Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Opknappen Alfa 75 Imola / circuit TS RIP

do apr 27, 2006 00:09

Mss ben je in de war met de 320 euro voor een onverzekerde (want schorsing vergeten te verlengen) berg losse onderdelen?

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=9541
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Opknappen Alfa 75 Imola / circuit TS RIP

do apr 27, 2006 00:30

Met een geschorste auto op straat gepakt worden, dat kost pas knaken ! Geloof iets van €300+ !

Thomas

Re: RE: Opknappen Alfa 75 Imola / circuit TS RIP

do apr 27, 2006 00:39

Met een geschorste auto op straat gepakt worden, dat kost pas knaken ! Geloof iets van €300+ !
De mijne stond gedeeldtelijk op eigen terrein. Met 1 wiel op de straat zie foto's. Dus ga wel bezwaar aantekenen maar hoop niet dat ze opeens zeggen: De auto stond langs de openbare weg dus krijg je daar een boete voor :? . Weet ook niet of ze dat zo mogen doen ofzo, maar dat maakt me wel wat onzeker. liever 75 euro boete dan 300

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Opknappen Alfa 75 Imola / circuit TS RIP

do apr 27, 2006 00:41

Dan komen ze toch niet met een boete voor verlopen APK? Dat lijkt me meer een administratieve boete (steekproef in de RDW-computer). N.a.v. het linkje in m'n vorige post vraag ik me trouwens af: had je het ding wel verzekerd dan?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Thomas

RE: Opknappen Alfa 75 Imola / circuit TS RIP

do apr 27, 2006 00:48

nope geschorste auto hoeft niet verzekerd en APK gekeurd te zijn. Dat scheelt nogal in de kosten als de auto alleen op het circuit gebruikt wordt. Op het huren van de oprijwagen/ autoambulance na dan. Maar naar hwet circuit rijden is bij mij 2 jaar geleden goed gegaan maar vorige jaar had ik me diff in tweeje. heb de auto toen ergens in zandvoort moeten parkeren en later als nog autoambulance moeten regelen enzo.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Opknappen Alfa 75 Imola / circuit TS RIP

do apr 27, 2006 00:58

Nee ok, daarom leek het mij zo vreemd dat de één een boete krijgt voor verlopen APK en de ander voor het onverzekerd zijn...

Zou gewoon bezwaar aantekenen. Als ik die foto's zo bekijk kon hij ook nog wel met vier wielen op eigen terrein staan, gewoon volhouden dat dat ook zo was als ze moeilijk gaan doen ;)
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Thomas

RE: Opknappen Alfa 75 Imola / circuit TS RIP

vr jun 23, 2006 12:50

Even een update: ik heb bezwaarschrift getekend en gelijk gekregen van de officier van justitie, en dus hoef ik de boete van 75 euro niet te betalen :banana:

Verder heb ik ook niet stilgezeten. Het is weer lekker weer om te sleutelen!
Wat heb ik nog gedaan: Remschijven achter vervangen (wat een gedoe zeg dat afstellen) en me orginele einddemper vervangen door één van Sebring.

Verder ben ik pas bezig geweest met het vervangen van me doorgezakte bestuurdersstoel door een bijrijdersstoel uit de ex-racer. Op het forum wat topics gelezen hierover maar nog enige onzekerheid of alles 1 op 1 over te zetten was. Wat bleek na een middag sleutelen: het past allemaal perfect.

Hieronder wat uitleg en foto’s:

De zitting en de rugleuning zitten aan elkaar vast tussen twee scharnieren, één met stelmechanisme en één zonder. Het verschil tussen de rechter en linker voorstoel is de kant waar het stelmechanisme zit, daarom moeten de scharnieren onderling verwisseld worden. Verder moet het schuifmechanisme onder de stoel ook verwisseld worden want de kant van de gordelbevestiging verschilt.

Al deze componenten zijn gewoon 1 op 1 over te zetten, Het enige rotte is de scharnieren van de rugleuning te schroeven want hier is vrijwel geen plek om je ringsleutel 13 te gebruiken. Hiervoor heb ik een ratelringsleutel 13 gebruikt echt super handig die dingen.

De scharnieren van de bijrijdersstoel, die van de bestuurders stoel zijn dus precies andersom.
Afbeelding

Maak eerst de onderkant van de bekleding van de rugleuning los. Hiervoor moet je de ringen doorknippen en later vervangen door tyraps of ijzerdraad, maak je geen zorgen om de afwerking want hier komt later weer een lapje stof overheen.
Als je dit hebt gedaan kan je beter bij het gat waar het scharnier in gaat:
Afbeelding

En tadaa! het resultaat:
Afbeelding

Terug naar “Projecten”