jan bert

GTV TB 2.0v6

di feb 15, 2005 08:20

lijkt me wel wat voor over een tijdje. ik ben nog lang niet uitgekeken op me 75 hoor, maar ik zie er aardig wat staan, van die TB's.
ook nog voor niet zo veel geld ook :-k
zijn het eigenlijk goede blokken, die 2.0's?? of is het meer een garage-auto?

Gebruikersavatar
Titus
Newbie
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 15:01

RE: GTV TB 2.0v6

di feb 15, 2005 11:21

Ja... waarom worden ze geodkoop aangeboden, vraag ik me ook af.
Ik hoor wel eens dat de turbo versleten is. Lekker met koude motor flink op het gas en ook niet laten afkoelen, maar gewoon, als de motor nog heet is uitzetten.... niet zo goed voor je turbo.
Hou er dus maar rekening mee dat je bij een 'goedkope' 2e hands dat moet gaan laten vervangen...

Maar wel gave bakken!
(Oo=V=oO) & (O_v_O) & (oo-V-oo)

alfa 166

RE: GTV TB 2.0v6

wo feb 16, 2005 11:06

Ik heb begrepen dat de kwaliteit van deze TB motoren erg tegen zou vallen.

Ik zou eerder kiezen voor een TS of 3,0

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: GTV TB 2.0v6

wo feb 16, 2005 13:39

klopt, blijken niet al te beste motoren te zijn. Daarnaast zit er een niet al te beste Turbo op. Mijn advies, alleen een kopen waarvan je zeker weet dat de motor nog in goede staat is, dat betekend dus iets dieper in de buidel tasten.

Ik heb zelf 3.0 V6 en dat rijd als een zonnetje. Lekker toeren en als ik wil lekker scheuren.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

jan bert

RE: GTV TB 2.0v6

wo feb 16, 2005 23:07

3.0 lijkt mij ook mooier dan. ik ken het blok wel een beetje........ :twisted:
maar ik ben benieuwd naar de TB
alfa maakt deze motor toch al een lange tijd. dan denk ik: kinderziektes zijn eruit.... :roll:

Gebruikersavatar
m.brandon
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 681
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 20:32
Locatie: Amsterdam

RE: GTV TB 2.0v6

wo feb 23, 2005 23:19

Ik heb een TB gehad. Op zich een prima blok hoor in tegenstelling tot wat velen hier vertellen. Het is alleen wel een super kwetsbaar blok. Trek hem 1x op koude motor naar hoge toeren en je hoeft je niet te verbazen als hij er mee ophoudt.
Zelfde geldt voor uitzetten direct na een rit.

Maar als je hem netjes warm rijdt en netjes uitrijdt, dan is het een prachtig blok.

Wil je hem voor dagelijks verkeer gaan gebruiken dan raadt ik je het echter af. Daar is de auto niet geschikt voor heb ik uit ervaring geleerd.
Dan kun je beter een 3.0 V6 nemen (2.0TS vind ik persoonlijk te licht).

Indien je het als toerauto wil gaan gebruiken, dan zou ik de TB kiezen vanwege zijn unieke blok.

Let trouwens goed op met een aankoop er makeert vaak flink wat aan. Bij de mijne destijds ook en zelfs toen ik hem verkocht had (sorry Wouter :? ) kwamen er ook verborgen gebreken aan het licht die met een beurt niet naar boven waren gekomen.

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GTV TB 2.0v6

vr feb 25, 2005 12:22

Het zijn leuke auto's maar zou zelf nooit een TB als daily driver kiezen.
Persoonlijk vind het een schitterend motortje maar ik weet niet of ik hem zou prefereren boven de 3.0 (een 3.0 24v heeft ook weer zo z'n zwakke punten natuurlijk).

Zoals met alle, en zeker de moderne, Alfa motoren is een perfecte staat van onderhoud, goed warm rijden en voor de tb goed laten nadraaien van uiterst belang.
Kritische punten zijn absoluut de klepspeling, die moet vaak worden gesteld en zelfs als de kleppen perfect staan klinkt het alsof er te veel speling op zit.
Daarnaast schijnen de nokkenassen nogal slijtage-gevoelig te zijn.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: GTV TB 2.0v6

vr feb 25, 2005 13:21

Achterwielophanging "schijnt" ook nogal kwetsbaar te zijn bij GTV's in het algemeen?
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”