Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Verschil 1.8 Carbs en 2.0 Carbs merkbaar?

di mar 22, 2005 21:59

Mocht je evt. opzien tegen het werk om eea om te bouwen van carbs naar TS: een 75 2.0 carbs is "TS voorbereid" :wink: > kabelboom van de TS kun je zo aansluiten in achter het dashbord bij de "bijrijdersvoetenbak" dus geen gehannes met zelf bedrading trekken /doormeten/solderen etc....
Al met al best te doen, mocht meer info willen hierover >mail ff, grtz, fRank
edit: laatste 2 pagina's met reacties niet gezien dus beetje domme reply van mij....
mea culpa..!
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Verschil 1.8 Carbs en 2.0 Carbs merkbaar?

zo apr 03, 2005 22:10

Nord blokken komen uit Arese/ portello. Dit itt de boxer (-sud) blokken uit het zuiden. Vandaar de terminologie. Indertijd achterhaald na de komst van de V6, en de overname door fiat. Toch is het alu spul, met hemisferische verbarndingskamers, dus ook de 6-in-lijn nog steeds te vangen onder de noemer Nord blokken. Een TS blok is een doorontwikkeld Nord blok. En naar mijn mening zijn de nord motortjes uiteindelijk de mooiste AR motoren. Een montreal motor is zelfs eigenlijk een doorontwikkeld Nordje. Ik wil niet zeggen dat ze twee 1300 jes op een kruk gezet hebben, maar hoe dan ook komt het er wel op neer! (2600 cc V8)
Zodoende. enne, een 1750 is eigenlijk een 1800 met een wat luxere naam. Een 2000 is een overvierkante 1600. Een 1750, dus ook een 1800 is de mooiste motor die ze van deze serie gebouwd hebben. De 2000 hebben ze eigenlijk TE groot gemaakt. De andere topper qua gretigheid en super lopen is de 1300. Alleen te weinig power onderin. De 1600 vind ik een suffe motor. De 2000 wil je als je vermogen wil. De 1750/1800 is het mooiste compromis.
De 2300 is een hele andere, opgeboorde 1900 motor . De 16v motoren zijn eigenlijk Fiat motoren. Hebben een gietijzeren blok, vanwege mensen die hun motor niet warm willen rijden. (iedereen tegenwoordig dus....en met name de leasetijgers onder ons)
Beetje inzicht gekregen?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Andretti Molletti

RE: Verschil 1.8 Carbs en 2.0 Carbs merkbaar?

zo apr 03, 2005 23:17

Een 2000 is een overvierkante 1600.

Boring slag is 84 x 87 dus een lange slag motor...

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Verschil 1.8 Carbs en 2.0 Carbs merkbaar?

ma apr 04, 2005 14:12

88.5 is de slag voor 1750/2000 maar mierenneukerij van mijn kant ..... Zijn te weinig superlatieven om Nord blok te beschrijven. Bij voorkeur heb ik het liefst zoveel mogelijk cilinders en inhoud maar Nord is iets speciaals. Het enige leuke 4 cilinderblok hoewel
de boxer ook charme heeft.

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”