Flip123
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo mar 11, 2018 16:03

Importeren uit italie

do apr 19, 2018 20:36

Hallo allemaal.

Heb een mooie gtv 1750 gevonden :D, in italie :?, en wil hem graag importeren. hier bij zijn mijn vragen:

- Welke documenten en de namen van de documenten heb ik nodig om hem te registeren bij het RDW?
- Wat moet er in italie gedaan worden om hem op mij naam te zetten?
- Suggesties voor bedrijven die hem naar Nederlands willen transporten?

Groetjes,
Felipe

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Importeren uit italie

do apr 19, 2018 22:45

Welkom Felipe! Gefeliciteerd met de vondst :thumbs:

1. Ik kan mij alleen het Italiaanse kentekenbewijs als vereiste herinneren, even uit mijn hoofd libretto di circolazione. Mocht je de auto toch zelf op de trailer meenemen en ga je door Zwitserland, zorg dat je een koopovereenkomst bij je hebt, voorkomt een hoop gezeik en sowieso niet onverstandig om te hebben.

2. De auto moet uiteindelijk uitgeschreven worden, maar dat kan pas nadat die hier op naam staat voor zover ik weet. Wellicht dat er wel dingen moeten gebeuren, maar daar heb ik geen last van gehad (zeer capabele verkoper).

3. http://www.lvanzandwijk.nl/ Zij hebben mijn Juul opgehaald, niks dan lof. Nette prijs, goede communicatie, prima geregeld!

Mocht je de Italiaanse kentekenplaten willen, eigenlijk kan dat niet, maar het blijft Italie, dus even doordrammen en dan komt dat meestal wel goed :mrgreen:
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Flip123
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo mar 11, 2018 16:03

Re: Importeren uit italie

vr apr 20, 2018 08:32

Het 2e puntje is vooral een groote vraag voor mij aangezien het niet geweldig vindbaar is op het internet.

Gebruikersavatar
Ruviano
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 586
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 12:20

Re: Importeren uit italie

vr apr 20, 2018 08:43

Uitschrijven bij een ASI kantoor. Dit is met name ook voor de verkoper. Anders blijft de auto in Italy op zijn naam en blijven de kosten doorlopen. Ik ben in Italy naar het ASI kantoor geweest met de verkoper, teruggereden op zijn platen en de kentekenplaten teruggestuurd. Die heeft de verkoper nodig voor definitieve uitschrijving.
Alfetta 1800 - oliva - 1972
Alfetta 1800 - oliva - (1973/2016 Alfa Specials #1161601)
Alfa Sei - nero metallizato-1979
Giulia 1300 ti - bianco - 1969
Spider 1600 - bianco- 1966
Giulia Quadrifoglio- Bianco Trofeo - 2018

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Importeren uit italie

za apr 21, 2018 07:02

Nog een punt; vraag om een certificato di proprietá. Daar staat onderin of er een hypotheekrecht op de auto berust, dat je dat niet wilt moge duidelijk zijn...
de kentekenplaten teruggestuurd. Die heeft de verkoper nodig voor definitieve uitschrijving.
Dat valt wel te regelen hoor, ik heb ze voor beide auto's nog ondanks dat ze inderdaad moeten worden ingeleverd.
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Importeren uit italie

za apr 21, 2018 09:24

Het importeren vanuit Italië en op kentekenregistratie in Nederland heeft niet zoveel om handen.

Het voertuig in Italië heeft een "Carta di circulazione" waarop de voertuigegevens staan, en eigenaar (en) in Italië.
De verkopende partij moet met dit document aanbieden bij het kantoor voor kenteken registratie. Daar wordt het originele document tesamen met kenteken ingeleverd en verkrijg je een export document.
Let wel nadat het kenteken van de auto is, wordt het voertuig gezien als afval en mag het niet op de weg staan. De afhandeling hiervan hangt grotendeels af van de bereidheid van de verkoper om hier aan mee te werken.

Het op naam zetten in Italie is niet nodig en mocht je het wel willen gaat je dat serieus geld kosten. Indien je niet woonachtig bent in Italie en geen Carta di Soggiorno + een Carta DÍdentita hebt kun je als Nederlander überhaupt geen kenteken op naam krijgen.
Mogelijk vraag je je af hoe ik dit weet, nou ik heb enkele jaren in Italie gewoond en gewerkt dus vandaar.

Voor transport naar NL zou ik van Zandwijk adviseren.

Deze week hebben zij voor mij weer een leuke Alfa opgehaald welke a.s. dinsdag arriveert. :wink: In de loop der jaren heb ik via van Zandwijk 5 Alfa's naar Nederland laten brengen, en communicatie en service is top.

Aangaande de 1750 GTV mag ik hopen dat je deze wel persoonlijk hebt bekeken, voordat je over gaat tot aankoop. Het zoeken en diverse contacten opdoen in Italië is mogelijk wel het leukste aspect van Alfa's in Italië kopen.

Mocht je verder nog vragen hebben mag je altijd een pb sturen.
anyway succes met je project. :thumbs:
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

ronnie.vogel@hotmail
Newbie
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: vr feb 02, 2018 08:17

Re: Importeren uit italie

wo mei 09, 2018 10:30

Goede morgen alfa liefhebbers
Ik ben half maart naar italie geweest om een aantal auti's te bekijken het bekijken bleef bij een.Het was ook een liefhebber die een biscone gekocht had en 1300 super dus verkocht.Hij had m gekocht van een dame uit Verona die de auto 42 jaar in bezit had.Hij heeft de giulua 3 jaar gehad en eea vervangen en verbeterd.Er moet nog wel eea aan gebeuren maar de auto is ongelast.2weken na de aankoop ben ik weer naar italie gereden en de giulia met een autoambulance opgehaald.Rdw geweest bpm melding gemaakt het stelde niet veel voor als je maar het ACI Document hebt.na rdw kentekenplaten besteld en dan apk keuren en rijden.Het was een leuke ervaring.Groeten Ron.

Gebruikersavatar
Simbas_Revenge
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do mei 24, 2018 20:35
Locatie: Roermond
Contacteer: Website

Re: Importeren uit italie

do jul 12, 2018 14:16

Zelf importeren uit Italië is prima te doen en een stuk voordeliger dan een bedrijf daarvoor inschakelen. Daarbij, plak er een mooie vakantie in Italië aan vast.

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”