Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de 33 l

wo mar 09, 2005 19:15

Klopt idd. wat Stefano zegt. Vroeger kon 't trouwens alleen "als je iemand kende" ;) die je onder tafel een centje toestak ;)

@ Stefano: ik ben WEL sinds kort de trotse eigenaar van een 5-letterplaat (408-JZ) , die kans heb ik niet laten liggen met het oog op een echte oldtimer één dezer ! Heb ik lekker een authentieke plaat. :thumbs:

Hoe ik dat gedaan heb ? Mijn vrouw heeft de platen van haar vader overgenomen, aangezien hij van de oogarts niet meer mag rijden. Voor 25€ aan fiscale zegels hebben we 'm !
:thumbs:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de 33 l

wo mar 09, 2005 19:17

@ Kas: nee Koen heeft gewoon een 33 gekocht voor iets meer zonder werk, zo bleek achteraf ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8219
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de

wo mar 09, 2005 20:44

Had de lasser dat punt over het hoofd gezien of had hij zn lasbril nog op :?: 8)
nee, ik :oops:

Heb die auto nooit op de brug gehad tot voor kortelings...
Lasser heeft langs binnen gelast, volgens mijn instructies. Gat onderaan in de dorpel zie je natuurlijk niet langs binnen, vandaar.

Weet je, 't geeft echt een goed gevoel als beginnend sleutelaar: een auto die bij mij is toegekomen zonder remmen, zonder koppeling, op 3 poten lopend en verder nog een ganse waslijst....
Heb destijds de hoofdremcilinder + de voorste blokken + klauwen vervangen en als je dan op de testbank leest "verschil tussen links en rechts: 0 (u leest het goed, nul) %, dan geeft dat toch wel voldoening !!!! (of een slechte testkast, haha)

Achteraan had ik 18 % of zoiets. schokdempers ok, spelingen ok, geen lekkages, co ok enz enz....
enkel een opmerking (geen afkeur) voor condens in m'n voorruit, maar daar gaat binnenkort toch sowieso een nieuwe in.

Ben echt tevreden ! :thumbs:

Koen had een lekkage aan servostuur + banden iets minder, maar goedgekeurd trouwens !!! Die is ook tevreden !
Heel fijn, perfect voor een beginnende sleutelaar, dat je er nog heel veel plezier aan hebt en nog meer motivatie uit kunt putten. :thumbs:

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de

wo mar 09, 2005 20:52

@ Kas: nee Koen heeft gewoon een 33 gekocht voor iets meer zonder werk, zo bleek achteraf ;)
@Michel: Ik had ook geen keus, moest al mijn vrije tijd steken in jouw 33 ! :mrgreen: :blue_lol:

Ben idd ook blij, gewoon door de keuring zonder echte opmerkingen:

- banden slijtage: lijkt me toch sterk overdreven (op circuit rijden ze bij mooi weer toch ook met slicks? :blue_cool:
- lek servo: wist ik

Voor de rest niks.

We hebben op de keuring wel nog effe half blok mogen demonteren omdat die pineuten van de keuring de motorcode ook dienden te controleren. Ik kan je verzekeren: op een wagen van 13 of 14 jaar oud kan je die niet echt goed meer lezen. :evil: Natuurlijk geen schuurpapier bij, effe gaan lenen bij Honda garage (waarvoor mijn dank, das trouwens ook het enige wat ik van Honda moet hebben: schuurpapier). Zo'n inlaatspruitstuk kan ook goed in de wegzitten. :cry: : Dan met pillamp code trachten te lezen, terug de keuring door (met het volledig luchtfilterhuis op de passagierszetel, een nieuwe vorm van pollenfilter voor het interieur?). Ik zeg dan tegen die controleur: Ik denk dat het AR.... is. Antwoord die vent koudweg: da zal dan wel kloppen zeker en hij laat mij verder rijden: goedgekeurd. :? :thumbs: Natuurlijk beter zo, dan dat ie moeilijk doet.

Eerlijkheidshalve toch even zeggen dat die man van de keuring echt meeviel, deed zijn job maar deed ook niet extreem moeilijk. Als ze echt willen vinden ze immers altijd wel iets om je te laten terugkomen.

Effe wachten op de nodige papieren vanuit Brussel nu (ongeveer 3 weken) en dan mogen jullie binnenkort 2 Belgische 33'ers verwachten op de volgende evenementen.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de 33 l

wo mar 09, 2005 20:57

Bij mij is 't ie toch nog tot AR3 geraakt :lol:

Wel de moeite wat ze allemaal controleren bij zo'n import wagen !
tot de diameter van het stuur wordt opgemeten :shock:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de 33 l

wo mar 09, 2005 21:00

Ben eigenlijk benieuwd of mijn alfa nu meer of minder gaat wegen dan de jouwe?

Die van jouw had natuurlijk minder metaal en zal dus minder wegen. :jumping:
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de 33 l

wo apr 20, 2005 09:51

Tijd om dit topicje af te sluiten......Vandaag, na 6 maanden hobby-en, de auto officieel in gebruik genomen. goedgekeurd, ingeschreven en verzekerd. Vanaf nu hoor ik dus terug officieel bij de 33-rijders en daar ben ik zeer blij om.
Veel gesleutel zal zich ongetwijfeld nog aandienen (lees: oliedruk 33 ;)) en bovenal: deze auto was (en is) een leuke leerschool. Ik heb nog veel te leren, maar als ik zie hoe ver ik al gekomen ben dankzij deze auto was het de moeite waard !
Al bij al heeft ie me, aankoop en onderdelen, keuring enzovoort nu zo'n 750 € gekost. Ik weet dat je voor die prijs ééntje koopt die "in orde" is, maar dit was VEEEEEL leuker.

Maar 't belangrijkste van al: ik wil iedereen danken die mij via 't forum heeft geholpen met goede raad en tips om deze auto terug de weg op te krijgen en van de sloop te redden !
Ik heb van jullie al minstens even veel geleerd als op school en dat waardeer ik enorm !
:thumbs:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de 33 l

wo apr 20, 2005 14:39

Vind ik nog weinig 750 euro inclusief keuring etd. Ik zit met mijn SW (die notabene gratis was!!) denk ik al op zo'n 300 tot 400 euro en ze moet nog gelast worden voor waarschijnlijk 300 euro. En moet de P5000's nog bestellen en moet nog verse olie in, verse bougies, en riemen + spanrollen dus heb nog wat te gaan.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de 33 l

wo apr 20, 2005 14:49

300 € lassen is veel, in vergelijking tot wat ik betaalde. ik betaalde 100 € voor 5 lassen (3x bodem, 1 x bak reservewiel, 1 x achter achterbumper)
verder een aantal goeie sloop-zaakjes kunnen doen ivm onderdelen enzovoort....

en voor een goeie, gekeurde 33, betaal je hier in België al snel 1500 € (als 't niet meer is....)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de 33 l

wo apr 20, 2005 16:34

300 lassen vind ik zelf er meevallen. Punten die gedaan moeten worden,

Rondom kriksteunen zowel links als rechts,
Veerkoker achter,
Bodemplaat waarschijnlijk ook links en rechts

Was waarschijnlijk niet te doen in 1 dag, en garage hier schatte op 650-700 euro om te laten lassen, extra was dat zonder dat ik zelf de auto zou leeghalen en zover mogelijk zou voorbereiden zodat ze alleen hoefden te slijpen en lassen. Maar 100 euro is wonderbaarlijk goedkoop! Jammer genoeg ligt Belgie niet om de hoek.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de 33 l

wo apr 20, 2005 16:37

leeghalen en voorbereiden heb ik uiteraard ook wel zelf moeten doen voor 100 € ;)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Koen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 18:50
Locatie: Antwerpen

Re: RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de

ma apr 25, 2005 20:06


Maar 't belangrijkste van al: ik wil iedereen danken die mij via 't forum heeft geholpen met goede raad en tips om deze auto terug de weg op te krijgen en van de sloop te redden !
Ik heb van jullie al minstens even veel geleerd als op school en dat waardeer ik enorm !
:thumbs:
Idd das waar, we hebben hier al een schat aan informatie opgedaan en vooral ook vrienden gemaakt. Leuk met zovelen samen te denken en filosiferen over een gezamelijke passie ! En we blijven hier zitten hoor :twisted: , die twee Belgen gaan jullie niet snel meer kwijtgeraken ! 8)
Laatst gewijzigd door Koen op ma apr 25, 2005 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Klein "projectje", misschien leuk voor de

ma apr 25, 2005 20:40

Ik heb van jullie al minstens even veel geleerd als op school en dat waardeer ik enorm ! :thumbs:
Dat zegt mijnsinziens meer over de school dan over ons. Ik zou het lesgeld terug gaan vragen. :blue_lol: :wink:

En o ja. Veel plezier met de 33. :thumbs:

Terug naar “Projecten”