apr 07, 2005 23:13

Ik wil morgen waarschijnlijk een GTV uit 1996 kopen. Nu ben ik zelf redelijk technisch onderbouwt, echter ben ik niet echt bekend met de zwaktes van een GTV waar extra goed op gelet moet worden. Ik heb wel eens gehoord dat de draagarmen voren wel eens stuk willen gaan, maar verder ben ik niet met dit type alfa bekend.
Heeft misschien iemand wat aandachtspunten waar ik extra goed op moet letten als ik een GTV koop?

Ik hoop dat iemand wat informatie voor me heeft!

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

do apr 07, 2005 23:34

Ik ben weliswaar ook niet technisch, maar.....als het een twinspark is:
-de distributieriem (op tijd vervangen?)
-de bougies (gaan 100.000 km mee en zijn kostbaar
It's not easy, being green (kermit)

Christian GTV

RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

do apr 07, 2005 23:44

hoi dibro,

bedankt voor je reactie, ik bedoelde echter met aandachtspunten meer de zwaktes van de auto. Bougies en distributieriem is gewoon standaard onderhoud die iedere auto nodig heeft! In ieder geval toch bedacht voor je reactie!

Gebruikersavatar
ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 18:47
Locatie: hellevoetsluis
Contacteer: Yahoo! Messenger

RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

vr apr 08, 2005 00:35

ruiterwisser systeem wil nog wel is kapot gaan (blijft je wisser ineens zon 10 cm hoger staan) en draagarmen voor verder een ok bak :!:
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

lex thissen

RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

vr apr 08, 2005 00:47

Het ruikt hier een beetje naar een :roll: " nieuwe " ALFIST , dus als je een beetje technish onderlegt bent dan is dat makkelijk.

En als je bekent bent met alfas, dan zijn er volgens mij niet meer problemen ( aandachtspunten ) dan bij andere ( moderne alfas ) te noemen, anders dan genieten.

go for it Lex.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

vr apr 08, 2005 00:54

Voor dit soort vragen is een aparte rubriek; 'Aandachtspunten'.

Christian GTV

Re: RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

vr apr 08, 2005 07:27

Het ruikt hier een beetje naar een :roll: " nieuwe " ALFIST , dus als je een beetje technish onderlegt bent dan is dat makkelijk.

En als je bekent bent met alfas, dan zijn er volgens mij niet meer problemen ( aandachtspunten ) dan bij andere ( moderne alfas ) te noemen, anders dan genieten.

go for it Lex.
Hoi lex,

valt wel mee eigenlijk, ik heb bijna 7 jaar een alfetta GTV gehad en 2 jaar een alfa 155 2.5TD.

Christian GTV

Re: RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

vr apr 08, 2005 07:31

Voor dit soort vragen is een aparte rubriek; 'Aandachtspunten'.
oeps, je hebt gelijk, misschien kan het topic nog verplaatst worden?

lex thissen

Re: RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

vr apr 08, 2005 10:00

Het ruikt hier een beetje naar een :roll: " nieuwe " ALFIST , dus als je een beetje technish onderlegt bent dan is dat makkelijk.

En als je bekent bent met alfas, dan zijn er volgens mij niet meer problemen ( aandachtspunten ) dan bij andere ( moderne alfas ) te noemen, anders dan genieten.

go for it Lex.
Hoi lex,

valt wel mee eigenlijk, ik heb bijna 7 jaar een alfetta GTV gehad en 2 jaar een alfa 155 2.5TD.
Sorry m'n neus zit wat verstopt :wink: probeerde voorzichtig te zijn.
Zag trouwens gisteren op MP een rode gtv is 't die 8)

Anyway welkom.

Lex.

Gebruikersavatar
LC
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Sint-Oedenrode

RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

vr apr 08, 2005 20:52

Rijd al 5 jaar in een GTV. Weinig problemen, de uitlijning kan wat kritisch zijn. Achterbanden 'cuppen' vrij snel door het forse negatieve camber achter. Kunnen daardoor (afhankelijk van het type band) snel lawaaiïg worden. In de winter steevast dichtvriezen van de portiersloten, wat je er ook mee doet. Ze wijzen nl omhoog, dus lopen vol met water. Verder wat rammeltjes in het interieur en kraakjes van de stoelen (in ieder geval bij mijn auto met leren Momo-interieur).
Erg betrouwbare auto!!! :P

alfa 166

RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

za apr 09, 2005 09:02

Mijn ervaring met de GTV is dat hij (zij??)buiten wat kleine zaken zonder al te grote zorgen te berijden is. Het enige grote nadeel van onze GTV vind ik dat je regelmatig met de bodem de grond raakt.(Vooral als de weg in het midden hoger is als aan de zijkanten)
Maar met een beetje opletten is dit te voorkomen.

Gebruikersavatar
LC
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Sint-Oedenrode

RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

za apr 09, 2005 09:56

Klopt, het is vooral oppassen bij het afrijden van dorpels, stoeprandjes ed. Hij raakt het snelst de grond aan de zijkanten, op de dorpels net achter de voorwielen. Zelfs om een hydraulische krik onder de dorpel te rijden moet je de auto al met de hand een paar cm uit z'n veren tillen! Heb nooit begrepen dat er mensen zijn die hun GTV nog verder verlagen, want dan is er in het dagelijks verkeer naar mijn mening nauwelijks meer mee te rijden. Of is het zo dat een V6 standaard al lager is dan een TS?

Gebruikersavatar
LC
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Sint-Oedenrode

RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

za apr 09, 2005 10:06

Oh ja, voor ik het vergeet: Koop er nooit één zonder airco! Ik rijd het hele jaar met de airco aan omdat er enerzijds zoveel warmte van de motor het interieur binnenkomt dat zelfs in de winter soms de kachel uit moet na bv een stukje filerijden of na een stukje stevig gassen. Anderzijds is de 'cabine' zo klein dat de ruiten snel dichtslaan als je er maar even inzit. Ook is de auto bloedheet wanneer je hem na een ritje even hebt laten staan en vervolgens weer wegrijdt. Er komt dan zeker 10 minuten warme lucht uit de ventilatie-openingen, zelfs bij koud weer.
Het schijnt dat er wel GTV's zonder airco zijn geleverd, die moet je dus niet hebben! :schrik:

Christian GTV

RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

wo apr 13, 2005 08:16

Hoi allemaal,

Het is me afgelopen weekend gelukt om eigenaar te worden van een Alfa GTV 2.0. Wauw ... wat een auto om mee te rijden .. het viel niet mee me enthausiame te onderddrukken tijdens de onderhandeling. De auto stond niet op de marktplaats overigens maar is wel particulier gekocht.

Gelukkig heb ik een airco in de auto zitten want zoals ik hierboven lees kan het anders wel eens aardig warm worden. Verder heb ik ook een momo lederen interieur, wat erg mooi is en onzettend goed zit (zeker als ik het vergelijk met mijn dagelijkse Fiat Punto). Van het weekend heb ik het met een soort bijenwas behandeld, het ziet er nu weer als nieuw uit.

Ik wil jullie ieder geval bedanken voor de vele reacties. Ik heb nog wat technische vraagjes over de auto maar die zal ik in een nieuw topic stellen.

Christian

Gebruikersavatar
LC
Member
Member
Berichten: 207
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Sint-Oedenrode

RE: Aankoop Advies Alfa GTV (1996) 2.0 TS L gevraagt

wo apr 13, 2005 12:48

Gefeliciteerd!

Ik kan je verzekeren, ook na jaren blijft het iedere keer weer een tractatie om in deze auto te mogen rijden. :D Veel plezier!

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”