Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

do mar 24, 2016 21:29

af gelopen week druk bezig geweest met de gtv.

maar hij krijgt nog een kans.
de koppakking blijkt niet lek te zijn. :D het overhitten werd veroorzaakt door een beunhaas die een veel te lange slang van thermostaat naar de radiator had gebruikt.
die slang zat geknikt voor de radiator waar door er amper koelvloeisof door kwam.
dat in combinatie met een slechte radiator en een motor die behoorlijk heet word heeft de radiator waarschijnlijk plof gezegd.
en toen was er veel stoom onder de motorkap.

naar het wisselen van de radiator en de koelslangen voor betere exemplaren maar is het koel systeem af geperst. hij had iets druk verlies. maar dat komt waarschijnlijk langs een slang die niet lekker af sluit.

de motor voor het eerst in 2 jaar weer laten lopen.
eerst even voor de werkplaats kijken of het een stoom boot werd. maar nee niets op een klein beetje condens na.
toen maar is dealer platen er op en is een wat benzine getankt. nog steeds geen stoom.

toen maar van vorden naar hengelo g gereden. maar nog steeds geen tekenen van witte rook. dus ik denk dat ik goed gegokt heb.

binnen kort verder op knappen.
nieuwe distributie met waterpomt.
vloeistoffen.
en wat kleinigheden voor de apk.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

za mar 26, 2016 21:30

zo nu is hij weer een beetje toonbaar.

helaas nog wel een keer het neusje wisselen. hij heeft ooit een tik op zijn neus gehad.
hier door is de motorkap gebroken dat hoef je niet te herstellen want dat breekt zo weer. de bumper heeft ook wat lelijke plekken.
op ten duur word het ook voor een kleine behandeling naar een schade hersteller. om wat lelijke plekken weg te halen en wat deukjes er uit te trekken.


maar voor nu zit er een beetje glans op. dinsdag even kijken of ik 2 dagen vrij kan krijgen dan gaan we hem even versneld apk klaar maken. met het overschrijven vergeten te melden dat hij gelijk geschorst kon worden.

Afbeelding
Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

ma mar 28, 2016 20:59

na het exterieur en het interieur ook is wat aandacht onder de motorkap spenderen.

de distributie kap ga ik wisselen als ik de riem ga wisselen. dat is op zeer kort termijn.
de riem vertoont allemaal droogte scheurtjes.

Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

za apr 16, 2016 19:29

het schiet al lekker op met de gtv.

het lijstje wat nodig was voor de apk was niet zo lang gelukkig.
stukje remleiding,
draagarm rubber achter
veer achter goed zetten.
stofhoes van het stuurhuis vast zetten.

bijna alles is gedaan. remleidingen is wat meer werk geworden dan in eerste instantie gezien was. er zit nu 1 leiding van de abs unit tot aan de drukverdeler achter vervangen en verder alles voor de achteras.
de draagarmen achter zijn nu allemaal voorzien van pu bussen gelijk de veer goed gezet.

om dat de gtv al een behoorlijke tijd stil stond gelijk de riem vervangen.
vloeistoffen wacht ik nog even mee dat hij apk heeft dan rij ik hem even goed warm en ververs ik gelijk alles.
motorolie spoel ik nog 1 keer door met pauper olie voor er goede olie op komt.

banden moesten ook vervangen worden. die zagen er helemaal niet best uit. via een vriend een setje novitec n8 velgen overgenomen. daar nog 2 banden om gelegd.


op dit moment is het weg werken van al het beun werk van de vorige eigenaren. en de laatste puntjes op de i zetten. hopelijk aankomende week op voor de apk. kijken of hij daar met vlag en wimpel door wil komen.

Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
JoachimQV
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 600
Lid geworden op: do jan 12, 2012 20:27
Locatie: Hoogeveen

Re: spider en perenkistje

za apr 16, 2016 22:37

Fraaie GTV, Thijs :thumbs:
Alfa 33 1.5 IE 1993
Alfa 164 3.0 V6 12v
Giulietta JTD 2017
Alfa 33 S 16V QV 1992

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

di mei 10, 2016 19:32

de gtv is inmiddels voorzien van een apk. helaas nog niet veel kunnen rijden met de gtv :|

na de apk heb ik wat meer gas kunnen geven als voor die tijd. (handelaars platen, distributie riem wat Russisch roulette was)
dus voor de apk minimaal tot geen gas gegeven. na de apk dus wel en ik vermoed dat daar bij het vuil dat het gaatje in de koppakking afdichten open gebrand is. want na een het warm rijden en is stevig door rijden ging hij gelijk aan de kook....
eerst had ik nog een vermoede dat de thermostaat de boosdoener was dat die niet open ging maar dat was het ook niet.

dus nu wil ik volgende week de koppen er af gaan trekken om die te vlakken en voorzien van een paar nieuwe pakkingen.



als ik met de 33 naar mijn werk ga kom in doetinchem over een viaduct heen en daar kreeg ik telkens een vervelende zijwaartse duw in de kont van de 33 die ik niet echt tof vind. had al een paar keer gehoord dat de panhardstang los kon komen van het carrosserie maar dat was gelukkig niet het geval.
dus maar is aan het vragen gegaan wat het probleem zou kunnen verminderen. kreeg al snel schokbrekers te horen.
er zaten monroe's onder, ik had nog een paar rode koni's over van een sloper. dus die er maar is onder geknoopt helaas was de demping volledig open geschroefd dus bij een beetje sturen kreeg je al snel het gevoel of de kont de voorwielen voor bij wou komen. dus maar weer er onder heen en de dempers is dichter zetten. max dicht en dan een kwart slag open. dat voelde al 10 keer beter aan. de vervelende duw in de kont is ook bijna weg. enkel nu vind ik hem voor te slap. het is ook nooit goed.


maar mijn 33 zat ook weer werk aan.
die staat nu naast de gtv voor wat onderhoud. draagarm rubbers, banden, radiator, benzine tank, zender velgen richten(alle 4 krom :cry: ) en de es30 savali spoiler word er op geknoopt. dat was het idee in ieder geval.

nu kwam ik aan het praten met martijn die aan het puin ruimen was. laat hij nou net een set koni geel, pu voor de vooras hebben en 4 naar genoeg nieuwe toyo 1r1 banden. maar na zeer korte bedenk tijd gezegd dat ik het graag over neem.

heb er nu al zin in :jumping:
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

vr jun 03, 2016 21:34

de 33 staat nog steeds in vorden door een overvolle agenda :|


maar de gtv leeft eindelijk weer.
inmiddels is elk onderdeel van het koelsysteem vervangen.
slagen, pakkingen, O-ringen, waterpomp, thermostaat, sensoren, dop van het reservoir

verder zijn de riemen vervangen.
pu op de achteras.

inmiddels rij ik er al bijna een week mee rond. en gelukkig alles bijna klaar gekregen voor de 916 register rit die aankomend weekend is.
hopelijk blijkt dan ook alles goed te zijn en kan ik onbezorgd rond tuffen met de gtv.


het motorblok is er in ieder geval behoorlijk van opgeknapt.

voor
Afbeelding


na
Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: spider en perenkistje

vr jun 03, 2016 22:10

Wow.... :thumbs:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

za jun 11, 2016 11:50

gister avond de 33 op kunnen halen. onderstel banden en andere dingen waren gedaan. moest hem enkel even laten uitlijnen.
dus vanochtend naar zutphen gereden voor het uitlijnen van de 33.
echter daar was ik een uur te vroeg. dus ik dacht dan rij ik even naar de boulevard om ergens een kop koffie te drinken.

een eindje verder rij ik achter een auto. hij zit op een dusdanige afstand van een stoplicht ad dar je normaal door rijd als hij op oranje springt. enkel maakt hij een abrupte stop waar door ik een nood stop moet maken zonder abs op een natte weg.

fijn wielen blokkeren en ik glij naar links waar een auto voorgesorteerd stond om links af te slaan. vol in het flank van die auto.

Afbeelding


binnen kort maar is kijken of de neus nog regt voor de 33 zit.
het scheelt dat ik al wat onderdelen had liggen maar ook een heleboel onder delen nog niet.
word zoeken naar een type 3 bumper, wielkuip en koplamp. verder heb ik bijna alles wel liggen.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

do jun 16, 2016 21:23

toch maar begonnen met op knappen. wegens er geen goed bod kwam.


afgelopen dinsdag het neusje gestript en alles een beetje recht gebaterd. rond de koplamp zaten wat deukjes en omgevouwen randjes.


Afbeelding



gelijk alles maar een beetje geconserveerd. en waarschijnlijk rond augustus word hij weer deels uit elkaar getrokken voor wat las werk.



Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding


paar nieuwe spatbord steuntjes nog een paar extra lagen lak geven.
Afbeelding



gelijk de nieuwe spatborden in een dikke laag tectiel gezet. morgen nog een paar bussen andere meuk er over heen blaffen dan weer alles op de plek hangen.
Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

vr jul 15, 2016 22:17

het heeft dan even geduurd maar de savali es30 spoiler zit er op \:D/
nummer 2 van de 3 voor mij tot nu toe bekende de es30 spoilers die gemonteerd is. nummer 3 gaat zo wat ik hoorde binnen kort naar nieuw zeeland.

Afbeelding


nu nog een keer de 33 bij de spuiter zetten om het neusje weer groen te maken.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

ma aug 01, 2016 19:13

altijd leuk maak je een afspraak voor een beetje las werk en de volgende dag apk. word het een 4 dagen lassen. :shock:

in eerste instantie zou er 2 plekken in de kofferbak bodem, 1 wielkast zat een gat in en 1 dorpel moets een stukje ingezet worden.
in middels 1 volle dag aan het hakken en slijpen geweest om alleen al het roest krijt te raken. en dan ben je nog niet klaar....

schade tot nu toe dorpels achter ongeveer 40cm binnen, buiten dorpel en nog de kriksteun.
koffebak bodem zitten 2 behoorlijk gaten in.
wielkast zitten ook behoorlijk gaten in.

morgen nog 1 veertoren er af halen. en het ijzer wat er onder zit weg slijpen.


nog wat sfeer plaatjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



en nog even een plaatje van de rotzooi wat er af komt doet de alfachirurg toch ook :P

Afbeelding


het spuiten gaat ook voor spetacolo gebeuren. aangezien nu de het achter scherm rond de tankdop is uit gescheurd.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1714
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: spider en perenkistje

di aug 02, 2016 13:38

die is mooi krokant zeg. En die dorpels was niet te zien onder de auto?

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 975
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

Re: spider en perenkistje

di aug 02, 2016 22:20

bedenk dat ik ook altijd foto's van het gedane laswerk op het forum plaatst :mrgreen:

altijd leuk maak je een afspraak voor een beetje las werk en de volgende dag apk. word het een 4 dagen lassen. :shock:

in eerste instantie zou er 2 plekken in de kofferbak bodem, 1 wielkast zat een gat in en 1 dorpel moets een stukje ingezet worden.
in middels 1 volle dag aan het hakken en slijpen geweest om alleen al het roest krijt te raken. en dan ben je nog niet klaar....

schade tot nu toe dorpels achter ongeveer 40cm binnen, buiten dorpel en nog de kriksteun.
koffebak bodem zitten 2 behoorlijk gaten in.
wielkast zitten ook behoorlijk gaten in.

morgen nog 1 veertoren er af halen. en het ijzer wat er onder zit weg slijpen.


nog wat sfeer plaatjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



en nog even een plaatje van de rotzooi wat er af komt doet de alfachirurg toch ook :P

Afbeelding


het spuiten gaat ook voor spetacolo gebeuren. aangezien nu de het achter scherm rond de tankdop is uit gescheurd.
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
159 1.9JTDm SW ‘10.

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

di aug 02, 2016 22:24

die is mooi krokant zeg. En die dorpels was niet te zien onder de auto?
aan 1 dorpel zag je iets dus die stond al genoteerd om te repareren. bij het los halen bleek hij veel erger te zijn dan gedacht.
de andere dorpel is ooit is door een prutser gerepareerd. die heeft het rotte stuk weg geslepen. een stuk je blik rond gebogen en vast gepikt. en vervolgens zwart gemaakt. niet af gekit of zo dus elke keer met slecht weer rijden liep de dorpel vol. daar ook alle rottigheid uit zitten slijpen.

in middels weer 1 wielbak een beetje dicht gelast. nog even alles vlak slijpen en de veertoren er voor lassen dan is deze wiel bak weer bijna klaar. boven in de uitsparing van de tankdop zitten nog wat slechte plekken.

Afbeelding


@de chirurg was bezig met typen toen je de reactie plaatste.
maar jou vak werk ga ik niet evenaren. word nog een beetje oefenen.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Terug naar “Projecten”