Gebruikersavatar
Furrikain
Full Member
Full Member
Berichten: 427
Lid geworden op: za jan 21, 2006 03:17
Locatie: Roosdaal (BE)

FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

vr apr 07, 2006 21:26

Zoals sommigen hier al weten, heb ik onlangs een GTV6 geimporteerd van Nederland naar België. Nu ben ik geen mens die ondoordacht of impulsief te werk gaat, dus had ik op voorhand zo veel mogelijk informatie opgezocht betreffende dit onderwerp en meteen 1 ding geleerd: zelfs al bel je naar een overheidsdienst, ga er NIET van uit dat ze je correcte informatie geven :?

Ikzelf heb de hele procedure aan de hand van mails, google en veel telefoontjes mooi in elkaar gepuzzeld en nog kwam ik bedrogen uit. Ik had m'n huiswerk tot in de puntjes gemaakt, maar onze bureaucratische vrienden hadden nog voldoende verrassingen voor mij in petto. Ik heb verschillende keren gedacht dat ik een mooi neergepende procedure van iemand die het pas meegemaakt heeft mooi kon gebruiken. Helaas nooit gevonden, dus schrijf ik ze zelf maar nu het nog fris in m'n geheugen zit.

Deze tekst is geschreven met het oog op import uit Nederland, maar is eigenlijk voor het grootste deel prima toepasbaar binnen de EU.

Laten we beginnen bij het begin: je hebt een auto gezien in Nederland waarvan de staat of uitvoering mooi genoeg is om import te overwegen. Wat je ook doet, zorg eerst dat je goed gezocht hebt in eigen land, je vermijdt er een hele heisa mee. Maar ok, na lang wikken en wegen, beslis je voor de Nederlandse te gaan. Indien het niet gaat om een oldtimer kan ik je overigens alleen maar aanraden voor eentje in origineelstaat te gaan. Wat voor jou een kleine verbetering of verandering is, is later bij de Belgische keuring meteen tuning en dan krijg je gegarandeerd extra kosten en gezeik.

Populaire valkuilen zijn afwijkende velg- en bandenmaat, uitlaat, verlaging, gordels achteraan (verplicht vanaf 1984) en tegenwoordig zelfs dingen als een spoiler of niet origineel stuur. Vergeet ook niet dat in België een functioneel achtermistlicht verplicht is, alsook een brandblusser en gevarendriehoek.

Bij twijfel raad ik aan om van een Belgische liefhebber met eenzelfde wagen het PVG-nummer te bekomen. Dit is te vinden op het homologatie-attest en geeft je de mogelijkheid toegestane banden en velgen te bekijken voor je voertuig op de volgende website:
http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp
De hele sectie "Personenwagen" is trouwens een aanrader om eens door te spitten.

Na de nodige onderhandelingen met de eigenaar ga je tot aankoop over. In mijn geval stond ik erop dat de auto voor aankoop een grondige inspectie op een brug onderging. De invoerprocedure is ingewikkeld genoeg, dus teleurstellende verrassingen aan de wagen worden dan extra pijnlijk om te slikken. Een APK-gekeurde wagen kan je al veel vertellen. De keuring in België is wel verschillend, maar een frisse APK geeft toch aan dat de basis in orde is.

Bij de aankoop moet je twee zaken duidelijk afspreken met de eigenaar:

1) het opstellen van een aankoopfactuur, een goed te gebruiken sjabloon vindt je hier:
http://www.autozone.be/col/auto/art/pdf ... nkomst.pdf
Deze heb je later bij het douanekantoor nog nodig.

2) het uitschrijven van de wagen. Dit kan bij elk RDW keurstation en moet niet noodzakelijk door de eigenaar gebeuren. Iedereen met een geldig identificatiebewijs en de papieren (volledige kentekenbewijs) en platen van de wagen mag dit doen. Hier bekom je een uitvoerverklaring, ook dit is nodig voor de douane. Meneer of mevrouw bureaucraat aan het lokket rekent je hiervoor 11.55€ aan. Ik heb het overigens zelf gedaan en vervolgens het duplicaat voor de verkoper (krijg je mee bij de RDW) aangetekend naar hem verzonden. Dit is iets meer moeite, maar je hebt wel meteen de nodige papieren in de hand en bovendien met je eigen naam op het attest. Je weet nooit wat voor problemen je nog meemaakt en mij gaf het toch een extra gevoel van zekerheid. Een lijst met adressen en openingsuren van keurstations vind je hier:
http://www.rdw.nl/nl/overrdw/contact/locaties/
De gemiddelde openingsuren zijn 08.30 -> 12.00 en 13.00 -> 16.00 en het uitschrijven kan normaal zonder afspraak.

Wat betreft transport naar België zonder auto ambulance, zijn er twee makkelijke opties:

1) nu je toch in het RDW station bent, kan je tijdelijke platen aanvragen voor het transport naar België, dit kost iets van een 25 euro. Hoe het juist in z'n werk gaat met de verzekering weet ik niet, daar ik voor de andere optie gekozen heb

2) de platen van een andere wagen overzetten. Dit is gewoon een kwestie van een telefoontje naar de verzekering en zien of dit kan. Meestal maken ze er geen probleem van, je moet wel het chassisnummer bij de hand hebben, dit hebben ze nodig. Best regel je dit ook op voorhand zodat er tijd is om een schriftelijke bevestiging te bekomen. Bij een wegcontrole heb je deze papieren om aan te tonen dat je niet overzekerd aan het rijden bent, scheelt weer een paar uurtjes in de politie-combi ;)

Als alles goed gegaan is, staat de wagen nu in België, liefst in één stuk. De volgende reis gaat naar een douanekantoor in je buurt. Welk kantoor dat in jouw geval is, moet je zelf even uitzoeken, als ik me niet vergis, doe je dat best hier:

Federale Overheidsdienst Financiën
Administratie van douane en accijnzen
Centrale administratie
North Galaxy
Koning Albert II laan 33
1030 Brussel
Tel : 02/336.31.74 of 02/336.31.77 of 02/336.31.78. of 02/336.32.38.
Fax: 02/210.33.26.
http://www.minfin.fgov.be

Bij het douanekantoor zelf moet de wagen NIET aangeboden ter inspectie. Ik heb me al laten vertellen dat sommige kantoren dit wel vragen, maar wettelijk gezien hoeft het dus niet. De documenten die je moet bij hebben zijn:

- een aankoopfactuur van het voertuig
- het Nederlandse Kentekenbewijs I & II
- het RDW uitschrijvingsattest (geen idee of het moet, maar het is sowieso wijselijk je hele tot nu toe vergaarde papierhandel mee te nemen, er wordt in de wet immers vermelding gemaakt van "alle documenten die de stationschef nodig acht").

Hier zal je nu na inspectie van de documenten een Aanvraag tot Inschrijving van een Voertuig krijgen (aka het roze formulier). Dit wordt samen met de douaneambtenaar ingevuld en afgestempeld en voorzien van Vignet 705. Dit vignet kost 15 eurocent (administratiekosten, beetje lullig, maar vergeet het niet, het is immers nog lulliger met een briefje van 50 euro te moeten betalen ;))

Eens alles voor de douane in orde is, is de volgende stap de homologatie. Ook hier heb je twee mogelijkheden, waarvan de eerste mogelijkheid in het geval van een Alfa Romeo duidelijk de simpelste is:

1) Ga naar een officiële Alfa Romeo dealer en leg je situatie uit. Neem vooral niet aan dat de mensen hier weten hoe dit in zijn werk gaat. Zij zullen voor jou contact opnemen met MacAdam in Vilvoorde. Dit bedrijf regelt de homologatie voor Fiat België. Rechtstreeks maken ze doorgaans geen afspraken, je moet dus via de dealer. Deze zal voor jou een afspraak maken. Laat je ook niet wijsmaken dat de homologatie 30 euro kost, het correcte bedrag is 99 euro (30 euro is de kost voor het bekomen van nieuwe papieren bij verlies van de originele, voor import moet een nieuw dossier worden opgesteld). De man die de keuringen doet, is een echte Alfa liefhebber en behoorlijk coulant. De inspectie houdt niet meer in dan het vergelijken van het chassisnummer op het plaatje en het chassis, motornummer, veiligheidslabel op de gordels, keurlabels op de lichtkappen, banden- en velgenmaat. Dat was bij mij in ieder geval zo, maar zelfs als hier een probleem zou zijn, denk ik dat je mits een geldige uitleg wel goed zit. Al bij al ben je op een half uurtje dus klaar en heb je een mooi nieuw homologatie-attest en PVG plaatje. Voor verplaatsing naar Vilvoorde kan je best opnieuw even de platen van een andere wagen overzetten (zie transport naar België). Het monteren van het nieuwe PVG plaatje, vereist niet dat je het oude verwijdert (een echte liefhebber laat dit natuurlijk mooi origineel zitten ;)). Zorg er wel voor dat je het plaatje óf vastzet met rivetten óf met siliconenkit/lijm. Schroeven mogen niet en zijn ook een duidelijk afkeurpunt later op de keuring.

2) Deze methode is eigenlijk alleen wijselijk indien het om een wagen gaat waarbij de merk importeur moeilijk doet voor het verlenen van een nieuw homologatieattest. Hiervoor moet je een afpraak maken bij een Belgisch keurstation en zal een grondige inspectie van het voertuig gebeuren. Als ik zeg grondig, mag je eerder denken aan omslachtig en je informeert best even bij het maken van de afspraak wat er juist gaat gebeuren. Bij deze methode is er veel meer kans dat ze een "probleem" aantreffen. Voor al die sterk overdreven controles betaal je 99 euro. Een lijst van keurstations vindt je hier:
http://www.goca.be/ned/autokeuring/kaart_belgie.asp

Als ook de homologatie achter de rug is, wordt het dus tijd voor de eigenlijke keuring. Wat dit betreft heb ik wel 1 belangrijk punt dat voor mij ook onduidelijk is:

De regel waarbij men een wagen mocht laten keuren met tijdelijk overgezette platen is blijkbaar afgeschaft. Dit wist men mij natuurlijk niet te vertellen, waardoor ik na een uurtje aanschuiven aan het keurstation naar huis gestuurd werd. Er werd mij verteld dat een keuring met de Nederlandse platen wél had gekund. En hier begint mijn verwarring: men heeft mij immers altijd verteld dat een Aanvraag tot Inschrijving van een Voertuig pas bekomen kan worden bij het voorleggen van Uitschrijvingsbewijs van de RDW. Dus om je homologatie en roos formulier te bekomen, moet je de platen wel inleveren. Best even duidelijk informeren dus als je voor hetzelfde vuur komt te staan.

In mijn geval was het dus al te laat en was ik verplicht de wagen te laten keuren met handelaarsplaten. Ook hier heb je al meteen een probleem bij een wat sterkere motor. In het huidige klimaat van kleine dieseltjes met grote turbo erop zal je moeilijk een garage vinden met een handelaarsplaat die verzekerd is voor een motor van bv. 2.5L. Vandaar dat ik aanraad in dat geval een tweedehands handelaar op te zoeken. De dealergarages die wel over zulke platen beschikken, zijn allicht BMW, Mercedes, Porsche... en wees er maar zeker van dat deze je een aardige rekening zullen presenteren. Ik heb de tweedehands handelaar 80 euro betaald (met de 30 euro voor de keuring al inbegrepen). Al bij al valt dit dus nog mee, maar je kan er best wel voor zorgen dat de wagen dan in orde is. Een herkeuring kost maar 9 euro dacht ik, maar de dealer rekent wel weer 50 euro voor een tweede keer keuren ;)

Als alles ook hier goed gaat, krijg je dus je groene kaart. Nu hoef je enkel nog naar de DIV te gaan en je nummerplaat op te halen; dit is sinds kort overigens volledig gratis. Ook hier toch weer een kleine valkuil: er moet namelijk in het geval van een geïmporteerde wagen een douaneambtenaar aanwezig zijn. In grote filialen is dit geen probleem, maar in de kleinere DIV kantoren is de beste man slechts een paar voormiddagen per week aanwezig; even bellen dus. Ik ben gewoon naar de hoofdzetel gegaan, hier is er immers elke dag een douane medewerker aanwezig.

Hier nog even de gegevens van de hoofdzetel:
D.I.V. City Atrium
Vooruitgangstraat 56
1210 Brussel

Gefeliciteerd, je kan nu EINDELIJK legaal rondkarren op de Belgische wegen :mrgreen:

PS: het is goed mogelijk dat deze uitleg nog aangepast, versimpeld, van spellingfouten ontdaan (:P), uitgebreid wordt, maar tijdens het schrijven de hele procedure eens opnieuw beleven was erg genoeg voor 1 dag ;) Als je tips, vragen of vragen hebt, mag je ze hier natuurlijk ook altijd neerpennen :thumbs:
Laatst gewijzigd door Furrikain op za apr 08, 2006 04:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

vr apr 07, 2006 23:57

Geweldig! Mooi naslagwerk heb je hier neergepent, hulde! :thumbs:
Dat er maar veel zuiderlingen gebruik van mogen maken. :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

za apr 08, 2006 00:04

Dat er maar veel zuiderlingen gebruik van mogen maken. :wink:
Grtz, fRank
Zuiderlingen zoeken het toch meestal "de andere kant uit"? :wink:

Maar ontopic: mooi en helder verhaal :thumbs:
It's not easy, being green (kermit)

SPIDERVELOCE1750

RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

za apr 08, 2006 21:16

Ik ben normaal een madammeke van veel woorden , maar hier kan ik enkel dit op zeggen : :thumbs:


Nu nog wat meer plaats en dit fantastisch naslagwerk wordt in de praktijk gebracht ... :wink:

Kristal

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1089
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

ma apr 10, 2006 08:17

Prachtig naslagwerk, het is zoals je zegt inderdaad hopeloos om dergelijke informatie via de officiële kanalen bij elkaar te zoeken!
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

75recaro
Full Member
Full Member
Berichten: 478
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:46
Locatie: Lommel

RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

zo apr 30, 2006 15:51

Wat een verhaal.

Het kan allemaal veeeeeeeeeeeel sneller.
Ik heb mijn 75 en 33 in ongeveer 1 dag via de doaune, tussenpersoon Fiat Auto Belgio en keuringsstation op naam weten te zetten.
Vlgs mij kan het gewoon niet sneller. Je moet alleen de juiste mensen van de importeur kennen en niet via garages en ministerie gaan. dat is een ramp.
Dus indien iemand een Alfa Romeo naar Belgie wil halen laat maar weten. Dan zal ik je de naam en telefoonnummer geven wie je moet hebben hier voor.
Mvg
Kees Smetsers



Alfa 75 TS, Alfa 6 2.0V6 2x
Fiat Croma 1.9JTD, Alfa Brera 2.4 Qtronic

Gebruikersavatar
Bart Librecht
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 12:18
Locatie: Kalken(Belgie)

RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

wo mei 17, 2006 22:56

Heb in november een GTV 1750 van bwj 1970 gekocht in Nederland!Ben met aanhangwagen hem gaan halen en naar RDW station geweest voor nodige documenten!
Nadien ben ik in Belgie naar douanekantoor geweest voor roos-formulier!
ben momenteel bezig met restauratie van het voertuig,maar denk dat ik problemen zal hebben als ik hem ga laten keuren dan?Er zitten aluvelgen op met 185/70 banden op ipv 165,ook zit er sportstuur in!
Ook zit er 2liter blok in ipv van 1750 maar dat zien ze op de keuring niet,alleen kenners kunnen dit zien!
Wat doe ik nu het best als mijn auto klaar is?Bij dealer gaan vr nodige stappen of kun jij mij helpen Kees met jouw kontaktpersoon?
Groetjes Bart
alfa GT 1,9 JTD distinctive 2005
alfa 156 SW 2006
alfa spider 2000 veloce 1979
alfa GTV 1750 1970(verkocht)
alfa 145 1.6 boxer 1995(verkocht)
ducati 748R 2001
zundapp CS 50 1970
zundapp combinette 1958

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

Re: RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

zo mei 21, 2006 11:57

Heb in november een GTV 1750 van bwj 1970 gekocht in Nederland!Ben met aanhangwagen hem gaan halen en naar RDW station geweest voor nodige documenten!
Nadien ben ik in Belgie naar douanekantoor geweest voor roos-formulier!
ben momenteel bezig met restauratie van het voertuig,maar denk dat ik problemen zal hebben als ik hem ga laten keuren dan?Er zitten aluvelgen op met 185/70 banden op ipv 165,ook zit er sportstuur in!
Ook zit er 2liter blok in ipv van 1750 maar dat zien ze op de keuring niet,alleen kenners kunnen dit zien!
Wat doe ik nu het best als mijn auto klaar is?Bij dealer gaan vr nodige stappen of kun jij mij helpen Kees met jouw kontaktpersoon?
Groetjes Bart
Veel hangt er vanaf of je de wagen wenst in te schrijven met O-platen of voor dagelijks gebruik. Op O-platen geen probleem, dagelijks gebruik ... dan ligt de situatie toch net iets anders vrees ik :evil:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gebruikersavatar
Bart Librecht
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 12:18
Locatie: Kalken(Belgie)

RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

zo mei 21, 2006 12:42

Zou hem liever gewoon inschrijven,want met O-platen ben je te beperkt vind ik!
Ga morgen eens bij mijn dealer om nieuwe papieren aan te vragen en PVG plaatje
alfa GT 1,9 JTD distinctive 2005
alfa 156 SW 2006
alfa spider 2000 veloce 1979
alfa GTV 1750 1970(verkocht)
alfa 145 1.6 boxer 1995(verkocht)
ducati 748R 2001
zundapp CS 50 1970
zundapp combinette 1958

75recaro
Full Member
Full Member
Berichten: 478
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:46
Locatie: Lommel

Re: RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

zo mei 21, 2006 13:40

Heb in november een GTV 1750 van bwj 1970 gekocht in Nederland!Ben met aanhangwagen hem gaan halen en naar RDW station geweest voor nodige documenten!
Nadien ben ik in Belgie naar douanekantoor geweest voor roos-formulier!
ben momenteel bezig met restauratie van het voertuig,maar denk dat ik problemen zal hebben als ik hem ga laten keuren dan?Er zitten aluvelgen op met 185/70 banden op ipv 165,ook zit er sportstuur in!
Ook zit er 2liter blok in ipv van 1750 maar dat zien ze op de keuring niet,alleen kenners kunnen dit zien!
Wat doe ik nu het best als mijn auto klaar is?Bij dealer gaan vr nodige stappen of kun jij mij helpen Kees met jouw kontaktpersoon?
Groetjes Bart
Bart, ik zal je zijn naam en telefoonnummer geven per PB
Mvg
Kees Smetsers



Alfa 75 TS, Alfa 6 2.0V6 2x
Fiat Croma 1.9JTD, Alfa Brera 2.4 Qtronic

Gebruikersavatar
givebuzze
Member
Member
Berichten: 200
Lid geworden op: di jan 04, 2005 13:39
Locatie: Kontich

RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

di jun 13, 2006 15:32

Heb net van een vriend wat meer informatie bekomen ivm de tijdelijke nummerplaten te bekomen bij de RDW. Deze kan je meteen ook tijdelijk verzekeren voor een heel laag prijsje bij de RDW zelf (naar het zeggen van de vriend). De platen en verzekering zijn twee weken geldig.
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

di jun 13, 2006 15:43

Ik heb zulke nummerplaten gevraagd toen ik de Bertone kocht. Zijn idd 2 weken geldig en je MAG ER IN BELGIE MEE NAAR DE KEURING !!!
Makkelijkheidshalve meteen je definitieve verzekering activeren.
Tenzij je natuurlijk een wagen koopt die nog moet gerestaureerd worden.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

GTVke
Full Member
Full Member
Berichten: 394
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 13:11
Locatie: Olen / Belgie

Re: RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

di jun 13, 2006 17:46

Wat een verhaal.

Het kan allemaal veeeeeeeeeeeel sneller.
Ik heb mijn 75 en 33 in ongeveer 1 dag via de doaune, tussenpersoon Fiat Auto Belgio en keuringsstation op naam weten te zetten.
Vlgs mij kan het gewoon niet sneller. Je moet alleen de juiste mensen van de importeur kennen en niet via garages en ministerie gaan. dat is een ramp.
Dus indien iemand een Alfa Romeo naar Belgie wil halen laat maar weten. Dan zal ik je de naam en telefoonnummer geven wie je moet hebben hier voor.
Maar goed dat Ron ( ex BBC cars heden GTA Automobili , beetje reclame kan geen kwaad ) ons de tussenpersoon bij Fiat Auto Belgio toonde anders zaten we nu misschien nog in de papierwerkmolen Kees :wink:

75recaro
Full Member
Full Member
Berichten: 478
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:46
Locatie: Lommel

Re: RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

wo jun 14, 2006 13:46

Wat een verhaal.

Het kan allemaal veeeeeeeeeeeel sneller.
Ik heb mijn 75 en 33 in ongeveer 1 dag via de doaune, tussenpersoon Fiat Auto Belgio en keuringsstation op naam weten te zetten.
Vlgs mij kan het gewoon niet sneller. Je moet alleen de juiste mensen van de importeur kennen en niet via garages en ministerie gaan. dat is een ramp.
Dus indien iemand een Alfa Romeo naar Belgie wil halen laat maar weten. Dan zal ik je de naam en telefoonnummer geven wie je moet hebben hier voor.
Maar goed dat Ron ( ex BBC cars heden GTA Automobili , beetje reclame kan geen kwaad ) ons de tussenpersoon bij Fiat Auto Belgio toonde anders zaten we nu misschien nog in de papierwerkmolen Kees :wink:
Inderdaad Wim :wink:
Mvg
Kees Smetsers



Alfa 75 TS, Alfa 6 2.0V6 2x
Fiat Croma 1.9JTD, Alfa Brera 2.4 Qtronic

Minne F
Newbie
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do jul 14, 2005 11:38
Locatie: Oudenaarde (België)

RE: FAQ: Een wagen importeren van Nederland naar België

do jun 15, 2006 17:07

@75recaro

ik ben aan het einde van de restautratie van mijn Guilietta berlina 59 en ik heb enkel italiaanse papieren . Ik had al contact gehad met de keuring in België en die hadden mij de stappen uitgelegd zoals hierboven beschreven behalve dat er ook een weg bestaat via de importateur. Daarom ben ik geinteresseerd in de gegevens van uw contact persoon

MVG

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”