Pagina 13 van 21

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: vr mar 31, 2017 17:23
door vV
kanalen in ieder geval in deel waar de bus zit exact gelijk. Verder geen eigenlijk. komt voort uit reglement squadra bianca . op deze manier was het mogelijk de motoren ook bij verschillende motorbouwers zo gelijk mogelijk te hebben. Ging in combinatie met compleet pakket voorgeschreven nokkenassen, airbox en uitlaat (compleet!) . werd er daarmee niet goedkoper op, wel technisch meer gelijk. (ken de verhalen wel hoe dat weer opgelost werd, maar dat is iets anders..).

goed geflowed kopje is ook prima cq net zo goed.
(nog 1 door Marcel Violier geprepareerde beschikbaar, inlaatkleppen 45mm itt SB, die moesten 44 hebben) , geen weggeefprijs..)

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: vr mar 31, 2017 17:46
door frankalfa
Wat ik begrepen heb zorgt de meer smoothe overgang tussen inlaat en kop (geen pakkingrand die de werveling verstoord) voor meer koppel onderin.

Grtz,fRank

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: vr mar 31, 2017 21:20
door Ron GS
Past dat Spruell spruitstuk op mijn Giulia of krijgt dat ruzie met mijn paraplu-handrem-mechanisme in de motorruimte ? Tis in de aanbieding nu.....

Gr Ron

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: vr mar 31, 2017 23:10
door hagen111
Domme vraag wellicht, maar wat is het voordeel van een dergelijke 'bussenkop'?
Voor degene die zo'n kop heeft...geen!

Voor degene die vroeger een snellere kop moest maken:
- veel makkelijker en sneller koppen produceren. Ipv met de hand kanalen frezen, kan je nu alles op draai en freesbanken vervaardigen en onderdelen tussen koppen uitwisselen.
- kanalen/bussen allemaal identiek aan elkaar met grote nauwkeurigheid, en vorm kanaal gewoon op de draaibank in te stellen. Daarmee echt veel minder werk en goedkoper.

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: vr mar 31, 2017 23:13
door hagen111
(ken de verhalen wel hoe dat weer opgelost werd, maar dat is iets anders..).
Omdat je de koppen niet extreem meer mocht vlakken, kort je toch gewoon het onderblok in en frees je de bussen wat dieper in het blok :roll:

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: za apr 01, 2017 08:54
door Ron GS
Domme vraag wellicht, maar wat is het voordeel van een dergelijke 'bussenkop'?
Voor degene die zo'n kop heeft...geen!

Voor degene die vroeger een snellere kop moest maken:
- veel makkelijker en sneller koppen produceren. Ipv met de hand kanalen frezen, kan je nu alles op draai en freesbanken vervaardigen en onderdelen tussen koppen uitwisselen.
- kanalen/bussen allemaal identiek aan elkaar met grote nauwkeurigheid, en vorm kanaal gewoon op de draaibank in te stellen. Daarmee echt veel minder werk en goedkoper.
Klopt Hans, dit werd mij excact zo uitgelegd !

G Ron

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: za apr 01, 2017 10:00
door vV
(ken de verhalen wel hoe dat weer opgelost werd, maar dat is iets anders..).
Omdat je de koppen niet extreem meer mocht vlakken, kort je toch gewoon het onderblok in en frees je de bussen wat dieper in het blok :roll:
klopt maar dat was van voor de bussenkop. In die periode mocht blok niet meer gevlakt worden (meen ik). Nee ik doel op andere trucages (niet voor publicatie geschikt..en ik weet nog niet eens alles van wat afgerommeld werd..)

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: za apr 01, 2017 10:07
door vV
Past dat Spruell spruitstuk op mijn Giulia of krijgt dat ruzie met mijn paraplu-handrem-mechanisme in de motorruimte ? Tis in de aanbieding nu.....

Gr Ron
gewoon Spruell even mailen. Hij stelt dat ie is voor alle 105 met hydraulische koppeling (af fabriek bedoelt ie, dus geen achteraf ombouw)

Je kan altijd natuurlijk een hydraulische handrem monteren. En bedenk dat aan de spuitstukken in de aanbieding extra werk zit om pas te maken.

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: zo apr 02, 2017 19:48
door stephen
heb op mijn Juul het alfaholics spruitstuk zitten( plus de rest), in combinatie met paraplu handrem :wink:

paraplu iets naar buiten gebogen, maar pastte bij mij voor de rest prima, en geluid mooi en beschaafd, en hij doet het er goed mee :thumbs:

bewijst maar weer eens het nut van een rollenbank sessie :thumbs:
140Pk, is misschien minder als gehoopt, maar als hij mooi loopt, zeker een genot in een Juul :driving:

2.0 met van die mooie Spruell zuigers, schijnt ook mooi te lopen...mocht ik opnieuw moeten beginnen, zou dat een van mijn wensen zijn, maar mijn motor in mijn Juul loopt al mooi genoeg voor mij :mrgreen:

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: zo apr 02, 2017 21:21
door Ron GS
Vandaag eens lekker met de Juul gereden, dat was weer eens ouderwets genieten. Maar eens een tijdje rijden met deze setup. Ondertussen eens verzinnen wat met deze motor aan te vangen. Hoeft geen full-racer te worden, maar een set 2.1 zuigers met iets wildere nokkenassen zou het plaatje zoals ik het in mijn hoofd had compleet maken. We gaan het meemaken !

Gr Ron

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: vr apr 21, 2017 17:12
door arri_50
Heb er eentje in Duitsland gevonden ! Die heb ik maar genomen, heb ik hem woe of do binnen. Zo'n beetje alles wel binnen wat ik nodig heb, komende weken het interieur maar eens gaan inbouwen. Dan de motorruimte spuiten, en daar e.a. netjes inbouwen.

Gr Ron
Ron, heb je een link van de remcilinder die je aangekocht hebt?

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: vr apr 21, 2017 20:56
door Ron GS

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: za apr 22, 2017 11:25
door arri_50

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: do apr 27, 2017 18:56
door Ron GS
Volgende project, radiatorsteun is losgescheurd, kan ik laten repareren, maar wellicht kan ik met een beetje slim winkelen wel een aluminium versie op de kop tikken ? Van Walter al wat info gehad:
http://www.ebay.com/itm/FIT-ALFA-ROMEO- ... Sh&vxp=mtr hangt ervan af waar je koopt.. dit is slechts een voorbeeld. Voor bv de GTV6 haal ik uit frankrijk voor GTV6 voor onder de 300 een alu radiateur. Wanneer het origineel moet ogen. als dat minder belangrijk is kan je in bv een 105 prima een Porsche 944 radiateur kwijt. https://link.marktplaats.nl/a1104701507. heb ik ook in mijn racer zitten. voor regio 500 laat je een radiateur op maat maken. (bv bij http://www.aluminium-radiateur.nl/alu-custombouw.html, die heeft ook de koelers voor mijn GTam project gemaakt https://www.facebook.com/geldersracingt ... =3&theater)
Ik heb geen zin om er 800€ aan uit te geven, maar een leuke radiateur voor weinig :mrgreen: lijkt me wel wat.

Gr Ron

Re: Giulia 2100 TI

Geplaatst: do apr 27, 2017 19:41
door giuliettaevo
Bepaald type golf 1 radiateur was volgens mij een veel gebruikte upgrade. Tientjeswerk nieuw.