gregor

aankoop alfa 75

ma apr 04, 2005 15:47

Hallo

Ik ben een complete autoleek mr ik zag onlangs de kar van m'n dromen, namelijk een alfa 75 1.8 IE van 1990; zag er perfect onderhouden uit, met slechts 110000km op de teller; vraagprijs is 4000 euro, is dit overdreven? Vraag me tevens af of het misschien zot is voor niet-kenner om dergelijke wagen te kopen. Zijn eventuele stukken nog gemakkelijk verkrijgbaar of pokkeduur? Een hoop vragen dus..

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: aankoop alfa 75

ma apr 04, 2005 16:46

Hevig overdreven, daar koop je een TS of misschien wel een mooie V6 voor !

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: aankoop alfa 75

ma apr 04, 2005 17:10

Nulletje eraf zou ik zeggen.... :wink:
Afhankelijk van de staat van de koets en de techniek moet je voor een kleine 1000 Euro toch wel een nette 1.8 ie kunnen vinden denk ik...Toch?
Mocht je een 75 helemaal het einde vinden (en dat is het ook , bijna ... :wink: ) ga dan voor een 2.0 Twin Spark of ,kun je wat meer te besteden aan brandstof ed; een 3.0 v6!
Rijdt net wat pittiger als een 1.8 ie.
Aan een 75 kleven wat eigenaardigheden die je erbij 'moet' nemen als liefhebbert, maar met een harde roestvrije carroserie en een goede versnellingsbak ben je al een heel eind.! :D
Grtz en suc6, fRank
Ps je kunt rustig vragen stellen hoor op dit forum, ook over reparaties ed... :wink:
Zitten hier een hoop 75 kenners...
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

gregor

RE: aankoop alfa 75

ma apr 04, 2005 17:40

Merci voor de zeer nuttige info, zal uw raad in acht nemen en mezelf hier steeds goe informeren

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: aankoop alfa 75

ma apr 04, 2005 18:07

Iets zegt me ( je zinsbouw... :wink: ) dat je uit het Vlaamse land komt, of niet?
Niks mis mee hoor, woon zelf zo'n 800m van de belgisch/nederlandse grens vandaan...
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

gregor

RE: aankoop alfa 75

ma apr 04, 2005 18:21

idd ben volbloed vlaming uit antwerpen; jullie nederlanders hebben echter veel meer goede forums zoals deze, vandaar....

steven

RE: aankoop alfa 75

di apr 05, 2005 14:42

Gregor

Denk er wel bij ALS je de goedbedoelde adviezen van de forummers opvolgt je zeker voor een V6 stevig in de buidel moet tasten wat betreft brandstof en onderhoud.(scheelt natuurlijk als je een hoop zelf kan)
Maar een 1.8 IE voor 4000 euro is belachelijk, nooit doen.

Een TS kan je zeker voor dat geld kopen maar dan ook een hele mooie, en V6 voor 4000 kan ook nog maar das toch wel even zoeken denk ik.

Maar die 1.8 voor 4000 "dont touch it with a bargpole"

jan bert

RE: aankoop alfa 75

di apr 05, 2005 22:32

inderdaad 4000 voor een 1.8 IE is ridicuul!!!
mijn vader heeft er een gehad met die motor, leuke auto met een aardig geluid, maar voor meer rijplezier ga voor een TS en echte kicks een v6! turbo heb ik zelf nooit in gereden nog, maar moet ook geweldig zijn.
wat ik lees en hoor van mede liefhebbers is dat het gat tussen een 1.8 IE en een 2.0 TS zeer groot is en een TS zelfs zuiniger is!!! en voor die 4000 euro koop je een mooie TS

lex thissen

RE: aankoop alfa 75

wo apr 06, 2005 00:28

Oke we hebben het al over de prijs gehad :wink: nu techniek 8) eerste indicatie.

Electrisch: ARC brandende lampjes :?: welke lampjes, check of er geen draad bruggen ingebouwd zijn bv bij het rem resevoir etc, liefst is er niet te veel aan geknutseld dus alles lekker stoffig onder de kap en origineel.

Carresorie: ( roest ) Als er geen roest aan de buiten kant zit dan.......onder achter raam, ook onder de hoeden plank, hoeken onder achter lichten en koffer vloer ( naden ) + reserve wielbak. Als er skirts op zitten dan de spatboard randen onder de verbreders controleren.
Bodem en motor compartiment is over het algemeen oke.

Motorisch: als ie goed loopt en schakeld dan is het wel goed zijn, dit is in iedergeval makkelijker te herstellen dan boven genoemd :wink:

Alles heeft zijn prijs en er is altijd wel ergens iets te vinden maar het moet niet uit de klauw lopen toch :wink:

Succes Lex.

Gebruikersavatar
Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: di mar 29, 2005 12:35
Locatie: Dordrecht

RE: aankoop alfa 75

wo apr 06, 2005 17:36

[quote]Carresorie: ( roest ) Als er geen roest aan de buiten kant zit dan.......onder achter raam, ook onder de hoeden plank, hoeken onder achter lichten en koffer vloer ( naden ) + reserve wielbak. Als er skirts op zitten dan de spatboard randen onder de verbreders controleren.
Bodem en motor compartiment is over het algemeen oke.


Ook de ruimte onder het rooster van de ruitenwissers, daar waar de blaadjes blijven liggen. :(

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”