Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

vr mei 27, 2005 23:59

Laten staan !
Je zoekt een dagauto, had ik begrepen, geen sleutelproject. Zonder afbreuk te doen aan de wagen of zijn verkoper: hier mot je eerst aan werken voor je gaat rijden ! ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

za mei 28, 2005 10:39

:?: Ik snap die ophef niet zo over die koppakking. Gewoon gaan rijden dan zie je wel hou hij zich houdt. :wink: En als ie er al tussenuit piept, en/of als je toch enig koelvloeistof gebruik vaststeld en het niet vertrouwd heb je het in een paar uurtjes weer gefiktst. Tis niet eens een duur klusje. Als de kop vlak is, ben je voor ca 150 Euro al weer klaar met een GOEDE koppakking en nog wat klein spul.

Ik zou zo'n Alfetta GT(V), type I echter nooit voor dagelijks gaan gebruiken, want het plaatwerk en de constructie daarvan zijn gewoon ronduit "ernstig matig". Zelfs met een goede conservering blijft er een grote kans op roest op de bekende delen, en das gewoon zonde als ie nu nog hard is. Wel prima "zomerauto" natuurlijk.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op za mei 28, 2005 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8219
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

za mei 28, 2005 10:45

:?: Ik snap die ophef niet zo over die koppakking. Gewoon gaan rijden dan zie je wel hou hij zich houdt. :wink: En als ie er al tussenuit piept, en/of als je toch enig koelvloeistof gebruik vaststeld en het niet vertrouwd heb je het in een paar uurtjes weer gefiktst. Tis niet eens een duur klusje. Als de kop vlak is, ben je voor ca 150 Euro al weer klaar met een GOEDE koppakking en nog wat klein spul.
Welke ophef :?

Tuurlijk is het niet veel werk maar.....Jasparon heeft nog nooit een koppakking vervangen denk ik en als je het mot laten doen.

Trouwens tis ook maar bijzaak die koppakking.
Het ging erom dat die auto 10 jaar heeft stilgestaan en waar op te letten indien je wilt kopen.

Echter onder "te koop" werd duidelijk dat de beste man alles in orde en gangbaar heeft gemaakt voor verkoop! En dan wordt het toch een ander verhaal..
Maar op afstand ik óók dat moeilijk :wink:
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op za mei 28, 2005 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

za mei 28, 2005 10:52

:?: Ik snap die ophef niet zo over die koppakking. Gewoon gaan rijden dan zie je wel hou hij zich houdt. :wink: En als ie er al tussenuit piept, en/of als je toch enig koelvloeistof gebruik vaststeld en het niet vertrouwd heb je het in een paar uurtjes weer gefiktst. Tis niet eens een duur klusje. Als de kop vlak is, ben je voor ca 150 Euro al weer klaar met een GOEDE koppakking en nog wat klein spul.
Welk ophef :?

Tuurlijk is het niet veel werk maar.....Jasparon heeft nog nooit een koppakking vervangen denk ik en als je het mot laten doen.

Trouwens tis ook maar bijzaak die koppakking.
Het ging erom dat die auto 10 jaar heeft stilgestaan en waar op te letten indien te je wilt kopen.

Echter onder te koop werd duidelijk dat de beste man alles in orde en gangbaar heeft gemaakt voor verkoop! En dan wordt het toch een ander verhaal..
Maar op afstand ik ook dat moeilijk :wink:
AH, das mijn fout :oops: . Ik dacht dat Jasparon wel redelijk' "Sleutelvaardig" was.
Als je dat niet bent Jasparon zou ik, zonder afbreuk te doen aan dit schitterende model, niet beginnen aan een GT(V) of enige andere "gedateerde" Alfa, want als je pech hebt kun je er aardig op leeglopen als je alles moet uitbesteden. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

za mei 28, 2005 23:33

Als ie zo lang staat, zal het remsysteem vast ook enig werk behoeven.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

do jun 02, 2005 13:25

@@

Niet beginnen aan gedateerde Alfa's als men alles zou moeten uitbesteden???
Stel,je hebt pech en je bent 10.000 euro aan garage rekeningen verder en dus totaal
12.5000 euro uitgegeven. Wat voor fraais kan je anders kopen voor 12.500 euro??
Je rijdt er zes jaar in en verkoopt de GT voor 5.500 euro. 916 GTV naast de Honda rijden
is duurder. Zowel in verzekering, belasting en je knapt niet op maar legt direct 12.500
op tafel i.p.v. geleidelijk aan restauratie/revisie. Trouwens zijn nieuwe GTV's ook niet
geheel probleemvrij en kan ook duur zijn.

Alleen aanschaffen en pas investeren als je serieus van plan bent de Alfa een lange tijd te rijden/bezitten.

Gebruikersavatar
figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:07
Locatie: Vught. N-Br

RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

do jun 02, 2005 15:10

Een gedateerde Alfa is juist prima dagelijks te bereiden. Techniek is relatief simpel, veel techniek is uit te wisselen en met Haynes in de hand kom je echt een heel eind. Zelfs met 2 linker handen. (ter referentie: het lukte 'zelfs mij' om met dit boek in de hand een koppakking te vernieuwen bij een Alfetta) En kom je er niet uit, staan de hulptroepen hier al te trappelen.

Mijn berlina liet ik door Kees Verdoorn (nu Goos van Pelt) onderhouden. Altijd redelijke prijzen en oplossingen voor storingen en normale prijzen.

Ik zou echter wel investeren in een goede basis, zoals bert al aangeeft.

Vanwege plaatwerk zou ik echter niet dagelijks een Alfetta GT(V) gaan rijden.

Adios, JR

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

ma jun 06, 2005 18:31

Nou, leuke discussie was ook mijn doel. Bert, je hebt inderdaad gelijk, helaas heb ik de komende jaren geen 12500 te besteden, helaas.

Maar het blijft toch kriebelen.......

@Algra: ik zou wel wat kunnen sleutelen maar heb de durf (en geduld) niet om de wat grotere dingen aan te pakken. Plaats is ook een probleem. @Psillen dat van die remmen dat zal zeker kloppen, gewoon remblokken vervangen is niet genoeg lijkt me zo.

Ik ben namelijk erg ongeduldig wat dat betreft en dan kun je beter er niet aan beginnen. Maar het grootste probleem blijven de munten die wel genoeg binnenkomen maar er ook weer snel uitvliegen

Bedankt voor alle adviezen !. Ik heb op aanraden van Michel mijn zinnen gezet op een 145 maar heb geduld (jawel hiervoor heb ik wel geduld !). Bij Alfavedo staat een mooie 145 QV. Lijkt me wel wat. Staat wel sinds 2003 in hun voorraad...... :shock:
156

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

ma jun 06, 2005 19:59

Nou, leuke discussie was ook mijn doel. Bert, je hebt inderdaad gelijk, helaas heb ik de komende jaren geen 12500 te besteden, helaas.

Maar het blijft toch kriebelen.......

@Algra: ik zou wel wat kunnen sleutelen maar heb de durf (en geduld) niet om de wat grotere dingen aan te pakken. Plaats is ook een probleem. @Psillen dat van die remmen dat zal zeker kloppen, gewoon remblokken vervangen is niet genoeg lijkt me zo.

Ik ben namelijk erg ongeduldig wat dat betreft en dan kun je beter er niet aan beginnen. Maar het grootste probleem blijven de munten die wel genoeg binnenkomen maar er ook weer snel uitvliegen

Bedankt voor alle adviezen !. Ik heb op aanraden van Michel mijn zinnen gezet op een 145 maar heb geduld (jawel hiervoor heb ik wel geduld !). Bij Alfavedo staat een mooie 145 QV. Lijkt me wel wat. Staat wel sinds 2003 in hun voorraad...... :shock:
Dagmar, ben dit weekend naar die Alfetta wezen kijken: lees maar eens in mijn topic gezocht.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

di jun 07, 2005 00:07

@Koen

Heb je topic gelezen, ben je daar helemaal voor naar Heerlen gereden, had ik ook kunnen doen, ik werk in Heerlen !

Ik heb hem in het begin gebeld en 2500 moest hij toen voor de auto hebben. Nu er ineens belangstelling is gaat hij met zijn prijs omhoog.......dat ruikt naar onbetrouwbaarheid dus laten staan. En daarnaast ken ik Heerlen/Hoensbroek goed en weet dat er veel wordt uitgevreten. Dus dat eerdere verhaal van verbergen kan zeker kloppen, zijn veel beunen die voor een paar euros het spuitwerk doen..... :wink:

Als je een goede tranxaxel wil hebben moet je veel geduld hebben en iets meer munten.

By the way: heeft de Bertone je soms aangestoken :driving:
156

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

di jun 07, 2005 08:56

By the way: heeft de Bertone je soms aangestoken :driving:
Hahaha Koen, Jasparon kent je geneens en hij heeft je al door ! :lol: :lol: :lol: :lol:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

di jun 07, 2005 13:26

@Jasparon

Is dit niet iets voor je? Vraagprijs is hoog (5.000 euro) maar ziet er uit als een eerlijke
auto bij een betrouwbaar adres. Volgens mij niet mee geknoeid en gewoon eerlijk en overzichtelijk. Een 145 QV is niet van Japans makelij en ook niet echt een Alfa om mee te sturen. De Alfetta is zeer fraai en met Ronals.

Afbeelding

Kijk maar op site van http://www.mugello.nl

Giulia555

RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

di jun 07, 2005 14:24

Heb er nu ruim 18.000 KM opzitten met mijn GTV6 in 10 maanden tijd en dat bevalt prima. Aan (preventief)onderhoud en verbeteringen heb ik tot nu toe zo'n 1100€ gespendeerd. Valt me alleszins mee. En een pret dat je hebt ieder dag als je weer die leasebakken (waar ik zelf ook aan heb meegedaan) ziet. GTV6 blijft wel daily driver.. af en toe de Maserati even uitlaten... :D :D :D

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

di jun 07, 2005 17:47

@Jasparon

Is dit niet iets voor je? Vraagprijs is hoog (5.000 euro) maar ziet er uit als een eerlijke
auto bij een betrouwbaar adres. Volgens mij niet mee geknoeid en gewoon eerlijk en overzichtelijk. Een 145 QV is niet van Japans makelij en ook niet echt een Alfa om mee te sturen. De Alfetta is zeer fraai en met Ronals.

Afbeelding

Kijk maar op site van http://www.mugello.nl
had ik ook al gezien. =P~
156

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: Alfetta GT/GTV aankoopadvies

di jun 07, 2005 18:00

volgens Mugello zeer goede auto....... :!:

meneer was er zeer over te spreken.
156

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”