Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Giulia 2100 TI

vr nov 18, 2016 09:27

Tx, dan maar eens naar Almkerk, eens kijken of er wel een 2.1 inzit en wie dat motorblok er dan heeft ingelepeld.

Gr Ron
hoef je niet voor naar Almkerk, bellen kan ook toch? Wat voor carburateurs zitten erop? en licht eens het klepdeksel om te kijken welke nokkenassen erin zitten. SOms is daar al eea uit te herleiden. Ik weet redelijk wat destijds de setup was die Fred van Lingen toepaste bij zijn 2.1 (eigenlijk 2.05) blokken
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

Re: Giulia 2100 TI

vr nov 18, 2016 12:56

Hoi Ron,
Super leuk om te lezen en wat gaaf dat "mijn" beauty nu de aandacht krijgt die ze verdiend. Jij gaat de dingetjes aan de auto doen wat ik de laatste vijf jaar van plan was. Nog steeds gemengde gevoelens! De garage is wel heel leeg. :roll:


Een jaar of 10 geleden tijdens een toerrit van de SCARB wist een monteur van Sam van Lingen mij te vertellen dat de motor waarschijnlijk bij hun (Utrecht) is geplaatst. Ik denk eigenlijk niet dat Steutel hier nog veel van weet. Hij had de auto opgekocht vanuit een scheiding oid.

Leo
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

vr nov 18, 2016 17:18

Eerst maar eens rijden ! Als het goed is gaat er een 2-liter achteras met sper onder met de verhouding 10-43. Vandaag vracht onderdelen besteld, nieuwe dempers voor, complete remmen 2-liter voorzijde ( incl. fusees ) , dikke stabilisator enz. Door de mechanische koppeling besloten eerst maar eens met de huidige uitlaat te rijden. Voordemper halen we weg. Offerte voor de stoelen verstuurd en nieuwe stuurtje besteld. Morgen eerst alles er maar eens uithalen.

gr Ron

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: Giulia 2100 TI

za nov 19, 2016 13:05

Ik denk dat ik de advertentie nog heb dat ie bij Steutel te koop stond, maar kan me ergens heel ver in mijn geheugen gravend, herinneren dat hij eerder in Maarssen te koop stond voor weinig geld, samen met een donkerrode Giulia met Savali streamer op de voorruit. Maar ik kan nu 2 verhalen door elkaar halen. Ik zal eens in het archief gaan graven...

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

za nov 19, 2016 20:18

Inderdaad Leo, de basis van de auto is gewoon goed en aandacht heeft ze vandaag zeker gekregen............. :wink:

Wat is ons opgevallen: geen gaten en zorgpunten tegengekomen. Allemaal dezelfde schroeven en netjes in klemmetjes vastgedraaid, dat heb ik wel eens anders gezien. Ik ben bij mijn eerdere Alfa's overal houtschroeven en parkers tegengekomen die overal ingejast waren. Dit was een verademing. Alles was/is gangbaar. Dus een beetje de gang erin gebracht vandaag..........

Afbeelding

Interieur eruit, beetje vliegroest, geen enkel zorgpuntje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat gesmeerd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo staat ie nu te drogen

Afbeelding

Al met al viel het niet tegen, nergens gekke dingen, een harde koets van 48 jaar oud. Deurpanelen halen wij er nog af, 1 deur heeft een plekje, maar niet door en zelf goed netjes te maken. Op de staande pedalen-bak zat een soort plaatje. Dat had heel veel meegemaakt en maken we weer nieuw. Das zo'n beetje het enige laswerk. Achter de grille was alles zwart. Ben er nog niet uit....... of schuren en baby-blauw of zwart houden. Zorgt ervoor dat hij een compleet zwarte grille houdt.

O ja ik schroef alvast speakers in de hoedenplank........... der is al wat ruimte gemaakt met een luchtbeitel of kangoo........ gaan we nu netjes doen en meteen speakers erin.

Afbeelding

Dit weekend bestelling eruit voor nieuwe vloerbedekking, deurrubbers, stuur, naaf en stoelen. Verder nog wat klein spul zoals nieuwe pookhoes etc.

Deze week twee spuitbussen laten maken met 2 componenten ouderwetse autolak, niet op waterbasis, bus krimplak voor het kleppendeksel, en de eerste berg onderdelen bij Barend ophalen hoop ik.

Gr Ron

arri_50
Member
Member
Berichten: 137
Lid geworden op: di sep 16, 2014 19:59

Re: Giulia 2100 TI

ma nov 21, 2016 12:51

Eerst maar eens rijden ! Als het goed is gaat er een 2-liter achteras met sper onder met de verhouding 10-43. Vandaag vracht onderdelen besteld, nieuwe dempers voor, complete remmen 2-liter voorzijde ( incl. fusees ) , dikke stabilisator enz. Door de mechanische koppeling besloten eerst maar eens met de huidige uitlaat te rijden. Voordemper halen we weg. Offerte voor de stoelen verstuurd en nieuwe stuurtje besteld. Morgen eerst alles er maar eens uithalen.

gr Ron
mooi! welk stuurtje heb je besteld? weet je toevallig de offset?

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

ma nov 21, 2016 16:53

Ik heb deze bij OKP besteld

Afbeelding

Nardi stuur, 36CM met wild leer....... :D (alcantara/suede)

Ook nog ergens aluminium pookknop gevonden. Wilde zo'n aluminium bal. Ergens ver weg ook nog wat stickers besteld. Kan je zwlf de maat en kleur bepalen.

Stoelen waren niet op voorraad, duurt tussen de 3 en 6 weken, de rest is onderweg.

Gr Ron

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 634
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: Giulia 2100 TI

di nov 22, 2016 19:04

Here we go...found it:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Giulia 2100 TI

di nov 22, 2016 20:35

Toen kocht je voor €6500 nog een van de gaafste Giulia's. Moet je zien wat je nu voor dat bedrag krijgt... :cry:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

di nov 22, 2016 21:38

Bedankt Hans, gaaf om te zien ! Maar ehh interieur gaan jullie niet meer herkennen..... das mij een beetje te blauw. De stoelen zijn ook wel aan een nieuw stofje toe. Mogen voor weinig worden opgehaald :D heb de deurplaten en achterbank er ook nog bij, ook blauw en achterbank ook gillend om nieuwe stof.....

Gr Ron

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

wo nov 23, 2016 23:29

Helaas dit weekend andere verplichtingen, derhalve niet klussen aan de Giulia. Het enige onderdeel wat echt roestschade had is weer toonbaar gemaakt.

Afbeelding

Motorruimte voor de eerste keer met motorreiniger beetje toonbaar(der) gemaakt.

Afbeelding

Eind volgende week moet 90% van de onderdelen binnen zijn. Dan gaan we de boel netjes opbouwen.

Vanavond de knipperlichten voor eens bekeken, die hebben hun beste tijd gehad. Glaasjes zijn nog nieuw, binnenwerk/huis is echt op. Heb je nog twee goede exemplaren met goede fittingen liggen ? Ik neem ze graag over.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

za dec 03, 2016 18:12

Weer wat gedaan:

Dikke stabi, nieuwe remmen en de Bilsteins

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hemetje, is nog aan het drogen, volgende week nog een keer

Voor

Afbeelding

Na

Afbeelding

Stuurkappen en stuur eruit

Afbeelding

Stuur en nieuwe pookknop liggen klaar.

Afbeelding

Gr Ron

Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

Re: Giulia 2100 TI

ma dec 05, 2016 14:28

Welke pookknop is dat Ron?

Is een gaaf exemplaar!

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

ma dec 05, 2016 17:38

Dat is een goede vraag.......... ik ben bang dat ik twee pookknoppen heb besteld. Dacht dat deze niet gelukt was.......

Hij komt uit China, deze had ik besteld http://www.ebay.com/itm/121745191347 maar dat is hem niet.

Deze is het http://www.ebay.com/itm/Metal-Manual-RA ... xe&vxp=mtr maar ik kan me niet meer herinneren dat ik die heb besteld.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

Re: Giulia 2100 TI

di dec 06, 2016 09:52

Haha lol! Die Chinezen ook..
Die eerste is erg gaaf. Mooi voor in de racer.
Ik ga hem bestellen en laat mij verassen wat er uiteindelijk binnen komt :mrgreen:

Bedankt voor je reactie en succes met de opbouw van de coole Giulia!

Terug naar “Projecten”