Luigi, Fabio en... 33 performante ;)
Geplaatst: vr feb 24, 2017 00:12
Kleine edit, Woord Vooraf. Het is jammer dat het forum niet meer is wat het was. Ik hoor het mezelf zeggen. Lekker makkelijk. Maar ik kan er ook wat aan doen, welkom bij de avonturen van Hans. Laat je ook zien waar je mee bezig bent? Lijkt me leuk! Maken we er samen weer een toffe community van
Alsof er een copyright kan heersen op autonamen. Er dwaalt hier een Fabio rond, deze heeft een naamgenoot gekregen!
Je kent me misschien van de 33's. De Surfwagon was de grote boosdoener waar het allemaal mee begon. Daarna volgde er het een en ander om te eindigen met Luigi. Deze van origine 1.3S is nog steeds in bezit, zij het Bare to the Bone. Helemaal gestript. Kwam iets tussen. Huisje kopen, andere klassieker (304S), drukke job, je kent het wel.
Na het een en ander als leasebak te hebben gereden (golf, a3, A6 Allroad, 159 SW Ti) kwam het moment dat ik weer minder km's ging rijden en dit wilde ik toch wel graag doen zoals het me goed dunkte. Die km's gingen van 110K km per jaar naar 40K km. De auto die het moest en zou worden was een Daimler SIx 4.0 uit '94. Specifiek dat type, dat bouwjaar. Uiteindelijk een mooi exemplaar gevonden en een tijdje in rond gereden. Onder andere een vette vakantie trip met de tent naar baskenland.
Toen kwam de aanschaf van een huisje uit de jaren 50. Met mogelijkheid voor een garage aan huis. Maar ook klein en dus verbouwen en renoveren. Dit werd een pietsje grotere klus dan ingeschat en we zijn nog steeds bezig. Deze Zomer hopen we klaar te zijn en met een beetje geluk te kunnen starten met de bouw van de garage. Nu staat er een soort schuurtje waar de 304 (pierre) in bivakkeert. Enfin, dit betekende euro's de deur uit en rap. En dat lukte me ook al wel met de Daimler dus die combi ging niet door. De Daimler de deur uit en op zoek naar iets verstandigs. Dat lukte heel goed met een Honda Civic Aerodeck VTEC-E. Later kwam er nog een Civic 1.4 City bij om de 304 te ontzien.
Long story short, de Aerodeck is geheel in hans-stijl compleet uit de hand gelopen, de 1.4 is nog origineel op een setje superlichte velgen na. De civic's doen wat ze moeten doen, al is het wat emotieloos. En lelijk. Ze zijn niet echt mammie's mooiste.
Nu heb ik nog wel alfa vriendjes die het waakvlammetje bij me warm houden. En zo kwam Jur met het bericht dat de TD de deur uit moest. Een 155 TD. Ik heb ooit gezegd nooit meer diesel te willen rijden mits 6 cilinders en minimaal 400nm koppel. Die 3.0 uit de A6 was namelijk wel een fijne tor, maar die 2.0 JTDM uit de 159 vindt ik echt een draak van een motor (136pk).
Somehow sprong er een vonk over. Toch om niet te impulsief te zijn overeengekomen om eerst de auto een tijdje op proef mee te hebben, in ruil voor de Aerodeck (a.k.a. Jackie Chan). Nou ja, hij staat hier nu voor de deur. The diesel is mine!
Waarom dan toch? Hij is niet echt goedkoper dan de civic's. Die grens ligt pas bij 27.000km. Nu ga ik nog wat dichter bij huis werken, we komen nog steeds wel aan die km's. Eigenlijk deels vanwege caravan rukken en comfortabel KM's pakken. De Civic's doen niet aan koppel. De aerodeck is redelijk oncomfortabel, de hatchback lawaaierig. De aerodeck kan niet weg, de hatch wel. Dus daar een verse apk op gezet en binnenkort de verkoop in en dan km's vreten in de 155!
De 155 brengt herinneringen terug naar een 155 waar ik een soort haat liefde relatie mee had. Na die 155 ben ik 155's langzaam aan minder mooi gaan vinden. De laatste tijd draait dat zich weer om. Je ziet ze ook bijna niet meer. Deze 155 komt kwa looks nog niet in de buurt van de love-hate 155, maar de techniek lijkt goed te zijn. Het torretje doet het nog heel aardik met z'n bijna 4 ton op de klok. De meeste roest is al aangepakt.
Echte plaatjes komen nog, maar voor nu deze. Raad de locatie:
Watskeburt sinds in bezit:
- Draagarmen voor vervangen
- Stabi einden vervangen
- koni geel NOS+ veren rondom
- Gaskabel afgesteld
- Remleiding RV nieuw vanaf HRC
- Aandrijfas RV vervangen
- Roest gestabiliseerd achter RV wiel
Wat gaat geburt:
- Oliewissel + filter (Eurol Super Lite)
- Bak olie wissel (Eurol Transfluis STF)
- Remvloeistof wissel (Motul RBF600)
- Thermostaat vervangen
- APK
- Uitlijnen
- Verwijderbare rukpukkel
- Velgen van Jackie Chan er op (vooral vanwege banden, potenza's)
- Ditjes en datjes
- Beetje diesel er bij
- Beetje turbodruk er bij
Wishlist
- Fatsoenlijke Remmen
- Andere stabi's
- Downpipe + ruimere uitlaat
Eh, WHY? Omdat dit voor mij op die manier een daily is waar ik een tijd lol aan kan beleven. 156, 159, GT, 147, brera allemaal leuk, maar mijn hartje gaat harder kloppen van scherpe lijnen. De 155 is wat dat betreft echt een leuk ding welke redelijk op de weg kan liggen en wellicht ietsje beter van zn plek nog mag komen. De basis is iig goed, de rest zien we wel. Oja, niet onbelangrijk, hij mag een lichte trailer trekken met daar op een trackslet. To be continued!
Alsof er een copyright kan heersen op autonamen. Er dwaalt hier een Fabio rond, deze heeft een naamgenoot gekregen!
Je kent me misschien van de 33's. De Surfwagon was de grote boosdoener waar het allemaal mee begon. Daarna volgde er het een en ander om te eindigen met Luigi. Deze van origine 1.3S is nog steeds in bezit, zij het Bare to the Bone. Helemaal gestript. Kwam iets tussen. Huisje kopen, andere klassieker (304S), drukke job, je kent het wel.
Na het een en ander als leasebak te hebben gereden (golf, a3, A6 Allroad, 159 SW Ti) kwam het moment dat ik weer minder km's ging rijden en dit wilde ik toch wel graag doen zoals het me goed dunkte. Die km's gingen van 110K km per jaar naar 40K km. De auto die het moest en zou worden was een Daimler SIx 4.0 uit '94. Specifiek dat type, dat bouwjaar. Uiteindelijk een mooi exemplaar gevonden en een tijdje in rond gereden. Onder andere een vette vakantie trip met de tent naar baskenland.
Toen kwam de aanschaf van een huisje uit de jaren 50. Met mogelijkheid voor een garage aan huis. Maar ook klein en dus verbouwen en renoveren. Dit werd een pietsje grotere klus dan ingeschat en we zijn nog steeds bezig. Deze Zomer hopen we klaar te zijn en met een beetje geluk te kunnen starten met de bouw van de garage. Nu staat er een soort schuurtje waar de 304 (pierre) in bivakkeert. Enfin, dit betekende euro's de deur uit en rap. En dat lukte me ook al wel met de Daimler dus die combi ging niet door. De Daimler de deur uit en op zoek naar iets verstandigs. Dat lukte heel goed met een Honda Civic Aerodeck VTEC-E. Later kwam er nog een Civic 1.4 City bij om de 304 te ontzien.
Long story short, de Aerodeck is geheel in hans-stijl compleet uit de hand gelopen, de 1.4 is nog origineel op een setje superlichte velgen na. De civic's doen wat ze moeten doen, al is het wat emotieloos. En lelijk. Ze zijn niet echt mammie's mooiste.
Nu heb ik nog wel alfa vriendjes die het waakvlammetje bij me warm houden. En zo kwam Jur met het bericht dat de TD de deur uit moest. Een 155 TD. Ik heb ooit gezegd nooit meer diesel te willen rijden mits 6 cilinders en minimaal 400nm koppel. Die 3.0 uit de A6 was namelijk wel een fijne tor, maar die 2.0 JTDM uit de 159 vindt ik echt een draak van een motor (136pk).
Somehow sprong er een vonk over. Toch om niet te impulsief te zijn overeengekomen om eerst de auto een tijdje op proef mee te hebben, in ruil voor de Aerodeck (a.k.a. Jackie Chan). Nou ja, hij staat hier nu voor de deur. The diesel is mine!
Waarom dan toch? Hij is niet echt goedkoper dan de civic's. Die grens ligt pas bij 27.000km. Nu ga ik nog wat dichter bij huis werken, we komen nog steeds wel aan die km's. Eigenlijk deels vanwege caravan rukken en comfortabel KM's pakken. De Civic's doen niet aan koppel. De aerodeck is redelijk oncomfortabel, de hatchback lawaaierig. De aerodeck kan niet weg, de hatch wel. Dus daar een verse apk op gezet en binnenkort de verkoop in en dan km's vreten in de 155!
De 155 brengt herinneringen terug naar een 155 waar ik een soort haat liefde relatie mee had. Na die 155 ben ik 155's langzaam aan minder mooi gaan vinden. De laatste tijd draait dat zich weer om. Je ziet ze ook bijna niet meer. Deze 155 komt kwa looks nog niet in de buurt van de love-hate 155, maar de techniek lijkt goed te zijn. Het torretje doet het nog heel aardik met z'n bijna 4 ton op de klok. De meeste roest is al aangepakt.
Echte plaatjes komen nog, maar voor nu deze. Raad de locatie:
Watskeburt sinds in bezit:
- Draagarmen voor vervangen
- Stabi einden vervangen
- koni geel NOS+ veren rondom
- Gaskabel afgesteld
- Remleiding RV nieuw vanaf HRC
- Aandrijfas RV vervangen
- Roest gestabiliseerd achter RV wiel
Wat gaat geburt:
- Oliewissel + filter (Eurol Super Lite)
- Bak olie wissel (Eurol Transfluis STF)
- Remvloeistof wissel (Motul RBF600)
- Thermostaat vervangen
- APK
- Uitlijnen
- Verwijderbare rukpukkel
- Velgen van Jackie Chan er op (vooral vanwege banden, potenza's)
- Ditjes en datjes
- Beetje diesel er bij
- Beetje turbodruk er bij
Wishlist
- Fatsoenlijke Remmen
- Andere stabi's
- Downpipe + ruimere uitlaat
Eh, WHY? Omdat dit voor mij op die manier een daily is waar ik een tijd lol aan kan beleven. 156, 159, GT, 147, brera allemaal leuk, maar mijn hartje gaat harder kloppen van scherpe lijnen. De 155 is wat dat betreft echt een leuk ding welke redelijk op de weg kan liggen en wellicht ietsje beter van zn plek nog mag komen. De basis is iig goed, de rest zien we wel. Oja, niet onbelangrijk, hij mag een lichte trailer trekken met daar op een trackslet. To be continued!