Gebruikersavatar
Baby Beertje
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: do mei 31, 2018 21:41
Locatie: Borne

Baby Beertje's 916 Spider 2.0 TS

wo jul 04, 2018 14:49

Goedenavond mede forumleden,

Ik ben Berend Braakhuis, 17 jaar (en nee ik ben nog niet in het bezit van een rijbewijs) en woonachtig in het oosten des lands.
Ik heb vanaf mijn 16e al een Saab gehad. Een 900 Turbo sedan uit 1985. Alleen deze is buiten mijn schuld om total loss gereden op 7 oktober 2017 Iemand vond het nodig om mijn geliefde auto een kusje van achter te geven met een rotgang van 80-90 km/h :( :'(
Uiteindelijk is het toch goed gekomen met mij want afgelopen zondag heb ik Spider009 gekocht. Een 916 Spider uit 1995 in Rosso Proteo Metallic (195/A) met een mooi (opnieuw bekleed) zwart interieur, fel begeerde Zender Milano velgen en een mooie 2.0 TS. De vorige eigenaar heeft deze auto ook al flink vertroeteld met Eibach onderstel, EPS uitlaat vanaf de middendemper en een Green Filter open/sport luchtfilter. Het Alfa virus zit wel bij ons in de familie. Mijn oom heeft 1 Spider 1.8 en 1 GTV 2.0 V6 TB. Deze stonden altijd bij mijn Saab in de (familie)opslag en hoe vaker en langer ik er naar keek hoe mooier ik het model en de vormen begon te vinden.
Op donderdag eerst wezen kijken met mijn oom (onze Alfa 916 Guru). Die zei dat de basis zeer goed was, wel kleine dingen maar niks wat niet op te lossen is. Hierbij moet je denken aan de welbekende pikkende middenconsole, airbag lampje (stoelstekker) en ander klein grut wat niemand opvalt behalve mijn oom (wat ik volledig begrijp :P ). Uiteindelijk zaterdagavond de knoop doorgehakt en op zondag naar Heerenveen geklepperd :stuur . De auto heeft 1 nachtje bij huize Lubra geslapen waar ik samen met mijn oom alvast begonnen ben met het grondig reinigen van de auto. We zijn begonnen met de kofferbak leeg te pakken en deze uit te zuigen en schoon te borstelen met een droge borstel en een nat doekje waar de borstel niet werkte. Daarna zijn we doorgegaan met het vast plakken van het koplamprubber/koplamppiepschuim. Als laatste hebben we de velgen zo goed mogelijk gewassen maar eens een keer polijsten in het komende jaar is geen overbodige luxe, maar ik stoor me er nog niet erg aan ( in tegenstelling tot mijn oom). Voor alsnog ben ik heel erg blij met deze aankoop en voor de komende tijd is het gewoon rijden geblazen.
Ik zal in dit topic zoveel mogelijk bijhouden wat ik aan de auto doe.

Groet Berend Braakhuis

P.s. even wat plaatjes bij het praatje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
18 jarige jongen met een Alfa Romeo 916 Spider uit 1995 in Rosso Proteo Metallic met een opnieuw bekleed zwart lederen interieur, Zender Milano velgen, Eibach onderstel, EPS uitlaat en een Green Filter open luchtfilter en een mooie 2.0 TS.

Gebruikersavatar
Baby Beertje
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: do mei 31, 2018 21:41
Locatie: Borne

Re: Baby Beertje's 916 Spider 2.0 TS

wo jul 04, 2018 15:00

Afgelopen weekend op zaterdag bezig geweest met het verwijderen, schoonmaken, invetten en het terug plaatsen van de middenconsole. Het welbekende Phase 1 probleem was helaas ook aanwezig bij mijn middenconsole; pikkerig en vies. ik heb het schoongemaakt met spiritus wat redelijk goed werkte. Daaarna in gevet en ingesmeerd met bumper zwart maker om er weer een beetje kleur in te laten komen.
Daarna ben ik op zondag samen met mijn oom tante en een familie vriend met 3 Spiders en 1 GTV door Duitsland wezen toeren (richting Tecklerburg is echt een aanrader :thumbs: ). De spider heeft zich voortreffelijk gedragen en een Squdrachip en Eibach veren is toch wel een pretje in zon heuvellandschap, dat was echt op en top genietenmet de zon, landschap en zon mooie auto :twisted: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
18 jarige jongen met een Alfa Romeo 916 Spider uit 1995 in Rosso Proteo Metallic met een opnieuw bekleed zwart lederen interieur, Zender Milano velgen, Eibach onderstel, EPS uitlaat en een Green Filter open luchtfilter en een mooie 2.0 TS.

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: Baby Beertje's 916 Spider 2.0 TS

wo jul 04, 2018 23:30

Mooie auto, veel plezier ermee! Kunt niet vroeg genoeg beginnen!

Gebruikersavatar
Baby Beertje
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: do mei 31, 2018 21:41
Locatie: Borne

Re: Baby Beertje's 916 Spider 2.0 TS

do jul 05, 2018 17:15

Mooie auto, veel plezier ermee! Kunt niet vroeg genoeg beginnen!
Dankje!!!
18 jarige jongen met een Alfa Romeo 916 Spider uit 1995 in Rosso Proteo Metallic met een opnieuw bekleed zwart lederen interieur, Zender Milano velgen, Eibach onderstel, EPS uitlaat en een Green Filter open luchtfilter en een mooie 2.0 TS.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Baby Beertje's 916 Spider 2.0 TS

zo jul 08, 2018 20:07

Welkom!
Afbeelding
Geinig kenteken op de grijze Spider rechts, Robkg en ik hebben die met -88 op het eind.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Baby Beertje
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: do mei 31, 2018 21:41
Locatie: Borne

Re: Baby Beertje's 916 Spider 2.0 TS

zo jul 08, 2018 20:41

Welkom!
Afbeelding
Geinig kenteken op de grijze Spider rechts, Robkg en ik hebben die met -88 op het eind.
Hahahaha okey zusjes dus😂
18 jarige jongen met een Alfa Romeo 916 Spider uit 1995 in Rosso Proteo Metallic met een opnieuw bekleed zwart lederen interieur, Zender Milano velgen, Eibach onderstel, EPS uitlaat en een Green Filter open luchtfilter en een mooie 2.0 TS.

Gebruikersavatar
Baby Beertje
Newbie
Newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: do mei 31, 2018 21:41
Locatie: Borne

Re: Baby Beertje's 916 Spider 2.0 TS

wo dec 12, 2018 08:48

Was een tijdje stil geweest in dit topic. Wel veel gebeurt...
Heb een keer stil gestaan met een vast geslagen koppelingscylinder deze is ter plekke weer los gekomen maar staat wel op het lijstje om vervangen te worden. Daarnaast veel gereden met de auto de laatste paar weken van het jaar. Mede omdat ik eindelijk 18 werd 11 november en ook omdat het nog best lekker weer was. Auto staat nu in de stalling met een gedemonteerde stoelen en een whiteboard met een waslijst aan kleine dingetjes die ik nog moet fixen. :jumping:
18 jarige jongen met een Alfa Romeo 916 Spider uit 1995 in Rosso Proteo Metallic met een opnieuw bekleed zwart lederen interieur, Zender Milano velgen, Eibach onderstel, EPS uitlaat en een Green Filter open luchtfilter en een mooie 2.0 TS.

Terug naar “Projecten”