Gebruikersavatar
Hans66
Member
Member
Berichten: 150
Lid geworden op: za dec 31, 2011 17:59

Re: Giulia 2100 TI

wo dec 21, 2016 08:12

Ik gebruik hiervoor akoestisch polyester van 1cm dik. Dat is goed te verlijmen. Dan netjes de randen afwerken met skai en daarover de nieuwe vloerbedekking.

Gr Ron
Heb je ervaring met dit spul, meestal gebruiken ze hiervoor producten zoals Dynamat?
Alleen akoestisch polyester of ook nog bitumen anti dreun platen, en monteer je dit schuim ook op alle bodem delen ?
Heeft het voldoende draagkracht/structuur om op de bodemplaten te lijmen?

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

wo dec 21, 2016 11:00

De Juul moet wel een beetje een lichtgewicht blijven, plakt prima en laat zich goed vormen. De bitumen platen zijn mij te zwaar. Ik heb er geen ervaring mee. De complete bodem wordt ermee gedaan, van de hoedenplank t/m het schutboard. En wellicht plak ik het nog aan de achterkant van de nieuwe deurpanelen.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Hans66
Member
Member
Berichten: 150
Lid geworden op: za dec 31, 2011 17:59

Re: Giulia 2100 TI

wo dec 21, 2016 12:47

Oke, klinkt goed. Het gewicht was idd. ook mijn bezwaar. Ik heb via de akoestiekwinkel antidreunmatten besteld deze:http://www.akoestiekwinkel.nl/stp-gold- ... ingsplaten
Zag er op zich prima uit, maar toen ik het pakket overhandigd kreeg van de postbezorger schrok ik wel even, wow wat een gewicht :(
Heb ze er maar niet ingeplakt.
Het akoestisch polyester van 1 cm dik, gaat dit dan nog wel lukken om een tapijtset te monteren, en waar heb je het vandaan ?

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

wo dec 21, 2016 18:48

Ook hier zal de stelling van toepassing zijn hoe dikker hoe beter, maar ik vond een laag van 1cm wel het proberen waard. Probeer vrijdag de rest er in te plakken, dan passen we de nieuwe vloerbedekking meteen ff. Heb meteen nog een stuk skai mee laten komen voor de nette afwerking.

http://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/sc ... _1568.html

Als je geen haast hebt laat ik je de resultaten ff weten.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Hans66
Member
Member
Berichten: 150
Lid geworden op: za dec 31, 2011 17:59

Re: Giulia 2100 TI

wo dec 21, 2016 20:49

Ook hier zal de stelling van toepassing zijn hoe dikker hoe beter, maar ik vond een laag van 1cm wel het proberen waard. Probeer vrijdag de rest er in te plakken, dan passen we de nieuwe vloerbedekking meteen ff. Heb meteen nog een stuk skai mee laten komen voor de nette afwerking.

http://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/sc ... _1568.html

Als je geen haast hebt laat ik je de resultaten ff weten.

Gr Ron
Voor de prijs hoef je het niet te laten, dat valt super mee. Ben benieuwd of dat gaat passen rond de transmissie tunnel in combinatie met de tapijtset. Geen haast Ron, het is nog geen maart :D

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

wo dec 21, 2016 21:12

Gaan we als het goed is as vrijdag meemaken. Vanavond eens met de deurpanelen aan de slag. Als eerste heb ik ze voorzien van een laagje schuimrubber. Daarover moet het kunstleer komen. Ik lijm de skai aan de voorzijde en achterzijde vast. Ben benieuwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu een paar dagen laten drogen

Afbeelding

Wil hem voorzien van zoiets als dit om hem dicht te kunnen doen

Afbeelding

Weet het nog niet zeker, misschien fabriek ik wat anders.

Gr Ron

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Giulia 2100 TI

vr dec 23, 2016 12:45

Mooie vorderingen, en qua isolatie nog een tip om ervoor te zorgen dat de Giulai wel waterdicht is. Anders wordt het denk ik een hele grote spons al die isolatie. De 105 zijn wat dat betreft gevoelig en berucht dat ze niet waterdicht zijn (met name via de deuren/ deurpanelen). :wink: :lol:
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

vr dec 23, 2016 15:52

Bedankt voor de tip :thumbs: Ik ben ziezo van plan de deuren eerst te voorzien van een waterdichte zware folie. Tenminste, als alles aan de deuren klaar is en de panelen er voor de laatste keer opgaan.

Gr Ron

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Giulia 2100 TI

vr dec 23, 2016 15:56

Ron volgens mij was de truuk om de folie langs achterkant van de binnenzijde van het portier te geleiden zodat evt binnendringend water langs raamrubbers oid nooit de hardboardplaat of isolatie kan bereiken. Dacht ik.

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

vr dec 23, 2016 16:08

Vandaag weinig aan de Giulia gedaan, ik liep tegen een paar zetels aan en die heb ik meteen maar opgehaald. Had dit type stoel al uit mijn hoofd gezet, kon ze in Europa niet vinden en de Japanners weigerden ze op te sturen......... eerst mijn oog laten vallen op de BF Torino, maar daar zat een enorme levertijd op en ze konden niet aangeven wanneer ik ze zou kunnen verwachten. Ook nog racestoelen (kunstof schaal) overwogen maar ik vind die persoonlijk eigenlijk te groot voor in een Giulia. Deze zijn nog een beetje time-period en ondanks dat het een stoel is die gebaseerd is op een Japanse leest van bijv. de klassiekecNissan GTR of race-Datsuns vond ik ze wel passen in een lage bumperloze Italiaan. Zijn relatief smalle stoelen, maar ik pas er ruim in. Stapt ook makkelijker in/uit dan een schaalstoel. Wat mij betreft mooi compromis.

Stoelen even in de Juul gezet, bestuurdersstoel staat op de rails. Lijkt allemaal aardig te passen, dus dat valt weer mee. Als vloerbedekking erin zit de boel uitmeten en de gaten in de stalen platen boren. Dan eens meten hie lang de naafverlenger moet worden en de stoelen goed afstellen wbt zithoek enz.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr Ron

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

vr dec 23, 2016 16:12

Ron volgens mij was de truuk om de folie langs achterkant van de binnenzijde van het portier te geleiden zodat evt binnendringend water langs raamrubbers oid nooit de hardboardplaat of isolatie kan bereiken. Dacht ik.

Grtz,fRank
Ja dat was ik idd van plan. Met wat dikker sterk plastic en rondom op de deur vastkitten/lijmen. Zachte rubber ringen op het plastic plakken waar de deurhandel en raamslinger doorheen gaan. Vandaaar dat ik dat als laatste doe, als het netjes zit moet ik het niet nog 10x los moeten halen.

Gr Ron

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Giulia 2100 TI

vr dec 23, 2016 19:35

Ron volgens mij was de truuk om de folie langs achterkant van de binnenzijde van het portier te geleiden zodat evt binnendringend water langs raamrubbers oid nooit de hardboardplaat of isolatie kan bereiken. Dacht ik.

Grtz,fRank
Klopt, dat is mijn verwijzing. In het verleden al eens wat foto's op het forum geplaatst, maar kan ze niet zo 123 terug vinden.
Recept is min of meer; vijverfolie gebruiken en een potje Bisonkit. De folie in flappen klippen en deze over het frame van de deur vouwen en vastlijmen, zodanig dat het water vanaf de raamsnorren min of meer zo geleid worden dat het in de deurbak valt. Vervolgens folie op de deur lijmen zoals het origineel ook zit.
Probleem bij de 105 is nl dat als je alleen folie OP de deur plakt zoals het origineel zit, het water er tegenaan valt en zich een weg zoekt langs de binnenzijde van de deur. Waardoor het uiteindelijk op de deurrubber en vervolgens in het interieur loopt.
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

vr dec 23, 2016 20:08

Kijk, das nog eens duidelijk. Als de panelen eraf zijn ga ik eens kijken hoe het zo te doen. Nogmaals bedankt !

Gr Ron

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Giulia 2100 TI

vr dec 23, 2016 22:54

Dat verhaal bedoelde ik inderdaad Arthur! Ron, gave stoelen man!!! :thumbs:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

Re: Giulia 2100 TI

za dec 24, 2016 10:52

Gave stoeltjes Ron!!

Of de Juul waterdicht is kan ik je niet vertellen. Hij heeft in die 15 jaar geen regen gezien. :D
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Terug naar “Projecten”