Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

za jan 01, 2005 14:44

Het ligt er ook een beetje aan of die 3900 Euro voor jou veel geld is (wat ik voor een student normaal zou vinden) of dat het zo ongeveer uit je kontzak wappert als speelgeld. Dit is een aankoopbedrag aan de onderkant van de Bertone markt. Je kunt kijken of de auto gewoon goed rijdt en er een paar jaar veel plezier aan beleven, zonder dat je concoursen gaat winnen. Zo doe je ook veel ervaring op met dit type auto en kun je over een paar jaar alsnog beslissen of je een hele mooie koopt of deze aanpakt en heb je ondertussen wel veel LOL gehad voor 'weinig' geld.
Zoals anderen ook zeggen, bekijk en rij er een paar en doe dat niet alleen. Van een wat goedkopere auto moet je wel eisen dat die compleet, rijdend en gekeurd is. Check ook goed of alle electrische zaken het doen, kan ook tegenvallen.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

za jan 01, 2005 15:15

En voorat je een Bertone koopt(of wat voor oudere auto dan ook eigenlijk): Zorg eerst voor een stallingsruimte!
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Swa

zo jan 02, 2005 12:26

Stallingsplaats voor mogelijke oldtimer is reeds voorzien : grootmoeders garage!

Hier zijn een aantal fragmenten uit zijn mails:

Historiek:

Het is dus een GTJ 1300 van bouwjaar 1974 met een 1750 cc motor.
Lusso frontje(grill) met dubbele koplampen.

De alfa heeft een complete body off restauratie achter de rug is dus knalhard !
Kleur is alfa code, ik meen 537 is dus donkerrood. (Dit is echter fout)
Mooie L.M. velgen (vierspaaks) met brede banden.

Ik heb de alfa in 1991 gekocht van een automonteur die er zelf 6 jaar in heeft gereden.
Ikzelf heb met de wagen nooit gereden ik heb hem alleen maar gerestaureerd.
Alle papieren zijn aanwezig (compleet kenteken) .

Wat er nog moet gebeuren zijn de volgende zaken:

Dynamo vervangen.
Voorschokdempers plaatsen. (De veren zijn aanwezig en gemonteerd)
Verder kleine details van het interieur plaatsen.

Wat is er gedaan:

-Over de koets van de alfa die is inderdaad roestvrij en ik heb op verschillende (bekende) plekken laswerkzaamheden uitgevoerd.
-De wagen is mooi gespoten met een paar schoonheidsfoutjes (druipers in lak, makkelijk weg te schuren en even polijsten).
-Interieur is netjes, stoelen en achterbank komen uit een 2 liter model (orginele stoelen en achterbank zijn aanwezig).
-dashbord had twee scheuren heb ik gerepareerd.
-Nieuwe ondedelen zijn: remleidingen, remblokken en rammelveertjes, remklauwen zijn gedemonteerd geweest en gereinigd,
-remschijven zijn goed maar licht afdraaien is verstandig, vangbanden achteras zijn nieuw, twee koplampen zijn nieuw, nieuwe motorsteunen.
-Verder heb ik tijdens de laswerkzaamheden de voortrein compleet extra gelast omdat ik een tip kreeg van iemand die zei dat die voortreinen weleens lostrilde.
-achter nieuwe wielranden ingelast.

Bekleding is goed, vloermatten zijn van rubber moet wel hier en daar gerepareerd worden maar zichtbare delen zijn goed.
Verder zijn alle chroomdelen goed en de bumpers ook.
Ik heb er diverse losse extra onderdelen bij, wielophanging, deurgrepen en natuurlijk het BERTONE plaatje is erbij.

In principe is alles erbij behalve de voorschokdempers.
Over de gele onderdelen van de wielophanging. Deze delen zijn natuurlijk gedemonteerd geweest en in een lievelings kleur van mij gespoten.
verder zal ik in het nieuwe jaar de motor gangbaar maken en de laatste werkzaamheden afmaken zodat de alfa rijdbaar wordt. Het bouwjaar van de motor weet ik niet.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

zo jan 02, 2005 12:59

de prijs is an sich best voor een dergelijk ding. Het is zo een wagen die opgebouwd is uit verschillende types.
Een unificata, dus 2.0 grill, OT dash? 1750 motor etc en dan rubber matten ipv tapijt. Dus niet origineel. En dat bepaalt mede de prijs. Een unificata heeft standaard een 2.0 interieur, dus wat er dan bij zou moeten zitten als origineel?
Maar goed, dat hoeft geen probleem te zijn. Controleer vooral op ROEST, en praat wat van de prijs af, (zeg 3500) regel via dit forum een setje koni en een dynamo en klaar.
Zijn de banden niet vierkant van het stilstaan? Toch ook weer kosten!!!
Succes!!!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1023
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

zo jan 02, 2005 16:27

Pas echt heel erg op met een bertone.
Ik ben ook al getilt met zo'n schoonheid.

De wagen stond mooi in de lak. Maar toen ik aan de gang ging kwam ik gaten tegen waarover afplaktape geplakt was, en daar overheen geplamuurd. Echt te triest.
Wat ik uiteindelijk vervangen heb:
2 Deuren
2 Dorpels (middel en buiten)
2 achterspatboordranden
2 stukje voorscherm dat over de dorpelvalt (en 2 maal hetzelfde van het achterscherm)
2 Bodemplaten

Ze is nu, bijna 2 jaar later, klaar om naar de spuiter te gaan.

Voordeel: Ik heb dus een relatief goedkope cursus lassen gehad. Nadeel: ik heb een dure bertone.

Kijk uit!
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Swa

ma jan 03, 2005 10:36

@ Berlinista

Een unificata, dus 2.0 grill, OT dash??
Kan je hier misschien een beetje meer uitleg over geven? Dat van die grill denk ik te weten (dubbele koplampen) maar de rest?

En heb inderdaad ondertussen al wat van de prijs kunnen pitsen!!

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

di jan 04, 2005 23:14

De latere Bertone 1300 typen, en de 1600 Lusso hadden hetzelfde uitrustingsnivo als de GTV 2000, met uitzondering van de kleine achterlichten en het dashboard. Voor de rest waren ze identiek aan een Duemila.
(als mijn herinnering het goed heeft... zo niet dan staat Andretti vast wel met een antwoord klaar...)
Hoewel ik ook een 1600 lusso heb gehad met een 2000 dash, dus zeker ben ik niet...
Apart topicje opstarten???
Sowieso voor je noodzakelijke onderdelen!
enne, als er een 1750 motor in zit: Lekker laten zitten, dat zijn de fijnste!
By the way, er hoort dus een motor met schroeffilter op ,oliepeilstok onder de ontsteking en gewone luchtfiltertrommel.
Heb je een hangend filter 1750 motor; Top! Er horen kleine remmen op, geen sper, blank glas, (getint is ZEER zeldzaam) Tapijt en geen rubber matten, deuren met kabelbediende ruiten ipv schaarmechaniek, hangende pedalen, en verder weet ik niet zo gauw waar je nog meer de verschillende types aan herkent.
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Swa

RE: GT junior: Kopen of niet?

zo jan 09, 2005 11:43

Eindelijk heb ik de tijd gevonden (tussen het blokken in: morgen economie :? ) om enkele foto's online te zetten.

Op onderstaande links staan ze bij Alfa GT
Moet er wel bij zeggen dat ze niet echt van goede kwaliteit zijn.

http://www.geocities.com/swavanreet/

Groetjes

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: GT junior: Kopen of niet?

zo jan 09, 2005 11:47

Het lijkt wel of de auto verhoogd is. Of komt dat omdat er 2 verschillende bandenmaten onder zitten.
Afbeelding

Swa

RE: GT junior: Kopen of niet?

zo jan 09, 2005 11:48

Ik zou het begot niet weten! Zou het kunnen zijn omdat er vanvoor nog geen schokdempers opzitten?

Als er iemand deze wagen zou herkennen van ieverans, laat maar weten hé!!

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: GT junior: Kopen of niet?

zo jan 09, 2005 22:12

Ey Swa,
Wijs ding wel!
Zijn dat ford velgjes die ik daar zie , want ze lijken me breder dan de originele accesoirevelgen van Alfa met die vier spaakjes. Zie www.egbertone.nl
Zo toch de indruk dat t wel wat is!
Niet verhoogd, maar origineel stonden ze giga hoog op de poten. Wat je ziet rijden is 9 van de 10 keer verlaagd!
En, tank leeg, geen res. wiel erin, etc......
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Swa

RE: GT junior: Kopen of niet?

zo jan 09, 2005 22:26

Of het de originele velgen zijn weet hij (de eigenaar) niet, maar er zit wel een alfa symbool op. Velgmaat is 6,5-14 maar zijn andere dan die van egbertone (zijn spaken lopen naar buiten, de deze naar binnen).

Groetjes

Swa

RE: GT junior: Kopen of niet?

ma jan 10, 2005 16:26

Kan er soms iemand zeggen welke kleur dat het ongeveer is?
Ik dacht aan kastanje.

Gebruikersavatar
Emilio
Guru
Guru
Berichten: 1023
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:43
Locatie: Almere

RE: GT junior: Kopen of niet?

ma jan 10, 2005 16:38

Jammer, Ik heb de foto's een keer of 50 vergroot om te zien of de lijntjes op je dorpels er nog in zitten en je deuren mooi sluiten. Is helaas niet te zien.
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: GT junior: Kopen of niet?

ma jan 10, 2005 18:03

Kan er soms iemand zeggen welke kleur dat het ongeveer is?
Ik dacht aan kastanje.
Zo te zien is het dezelfde kleur die ik heb... AR 525 Prugna
Prugna is Italiaans voor pruim, op het kenteken vermeld als paars.


Voor het ex- en interieur van een Junior van '74 en later... check gewoon ff om m'n site.
http://www.egbertone.nl/GTJ_1300.htm en dan even naar onderen scrollen en op de afbeeldingen van de folder klikken

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”