Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Alfasud advies gevraagd

ma jun 26, 2017 17:46

#31 en #32 zijn 2 delen zoals reeds door "Alfasud72" gemeldt. Het ziet ernaar uit dat je of Sud 3e serie reparatiedelen hebt gekocht of Alfa 33 delen. Past allemaal maar ziet er anders uit. Op het deel dat je zelf hebt gekocht in duitsland zit er in het geintegreerde #32 gedeelte (geen 2 losse delen) geen verstevingsribje (kronkelende lijn). Misschien dat bij de 3e serie Sud en Alfa 33 dit deel in 1 geheel was? #31 en #32 maken samen de box sectie, dat bij jouw deel in 1 keer klaar is. Kijk maar eens op een onderdelenfilm van een derde serie Sud of 33 en dan denk ik dat je raadsel is opgelost.

Leuke Sud, ik blijf dit topic volgen
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: Alfasud advies gevraagd

ma jun 26, 2017 23:10

Wat je nu hebt is wel heel netjes. :thumbs: Wist niet dat het een complete balk was (dacht losse delen)
Als je goed kijkt, zie je dat wat je nu hebt is, zoals het bij mijn Sud, b.j. 1983, ooit was. (zie eerdere foto's) Als het nu ook netjes, met voornamelijk puntlassen, ingelast wordt is het eigenlijk helemaal af en zal niemand er over vallen, dat het origineel bij dat bouwjaar eigenlijk anders hoort. (omdat je de buitenkant toch niet ziet)

Ik heb het daarentegen dan weer zo gemaakt, waarmee het weer meer op de oude versie lijkt. (maar dan zonder dat geperste golfpatroon erin)
Ik heb het zo gemaakt, omdat het het makkelijker zelf te maken is, minstens zo sterk is en minder roestgevoelig is, dan het origineel van mijn auto...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze hele reconstructie naar aanleiding van een rotte raamsponning......
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

AlfaSoestSud
Newbie
Newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: zo apr 16, 2017 16:04

Re: Alfasud advies gevraagd

za jul 29, 2017 12:14

Het projectje , mijn afasud gaat voorruit. Ik heb uiteindelijk rechst en links beiden vervangend door nieuwe 'original teile'. Dat voelt het beste qua pasvorm en originaliteit. In plaats van zelf stukken (laten) maken. Ik heb 3 keer behandelt met Brantho Korrux. Volgens de roesttest op oldtimer autosite een heel goed spul (naast Hammerite), Het is een 3 in 1 verf die na drie lagen aanvoelt alsof het staal geplastificeerd is. Voelt heel goed. De rest erom heen was eigenlijk allemaal nog behoorlijk goed behalve twee gaatjes onder in het hoekje van de wielkast. Deze ook schoongemaakt, dichtgelast en Brantho Korrux erop. Binnenkant van de wilekasten heb ik vervolgens (na grondig schoonmaken) met Bitumen ingesmeerd. Vind het goed spul (het redt mijn Lancia al jaren) en ik wil daar matzwart.
Kwam er helaas achter dat 1 spatbord een rotte plek heeft die moeizaam te lassen was zonder de lak aan de buitenkant te beschadigen. Besloten om maar een heel NIEUW spatbord aan te schaffen. Zat een beetje vliegroest op. Ik heb het nu naar de straler gebracht, Gaat daarna in de epoxy en dat spuiten. Op 8 september staat de RDW gepland! Gaat lukken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Projecten”