Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

za dec 10, 2016 16:43

Vandaag weer aan de slag met de Giulia. Hemeltje voor de tweede keer in de zwarte verf. Is nu goed dekkend en naar mijn zin.

Afbeelding

Meteen achterbank en zonnekleppen ook gedaan, staan te drogen

Afbeelding

Afbeelding

Dan de hoofdremcilinder

Deze komt van de Giulia af

Afbeelding

Afbeelding

Wil eigenlijk een ATE ipv dit merk, enig idee waar ik die kan halen ?

Gr Ron

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Giulia 2100 TI

za dec 10, 2016 17:00

bestaan meen ik niet voor staande pedalen. enig alternatief zou dan zijn ombouw op een pedalbox met dubbele cylinder. ook geen ATE cylinders dan..http://www.alfaholics.com/race-parts/10 ... l-version/ maar ja kost ook wat...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Giulia 2100 TI

za dec 10, 2016 18:23

Zo iets?

http://www.classicalfaparts.nl/ShowArti ... ArtID=8628

Staande pedalen, gescheiden remsysteem. Zoals op de USA versies.
Wel leidingen bij maken. Maar gescheiden remsysteem is wel prettig idee.

Of 20mm zonder bekrachtiger enkel systeem: http://www.classicalfaparts.nl/ShowArti ... ArtID=8881

Of 22mm bekrachtigd enkel systeem: http://www.classicalfaparts.nl/ShowArti ... ArtID=8882

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

za dec 10, 2016 20:38

Heb er eentje in Duitsland gevonden ! Die heb ik maar genomen, heb ik hem woe of do binnen. Zo'n beetje alles wel binnen wat ik nodig heb, komende weken het interieur maar eens gaan inbouwen. Dan de motorruimte spuiten, en daar e.a. netjes inbouwen.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Giulia 2100 TI

za dec 10, 2016 22:07

Welk onderstel en stabi heb (of krijg) je er nu onder?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

za dec 10, 2016 22:47

Er zitten voor gele Bilsteins, een 29mm stabi met spider 4 botjes en verlagingsveren, merk en type onbekend. Remmen 2-liter fusees, nieuwe SKF lagers, nieuwe remklauwen, schijven, RVS-remleidingen en Ferodo DS2500 blokken. Barend maakt de nieuwe achteras voor mij in orde, die wordt gemonteerd met de "centreerringen" en Montrial diablo. Ik ga eerst even rijden met de gele Koni's die er nu onder zitten.

Auto is erg laag, dus de voordemper komt te vervallen.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4689
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Giulia 2100 TI

za dec 10, 2016 23:17

Klinkt verder natuurlijk allemaal prima met die set-up. Ik heb nu een powerflex diablo besteld, maar twijfelde inderdaad of niet toch voor die montream-versie moest gaan.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

za dec 10, 2016 23:33

Ik bedoel de demper onder de voorstoelen, die was bij mij het laagste punt. Ik dacht dat de demper net voor de achteras, onder de achterbank zeg maar, de middendemper was #-o Maar goed, met dank aan Barend, gaat een rechte pijp onder. Setup onderstel is voor nu even prima, kogels, rubbers zijn nog erg goed, motorsteunen ook. Die hebben duidelijk niet 48 jaar voor hun kiezen gehad.

De Giulia gaat ook voor de fun worden ingezet, ook voor de korte vakanties dus ik wil hem niet teveel hardcore race.

Heb er wel lol in, aan de keukentafel met de dremmel, grille netjes maken, binnenspiegel nieuw, enz enz.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

zo dec 18, 2016 18:24

Weer een stapje verder:

Stuurkappen vervangen door een nette set

Afbeelding

Afbeelding

Alle schakelaars, interieurverlichting, zonnekleppen en binnenspiegel weer gemonteerd en startknop in het dashboard.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Motorruimte begint ook vorm te krijgen. Één kant is voorzien van een nieuwe laklaag

Afbeelding

Ik ben nog aan het verzinnen of ik de oliecatch-kan hier wil laten zitten. Ik had hem zelf naast de bobine bedacht. Gaat ie, ben ik bang alsnog naar verhuizen.

Afbeelding

De Juul krijgt ook weer een beetje smoel met de nieuwe knipperlichtjes, gerenoveerde grille en nieuw embleempje.

Afbeelding

Afbeelding

Ook begonnen met de geluidsisolatie van het interieur

Afbeelding

Afbeelding

Verder alle steunen en steuntjes onder het dashboard vastgezet, de helft van de bevestigingen zat los, draden netjes uit het zicht.

Na de kerst maar eens een dag of drie aan de Juul besteden, dan moeten we een eind komen.

Heb besloten zelf nieuwe deurpanelen te maken. Heb van Leo de oude blauwe deurplaten mee gekregen, die zijn van kunstof en lekker dun. Die deurplaten zijn erg mooi gesneden dus die ga ik bekleden en, ja gejat van de juul van Erwin, een beetje racy met een deurstrip maken. Deze zijn niet strak genoeg naar mijn zin.

Binnenstijl tussen de voor en achterdeur ga ik ook opnieuw bekleden, skai bij de voeten voorin wordt ook nieuw.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: Giulia 2100 TI

zo dec 18, 2016 19:00

Wordt mooi man! :thumbs:

Misschien een idee om in plaats van deze olieopvangtank een ouderwets stalen olieblik (1L) te gebruiken? Geeft een mooie klassieke sfeer, vind ik. ;)




P.s. Ron, ik heb je nog een privé bericht gestuurd. (van de 4 icoontjes rechtsboven, het meest linkse. Stelt een envelopje voor) ;)
Laatst gewijzigd door Alessandro op zo dec 18, 2016 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

zo dec 18, 2016 20:53

Bedankt ! Best geinig om dit zelf te doen. Kan ik alles lekker naar mijn zin maken.

Wat mij betreft niets mis met dit kannetje, moet alleen naar achteren. Ook nog even een mooi y-stukje regelen, dan wordt het wat minder rommilig.

Gr Ron

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

Re: Giulia 2100 TI

di dec 20, 2016 13:18

Hi Ron!

Je pakt het echt goed aan!! Ik ben zeer benieuwd naar het interieur!!
Ps. Voor de leek hier, Oliecatch-kan? Wat is dat? :oops:

Nog nieuws van mijn kant? Ja, Ik had mij nog zo voorgenomen om het even rustig aan te doen maar niets is minder waar, er staat sinds kort een zwarte Spider S4 in de garage. Geen project-pagina voor deze bolide al twijfel ik nog over een mooi setje GTA replica wieltjes. 8)

Ik spreek je!
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

di dec 20, 2016 13:59

Hoi Leo, je hebt helemaal gelijk dat je een S4 Spider hebt gekocht ! Kan daar een zitje voor de kleine achterin ? Lekker toeren met het mooie weer !

De Juul gaat lekker, hij knapt er echt van op, alhoewel hij er nu echt een beetje smoezelig bij staat. Alles wat een beetje roestgevoelig is gaat in een goedje van roestoplosser, bescherming en tectiel. Droogt mooi op en blijft een beetje flexibel. Nou is een Alfa zo'n beetje overal roestgevoelig dus het zit zo'n beetje overal. De hele juul zit inder de vlekken en vingerafdrukken in het zwart. Als dadelijk alles weer op en onder de auto zit gaan we hem weer babyblauw maken met een doekje met peut. Je veegt het er zo af.

De oliecatch-kan is voor de afvoer van de oliedamp van de carterventilatie. Staat wel netjes, gaat alleen verhuizen naast de bobine. Ding zit nu in de luchtstroom voor de kelken.

Interieur begint er op te lijken, dakje is echt goed gelukt, achterbank is erg netjes geworden, dus toch maar besloten de oude blauwe deurpanelen zelf te bekleden en in race-stijl af te werken. Ik ben er nog niet precies uit hoe, kan met zo'n nylon lus, maar ik heb je oude gordels nog, misschien zelf wat fabriceren. Ik ga wat stukjes gorder gebruiken om zelf een deurvanger te fabrieken, die zitten er nu niet op. Heb die achterbank nu wel netjes opgeknapt, maar twijfel nu weer of ik toch niet zo'n zwarte mat met ruitjesmotief bestel....... wordt toch de plek van de hond. Maar dat kan later ook nog, eerst de resultaten en kosten van de spuiter maar eens afwachten.

Nog een algemene vraag, heeft iemand voor mij de juiste uitlijngegevens voor een verlaagde Giulia die lekker de bocht om moet kunnen. De eerste rit zal naar de uitlijner zijn, alles is los geweest en veel vervangen.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Hans66
Member
Member
Berichten: 150
Lid geworden op: za dec 31, 2011 17:59

Re: Giulia 2100 TI

di dec 20, 2016 21:29

Lekker bezig Ron, mooie vorderingen :thumbs:

Wat voor geluidsisolatie gebruik je voor het interieur ?

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

Re: Giulia 2100 TI

di dec 20, 2016 21:37

Ik gebruik hiervoor akoestisch polyester van 1cm dik. Dat is goed te verlijmen. Dan netjes de randen afwerken met skai en daarover de nieuwe vloerbedekking.

Gr Ron

Terug naar “Projecten”