Pagina 3 van 9

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: za mei 21, 2016 22:26
door GTA287PK
Nou, ehh.... De eerstvolgende race rij ik in ieder geval niet.. Bak van de racer nog stuk/ niks aan gedaan, zakelijk erg druk en de brug is dus ook nog " bezet " , ik denk nog wel een weekje of twee..Kom in ieder geval kijken/ supporteren, wel met race outfit voor als er ineens iemand niet meer durft of zo !

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: zo mei 22, 2016 09:31
door siegerdehaan89
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Standaard laten is zonde! :mrgreen:

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: zo mei 22, 2016 10:35
door Niels
En die race 75 dan? Beetje door werken Emile hoor :jumping:

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: zo mei 22, 2016 14:09
door GTA287PK
Maatje XXXXXXL intercooler Sieger !? Komt wel het nodige "loodgieterswerk" bij kijken... Niet gehinderd door enige diepgaande kennis mijnerzijds: heeft zo'n lang buizen traject geen negatieve invloed op de flow/"netto hoeveelheid lucht" in de cylinders ? (Héél) vroeger moesten er ook 1 of 2 antenneversterkers geplaatst om TV signaal vanuit de gangkast in mijn puberzolderkamer te krijgen.. Eigenlijk zou je een interkoeler moeten knutselen met in- en uitgaand aan 1 zijde ? Scheelt de nodige decimeters leiding/drukverlies ?

Kom d'r maar in, turbo experts !!

Oh ja Niels: de 75 moet maar een jaartje wachten.. Is niet anders.

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: zo mei 22, 2016 23:12
door JS JTD
Ziet er goed uit Sieger, ik zou zeggen wel genoeg voor een eigen projecttopic!

@Emile: het effect van toegenomen volume bij een fmic is nauwelijks merkbaar. Belangrijke reden is dat de druksensor (waarvan het signaal de aansturing beinvloedt) dicht bij de motor is geplaatst.

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: ma mei 23, 2016 10:11
door siegerdehaan89
Wellicht open ik er nog een Joel.


Intercooler is best groot ja:

Afbeelding


Ik heb 2.25inch intercooler buizen gemaakt zodat de doorlaat niet heel groot is en het minder tijd kost om op druk te komen. :-) ik heb overigens niet of nauwelijks verschil gemerkt in opspoelen tussen originele intercooler en deze setup!

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: ma mei 23, 2016 10:52
door GTA287PK
Heeft de airco radiator plaats moeten maken ? Die zit nu rechts ? (links, voor de kijkers... :mrgreen: ) Ik vroeg me al af hoeveel gepiel op de mm het wordt om KVS/airco/intercooler gemonteerd te krijgen.

Maar wat een ding zeg... Wat compenseer je ermee Sieger ?? :jumping: :jumping:

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: ma mei 23, 2016 11:14
door Michel75
Kooi erin en 24 uurs racejes rijden...

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: ma mei 23, 2016 11:27
door GTA287PK
Ik heb met die gedachte zitten (ehh: nog steeds, eigenlijk..) spelen Michel.. Als je lijnboring van de krukas controleert (laat controleren, in mijn geval.. :blue_lol: ), nieuwe lagers, en zo'n plm. 225-250 PK/plm. 400-500 NM "Joël/JTD" pakketje erop dan heb je racing power voor twee drollen en een knikkert, als je dat vergelijkt met de munten die je nodig hebt om met een Nord of TS een beetje vooruit te komen. Ik zit toch wel met FWD.. Ik heb er geen race ervaring mee, alleen ervaring op straat met de ex Selespeed en m'n GTA. Daarop zit een kakelvers Q2 diff, kekke demperkes, maar veel vermogen/koppel op de voorwielen blijft (in mijn beleving) behelpen. Bovendien is het, vind ik/in mijn geval (medium getalenteerd) een RWD reuze handig als je een stuurfout met een flinke stamp op het gas kunt oplossen. Los van de funfactor natuurlijk.

Ehh: lekker off-topic (gelukkig is het de mijne): wie ziet mogelijkheden voor een 156 koets met RWD ?? Als circuitauto dan, dus geen gehannes met regels, wetjes, typegoedkeuring enz. enz.

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: ma mei 23, 2016 12:01
door frankalfa
Tim de Leeuw (GTim) heeft mi bakken ervaring met een dikke fwd/jtd auto, reed met een 147 diesel in de Challenge. Auto is volgens mij een paar jaar geleden omgebouwd naar busso specs dacht ik.

Niet gaan zweven Emile, zo'n oliegestookte bijtellingsfricandel :thumbs: is nog net ff wat anders dan een fullrace juul en/of 75... :wink:

Grtz,fRank (die zo'n 5pits kooktoestel rijdt dagelijks :D )

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: ma mei 23, 2016 12:09
door henk116
Tim de Leeuw (GTim) heeft mi bakken ervaring met een dikke fwd/jtd auto, reed met een 147 diesel in de Challenge. Auto is volgens mij een paar jaar geleden omgebouwd naar busso specs dacht ik.

Niet gaan zweven Emile, zo'n oliegestookte bijtellingsfricandel :thumbs: is nog net ff wat anders dan een fullrace juul en/of 75... :wink:

Grtz,fRank (die zo'n 5pits kooktoestel rijdt dagelijks :D )
Euh Emile, geen gekkigheid in de kop halen toch?
Petrol blijven stoken! :roll:

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: ma mei 23, 2016 12:19
door GTA287PK
Ik heb in "racen technisch" ff een input-balletje opgegooid. Zoals ook daar gemeld: ik ben tweeling van sterrebeeld, dus wispelturig gedrag zie ik als/is mijn geboorterecht !!

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: ma mei 23, 2016 12:45
door giuliettaevo
Is niet goed voor de gewichtsverdeling hoor een jtd in een giulia.. :wink: voor die 2.4 van mij heb ik wel een paar zware voorveren nodig om de neus van de grond te houden.

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: ma mei 23, 2016 12:51
door GTA287PK
Dat zit ook niet in de gedachtenkokert Remco ! Wat er wél in zit: een RWD 156, al dan niet oliegestookt.. Zie ook "racen technisch".

Re: Aan de diesel !!

Geplaatst: ma mei 23, 2016 12:57
door Robkg
Tim de Leeuw (GTim) heeft mi bakken ervaring met een dikke fwd/jtd auto, reed met een 147 diesel in de Challenge. Auto is volgens mij een paar jaar geleden omgebouwd naar busso specs dacht ik.

Niet gaan zweven Emile, zo'n oliegestookte bijtellingsfricandel :thumbs: is nog net ff wat anders dan een fullrace juul en/of 75... :wink:

Grtz,fRank (die zo'n 5pits kooktoestel rijdt dagelijks :D )
5-pits koken in een Alfa? (koken = gas = lpg) of rij je Lancia/Volvo dagelijks?
Ik heb met die gedachte zitten (ehh: nog steeds, eigenlijk..) spelen Michel.. Als je lijnboring van de krukas controleert (laat controleren, in mijn geval.. :blue_lol: ), nieuwe lagers, en zo'n plm. 225-250 PK/plm. 400-500 NM "Joël/JTD" pakketje erop dan heb je racing power voor twee drollen en een knikkert, als je dat vergelijkt met de munten die je nodig hebt om met een Nord of TS een beetje vooruit te komen. Ik zit toch wel met FWD.. Ik heb er geen race ervaring mee, alleen ervaring op straat met de ex Selespeed en m'n GTA. Daarop zit een kakelvers Q2 diff, kekke demperkes, maar veel vermogen/koppel op de voorwielen blijft (in mijn beleving) behelpen. Bovendien is het, vind ik/in mijn geval (medium getalenteerd) een RWD reuze handig als je een stuurfout met een flinke stamp op het gas kunt oplossen. Los van de funfactor natuurlijk.

Ehh: lekker off-topic (gelukkig is het de mijne): wie ziet mogelijkheden voor een 156 koets met RWD ?? Als circuitauto dan, dus geen gehannes met regels, wetjes, typegoedkeuring enz. enz.
Waarom ombouwen naar RWD, als je RWD kan racen dan leer je FWD vrij snel. Alleen leren dat je de voet VAN het gas haalt, ipv erop als de je bocht te hard in gaat ;)