Gebruikersavatar
vV
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4984
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt
Contacteer: Website

Re: Giulia 2100 TI

vr mar 31, 2017 17:23

kanalen in ieder geval in deel waar de bus zit exact gelijk. Verder geen eigenlijk. komt voort uit reglement squadra bianca . op deze manier was het mogelijk de motoren ook bij verschillende motorbouwers zo gelijk mogelijk te hebben. Ging in combinatie met compleet pakket voorgeschreven nokkenassen, airbox en uitlaat (compleet!) . werd er daarmee niet goedkoper op, wel technisch meer gelijk. (ken de verhalen wel hoe dat weer opgelost werd, maar dat is iets anders..).

goed geflowed kopje is ook prima cq net zo goed.
(nog 1 door Marcel Violier geprepareerde beschikbaar, inlaatkleppen 45mm itt SB, die moesten 44 hebben) , geen weggeefprijs..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7712
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Giulia 2100 TI

vr mar 31, 2017 17:46

Wat ik begrepen heb zorgt de meer smoothe overgang tussen inlaat en kop (geen pakkingrand die de werveling verstoord) voor meer koppel onderin.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 398
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

vr mar 31, 2017 21:20

Past dat Spruell spruitstuk op mijn Giulia of krijgt dat ruzie met mijn paraplu-handrem-mechanisme in de motorruimte ? Tis in de aanbieding nu.....

Gr Ron

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: Giulia 2100 TI

vr mar 31, 2017 23:10

Domme vraag wellicht, maar wat is het voordeel van een dergelijke 'bussenkop'?
Voor degene die zo'n kop heeft...geen!

Voor degene die vroeger een snellere kop moest maken:
- veel makkelijker en sneller koppen produceren. Ipv met de hand kanalen frezen, kan je nu alles op draai en freesbanken vervaardigen en onderdelen tussen koppen uitwisselen.
- kanalen/bussen allemaal identiek aan elkaar met grote nauwkeurigheid, en vorm kanaal gewoon op de draaibank in te stellen. Daarmee echt veel minder werk en goedkoper.

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: Giulia 2100 TI

vr mar 31, 2017 23:13

(ken de verhalen wel hoe dat weer opgelost werd, maar dat is iets anders..).
Omdat je de koppen niet extreem meer mocht vlakken, kort je toch gewoon het onderblok in en frees je de bussen wat dieper in het blok :roll:

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 398
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

za apr 01, 2017 08:54

Domme vraag wellicht, maar wat is het voordeel van een dergelijke 'bussenkop'?
Voor degene die zo'n kop heeft...geen!

Voor degene die vroeger een snellere kop moest maken:
- veel makkelijker en sneller koppen produceren. Ipv met de hand kanalen frezen, kan je nu alles op draai en freesbanken vervaardigen en onderdelen tussen koppen uitwisselen.
- kanalen/bussen allemaal identiek aan elkaar met grote nauwkeurigheid, en vorm kanaal gewoon op de draaibank in te stellen. Daarmee echt veel minder werk en goedkoper.
Klopt Hans, dit werd mij excact zo uitgelegd !

G Ron

Gebruikersavatar
vV
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4984
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt
Contacteer: Website

Re: Giulia 2100 TI

za apr 01, 2017 10:00

(ken de verhalen wel hoe dat weer opgelost werd, maar dat is iets anders..).
Omdat je de koppen niet extreem meer mocht vlakken, kort je toch gewoon het onderblok in en frees je de bussen wat dieper in het blok :roll:
klopt maar dat was van voor de bussenkop. In die periode mocht blok niet meer gevlakt worden (meen ik). Nee ik doel op andere trucages (niet voor publicatie geschikt..en ik weet nog niet eens alles van wat afgerommeld werd..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4984
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt
Contacteer: Website

Re: Giulia 2100 TI

za apr 01, 2017 10:07

Past dat Spruell spruitstuk op mijn Giulia of krijgt dat ruzie met mijn paraplu-handrem-mechanisme in de motorruimte ? Tis in de aanbieding nu.....

Gr Ron
gewoon Spruell even mailen. Hij stelt dat ie is voor alle 105 met hydraulische koppeling (af fabriek bedoelt ie, dus geen achteraf ombouw)

Je kan altijd natuurlijk een hydraulische handrem monteren. En bedenk dat aan de spuitstukken in de aanbieding extra werk zit om pas te maken.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: Giulia 2100 TI

zo apr 02, 2017 19:48

heb op mijn Juul het alfaholics spruitstuk zitten( plus de rest), in combinatie met paraplu handrem :wink:

paraplu iets naar buiten gebogen, maar pastte bij mij voor de rest prima, en geluid mooi en beschaafd, en hij doet het er goed mee :thumbs:

bewijst maar weer eens het nut van een rollenbank sessie :thumbs:
140Pk, is misschien minder als gehoopt, maar als hij mooi loopt, zeker een genot in een Juul :driving:

2.0 met van die mooie Spruell zuigers, schijnt ook mooi te lopen...mocht ik opnieuw moeten beginnen, zou dat een van mijn wensen zijn, maar mijn motor in mijn Juul loopt al mooi genoeg voor mij :mrgreen:
Nu:
Giulia 2000 Ti '70
Giulia 1750 super '72
Berlina 1750 '71
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
scarb 5082

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 398
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

zo apr 02, 2017 21:21

Vandaag eens lekker met de Juul gereden, dat was weer eens ouderwets genieten. Maar eens een tijdje rijden met deze setup. Ondertussen eens verzinnen wat met deze motor aan te vangen. Hoeft geen full-racer te worden, maar een set 2.1 zuigers met iets wildere nokkenassen zou het plaatje zoals ik het in mijn hoofd had compleet maken. We gaan het meemaken !

Gr Ron

arri_50
Member
Member
Berichten: 130
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Giulia 2100 TI

vr apr 21, 2017 17:12

Heb er eentje in Duitsland gevonden ! Die heb ik maar genomen, heb ik hem woe of do binnen. Zo'n beetje alles wel binnen wat ik nodig heb, komende weken het interieur maar eens gaan inbouwen. Dan de motorruimte spuiten, en daar e.a. netjes inbouwen.

Gr Ron
Ron, heb je een link van de remcilinder die je aangekocht hebt?

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 398
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

vr apr 21, 2017 20:56


arri_50
Member
Member
Berichten: 130
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Giulia 2100 TI

za apr 22, 2017 11:25


Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 398
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

do apr 27, 2017 18:56

Volgende project, radiatorsteun is losgescheurd, kan ik laten repareren, maar wellicht kan ik met een beetje slim winkelen wel een aluminium versie op de kop tikken ? Van Walter al wat info gehad:
http://www.ebay.com/itm/FIT-ALFA-ROMEO- ... Sh&vxp=mtr hangt ervan af waar je koopt.. dit is slechts een voorbeeld. Voor bv de GTV6 haal ik uit frankrijk voor GTV6 voor onder de 300 een alu radiateur. Wanneer het origineel moet ogen. als dat minder belangrijk is kan je in bv een 105 prima een Porsche 944 radiateur kwijt. https://link.marktplaats.nl/a1104701507. heb ik ook in mijn racer zitten. voor regio 500 laat je een radiateur op maat maken. (bv bij http://www.aluminium-radiateur.nl/alu-custombouw.html, die heeft ook de koelers voor mijn GTam project gemaakt https://www.facebook.com/geldersracingt ... =3&theater)
Ik heb geen zin om er 800€ aan uit te geven, maar een leuke radiateur voor weinig :mrgreen: lijkt me wel wat.

Gr Ron

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6202
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Giulia 2100 TI

do apr 27, 2017 19:41

Bepaald type golf 1 radiateur was volgens mij een veel gebruikte upgrade. Tientjeswerk nieuw.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Projecten”