Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Scalino's 1600 Ti

za aug 04, 2018 22:27

Korte update t.a.v. de dynamo; het is in elk geval geen massa probleem die is prima. Nog geen tijd gehad om de dynamo + spanningsregelaar te wisselen, later meer!
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Scalino's 1600 Ti

di sep 04, 2018 19:55

Het heeft weer veel te lang geduurd, maar ik ben eruit. Welke van de twee doet het niet?

Afbeelding

Juist, degene die er nieuw uitziet… #-o Van het weekend eindelijk de kans gehad om de twee om te wisselen en met beide auto’s te rijden. Conclusie; de dynamo is toch echt het probleem, dus van de week maar weer afleveren bij de revisieboer.
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Scalino's 1600 Ti

zo okt 14, 2018 20:46

Naar aanleiding van het hele spanningsregelaar/dynamo verhaal vond de accu het wel mooi geweest, dus moest er een nieuwe accu in. Laat het nou zo zijn date in de garage nog een droge MM accu ligt uit 1987 waarop staat dat die o.a. voor een Giulia bedoeld is, hoe gaaf is dat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het spanningsregelaar/dynamo probleem heeft trouwens een nieuw hoofdstuk gekregen. Ik heb er bij de revisieboer naast gestaan en de wisselaar lijkt inderdaad het probleem te zijn. Ik snap er echt niks van, want dat resultaat kreeg ik er niet uit. Vooralsnog lijkt het echter te werken met een andere regelaar, deze week maar even richting werk mee wat meer kilometers maken. Wanneer de Bert van de APK terug is ook maar even daar de wisselaar met de ‘kapotte’ wisselen.
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Scalino's 1600 Ti

zo nov 11, 2018 12:34

Enige tijd geleden een polijstmachine aangeschaft en alle daarbij behorende vereisten. Nu was het vorige week dan eindelijk tijd de Juul aan te pakken. Ik heb een maand of twee geleden de auto van mijn vader reeds gedaan en die knapte er heel erg van op, maar dat was dan ook de beste kleur (rood) en nogal dof. Niettemin verwachtte ik toch een aardige vooruitgang.

Het is natuurlijk moeilijk vast te leggen met de camera, maar hieronder toch een poging daartoe. De kleur is een stuk dieper en wat donkerder geworden.

Afbeelding

Het is wel heel duidelijk dat beide voorschermen een keer gespoten zijn en de rest niet. De schermen zijn een stuk blauwer t.o.v. de motorkap en deuren, die meer groen in zich hebben. In de originele lak zitten nog flink wat swirls, maar die kreeg ik er niet uit met de zwaarste combi. Langer doorgaan durfde ik niet, er zit immers amper nog lak op…

Links de motorkap:

Afbeelding

Dit alles geeft toch een aardige verbetering:

Afbeelding

Natuurlijk wel lekker binnen, met de luxe van vloerverwarming :D

Afbeelding


Ter vergelijking, zo knapte de rode verweerde lak er van op:
Afbeelding

Ik wilde ook nog even het contactpunt vervangen, maar op de een of andere manier heb ik nog steeds niet de goeie…
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Scalino's 1600 Ti

di dec 04, 2018 21:55

Wij zijn weer op avontuur geweest in Italië :D .De zoektocht ging ditmaal uit naar een niet-Alfa, zijnde een Lancia Fulvia 1.3 Rally (S) voor een vriend. Vijf bekeken waarvan er één nog in de running is, echter is die wel prijzig en in het verleden slecht gespoten. Het is voor de rest een hele nette en originele auto, maar de lak laat echt wel te wensen over. Nu denk je natuurlijk, wat heeft dit met de Juul te maken?!

Nou, dat is als volgt. Zo bijster veel Rally (s)’en zijn er niet, dus werd naast de zoektocht op Subito e.d. een andere weg bewandeld, die van de amici; dan gaan immers alle deuren in Bella Italia open! Er is altijd contact gebleven met de heren waarvan ik de Giulia heb gekocht, dus werd daar de vraag uitgezet. Uiteraard, was er een vriend van een vriend die een mooie Fulvia had staan. Aangekomen bij de heren moesten eerst even twee 105’jes worden bekeken. De eerste een compleet originele (witte) Nuova; originele lak, nooit aan gelast, alle velsranden top, puntlassen overal zichtbaar en de bodem puntgaaf zonder een gram tectyl. De andere de grotere broer/zus van de Juul, een Bluette/rood skai 1750 Berlina in gelijke conditie als de Nuova (en mij Giulia). Ik zou hem er bijna bijkopen :mrgreen: . Echter is het ook al twee jaar geleden dat ze de laatste met originele lak hebben weten te vinden. Ze zijn inmiddels (vrijwel) onvindbaar, zelfs met amici…

Vervolgens uiteraard heerlijk geluncht :P .Daarna op pad richting de Fulvia, dat zag er in de achtervolging zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Het is de Giulia van één van de heren, overgenomen van de eerste eigenaren, zijn ouders =D>
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 610
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: Scalino's 1600 Ti

wo dec 05, 2018 20:30

Leuke zoektocht en mooi weer ook ervoor :thumbs: .
Gaaf zo'n reisje, om nooit meer te vergeten...

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Scalino's 1600 Ti

vr dec 07, 2018 23:01

Echt veel hele gave foto's zeg! =D> =D>

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Scalino's 1600 Ti

za dec 08, 2018 12:14

Leuke zoektocht en mooi weer ook ervoor :thumbs: .
Gaaf zo'n reisje, om nooit meer te vergeten...
Zeker, ik mag mijzelf gelukkig prijzen dat ik er inmiddels meerdere heb kunnen maken :thumbs:
Echt veel hele gave foto's zeg! =D> =D>
Dank, ik geeft de complimenten door!
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Gebruikersavatar
Klevant
Full Member
Full Member
Berichten: 422
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 20:42
Locatie: Hapert

Re: Scalino's 1600 Ti

vr jul 07, 2023 15:45

Lang geleden dat dit topic is aangehaald, maar als ik zoek op “tellerbak Giulia” komt dit topic naar boven. Jij weet ook het antwoord: ik wil m’n tellerbak demonteren en voorzien van nieuwe lampjes enzo, maar hoe demonteer je die tellerbak handig? Moet dat echt met gefriemel van achter het dashboard door iemand met kleine handen? Of kan je de bovenkant van je dashboard makkelijker losmaken om erbij te komen? Ik heb net als jij een tellerbak en dash van een 1300ti.
heb: Giulia 2ltr 69, 33 QV 1e serie 86, voor dagelijks een VW ID.3
had: Alfa 145ie, Spider '91

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Scalino's 1600 Ti

za jul 08, 2023 12:37

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik deze al even niet meer heb bijgewerkt, zoals die op het 105 forum. En staat overigens ook al weer twee jaar stil wegens andere prioriteiten… :oops:

Ik ben bang dat je niet aan gefriemel ontkomt. Je kan de bovenkant van het dashboard namelijk niet demonteren. Het is een geheel met aan de bovenkant alleen een klein demontabel rooster om bij de bevestiging voor het geheel te komen. Het moet dus van onderaf. Ik was er op een gegeven moment zo handig in geworden dat ik het ding er in 5 minuten af had liggen. De eerste keer duurde aanzienlijk langer…

Veel meer dat veel succes kan ik je niet wensen. Op gevoel op zoek naar de moertjes met een combinatie van een 1/4 ratel en steeksleutel is het antwoord.
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Terug naar “Projecten”