Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

spider en perenkistje

zo jan 31, 2016 21:01

zal mijn zelf en mijn projecten ook maar is voor stellen.

ik ben thijs en kom uit hengelo gelderland. ergens in 2010 op 23jarige leeftijd behaalde ik mijn auto rijbewijs. eerder had ik geen auto nodig. reed stand en land af op de motor was destijds ook makkelijker voor mijn werk binnenvaart. daar was geen plek voor nog een auto maar wel voor een motor.
maar ja toen ik mijn rijbewijs behaalde nog een tijdje met de auto van mijn ouders rond getuft. maar werd het tijd om toch is een auto voor mij zelf aan te schaffen. dat werd een zwarte 916 spider ts. daar heb ik een jaar mee rond gereden wel is een beetje links en rechts zitten lezen. toen maar is een beetje onderhoud plegen aan de spider, onderhoud is uit gevoerd maar toen was de spider niet meer van mij. de verwachte kosten waren hoger als ik wou en de motor was ernstig vervuild.

ik moest toen toch nog een tijdje thuis zitten omdat mijn enkel aan puin lag. een beetje ongelukkig van de brommer af gestapt. :oops: maar dat gaf wel mooi tijd om een beetje te sparen voor een v6 spider.

ergens in mei 2012 zag ik een reactie op het 916 forum voorbij komen over een giallo zoë spider ts. waar op ik antwoorden mooie spider maar jammer dat er geen v6 in zit. waarop bob destijds nog eignaar van een giallo zoë spider v6 12v die van mij is te koop.
die spider heb ik toen gekocht 2 dagen voor de register rit van het 916 register. dus gelijk de register rit mee gereden. mocht toen weer van de doctor auto tijden.

Afbeelding
Afbeelding

wat een genot die 12v motor. heb dus lekker er mee rond zitten touren. wat dingen aangepast verbeter mooier gemaakt.
uitlaat systeem naar EL voor pijpen, catvervanger van super sprint, raggazon minidemper, raggazon 4x 70mm met dempers.
interieur voorzien van 2 elektrische verstelbare en verwarmbare stoelen, brembo 305 schijven aan de voor zijde.
motorruimte goed op gepoetst, de 18" gt blackline velgen verwisseld voor 17" teledails in de kleur hyper silver.

zo hoort het te zijn. een heerlijk geluid als je op het gas pedaal in trapt en een mooie auto om het af te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


maar toen werd het tijd om kleppen te stellen ondanks dat het de stilste 916 12v was die op de registerdag 2014 toch versleten nokkenassen. :x
aan gezien ik ook wat olie en koelvloeistof lekkages had rond de motor en wat olie in de koelvloeistof.
heb ik maar besloten de motor er uit te halen en hem is grondig op te knappen. dus de motor er maar uit getrokken. en alles uit elkaar gehaald.
het uit eindelijk plan was om hem eind 2015 we weer in te hebben liggen. helaas is dat niet gelukt.

mijn destijds daihatsjoe move die ik als woon werk hok had moest het een en ander aan gelast worden dus die hebben we maar een schop gegeven en een 156 selespeed gekocht die een map rekeningen had waar je u tegen zegt en verder ook niets op aan te merken was.
na een maand er in gereden te hebben was ik al tot de conclusie gekomen een automaat is niets voor mij. maar geld om hem in te ruilen was er niet omdat de spider ook wat nodig had dus maar lekker door rijden en iets anders kopen als er weer ruimte is. in de zomer nog de auto redelijk wat onderhoud gegeven. en een week later lopen de drijfstang lagers er uit ](*,)
jammer.
maar er was weer een andere auto nodig daar kwam de 33 in beeld die ik de koosnaam gegeven heb perenkistje

het 33tje was een behoorlijk geleefd autotje interieur was vergaan velgen waren mat zwart om levens gevaarlijke winterbanden. en verder zag hij er ook niet verzorgd uit. maar daar was de prijs naar. en aangezien ik wienig te besteden had wegens de eigenlijk te dure 156 die ik 3 maanden gehad heb voor hij kapot liep. heb ik de 33 maar gekocht.
gelijk maar zitten hobbyen om hem apk waardig te krijgen.
na een weekje er mee gereden te hebben maar snel op zoek gegaan naar andere velgen met banden. zender sport velgen werden het en op advies van martijn toyo r1r banden.
het vergane interieur werd gewisseld voor een interieur wat nog in de weg lag. en een paar dagen er na werd een deal gesloten voor een paar 916 spider stoelen. omdat je door de goede banden in de bochten iedere keer uit je stoel viel.

het 1.4 ie motortje voldeed prima. maar ik kon een 1.7ie 33 kopen voor weinig omdat die te slecht was om mee te rijden.
dan gaan we maar weer een week hobbyen.
1,4 er uit 1.7 er in. dinsdag komen er 16v remmen onder en daar na maar is een keer op de koffie bij het rdw om daar het kenteken aan te laten passen naar 1.7

Afbeelding




maar nu weer druk met de spider die moet klaar zijn voor SS2016
wat wel zou moeten kunnen lukken.

Afbeelding
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

Re: spider en perenkistje

wo feb 03, 2016 09:32

Ha!

En ik zie een SS50... Mooi!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Lancelot
Guru
Guru
Berichten: 1229
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 13:40
Locatie: Bussum

Re: spider en perenkistje

wo feb 03, 2016 09:33

Scherp Rik! Maar zonder blokje...

Wie is er niet groot geworden met de kleppenstep...
Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

do feb 04, 2016 19:50

dat is inderdaad een ss50 een andere uit de hand gelopen hobby.

heb op dit moment deze allemaal staan.
honda c100 motorkenteken
honda c100 brommer
honda cd65
honda ss50
honda zb
honda monkey r
honda dax
honda ape
daarvan zijn de ss50 in restauratie, de monkey r is in verbouwing, en voor de ape moet ik is onderdelen gaan zoeken in japan



ach hobby's


gister bij de 33 andere remmen laten plaatsen.
16v klauwen, schijven waar van mij het merk onbekend is, sp2500 blokken en staalflex slangen.

Afbeelding

binnen kort is aan het worstelen met de savali es30 spoiler om die achterop de 33 te krijgen.


morgen even bij zomers motorsport op de koffie voor een motormanagement. dan kan ik ook weet iets verder met de spider.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
Kroezen75
Member
Member
Berichten: 248
Lid geworden op: vr aug 02, 2013 22:25
Locatie: HOEK VAN HOLLAND

Re: spider en perenkistje

do feb 04, 2016 20:46

Succes met je projecten!
Ziet er veelbelovend uit.

Rik

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

Re: spider en perenkistje

vr feb 05, 2016 15:47

ach zo.

Ik heb nog wat onderdelen nodig voor mijn ST70 Dax. Ik heb ook al 40 jaar (!!!) een Honda QA50...
Heb denk ik een 100 viertakten versleten. Mooie tijden!!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

vr feb 05, 2016 18:09

ach zo.

Ik heb nog wat onderdelen nodig voor mijn ST70 Dax. Ik heb ook al 40 jaar (!!!) een Honda QA50...
Heb denk ik een 100 viertakten versleten. Mooie tijden!!
Wat heb je nodig voor je dax?
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
Mandello
Member
Member
Berichten: 109
Lid geworden op: za nov 18, 2006 20:34
Locatie: Blesdijke

Re: spider en perenkistje

za feb 06, 2016 16:35

Nu we het toch over brommers hebben:

http://imgur.com/PrGqcN5" onclick="window.open(this.href);return false;

Nieuw projectje, gescoord bij de buurman uit de schuur.

Ook Italiaans ....
Nu: Stelvio/33 1.7QV ‘88/33 1.7 ‘88 Circuit/F12 ‘72

Gehad: 33 1.7QV/Spider Coda Tronca/146/147/156/Bertone

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

za feb 13, 2016 21:32

vandaag weer een lekker productieve dag.
s' ochtens vroeg even langs naar Doetinchem voor om een brandstof druk meter te scoren. enkel was me die te duur voor waarschijnlijk een paar dagen gebruik. dus nu word het is kijken of er iets zelf te bouwen is.
de 33 heeft zo af en toe last dat hij af slaat tijdens het warm rijden. dan is het 2 keer hikken en uit. vervolgens moet je hem even door starten en dan slaat hij weer aan. dus wou een drukmeter er tussen hobbyen om te kijken of de brandstof druk dan weg valt.


om dat ik toch in Doetinchem was maar even door gereden naar duitsland om daar weer de tank vol te laten lopen met 102 octaan. vind hij lekker.

eenmaal thuis aan gekomen even gewassen, hoedenplank gewisseld voor een heel exemplaar.
verder nog een paar temperatuur sensoren gewisseld die nog wel eens te maken konden hebben met het afslaan verhaal.

ook nog de draadboom voor de koelventilatoren gerepareerd dit was verbeund waard door ze niet niets deden.
wil het nog wel even over doen wegens het niet hebben van alle benodigde draden en dergelijke delen.
nu zit er namelijk geen zekering ergens tussen.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

zo mar 13, 2016 18:50

vandaag maar is een beginnetje gemaakt aan de spoiler voor de 33 een ander kleurtje te geven.
hij word zijde glans zwart.

Afbeelding

zo als het er nu naar uit ziet komt er op kort termijn een 916 gtv fase 1 24v bij.
ding staat volgens de verkoper al 2 jaar stil met een lekke koppakking. hopelijk valt dat mee.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1348
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: spider en perenkistje

zo mar 13, 2016 20:08

Dat is nog eens leuk nieuws!
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: spider en perenkistje

di mar 15, 2016 08:56

Nou, jij laat je in ieder geval niet door technisch ongerief/een stukgelopen lagertje meer of minder afschrikken ! =D>

en de naam "perenkist" is al in gebruik, zij het in Italiaanse versie.. :blue_lol:

Afbeelding
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

Re: spider en perenkistje

di mar 15, 2016 09:46


en de naam "perenkist" is al in gebruik, zij het in Italiaanse versie.. :blue_lol:

Afbeelding
Je kon er op wachten :D
Een 33 is dan ook meer een "cofanetto di pere" :-P
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

di mar 15, 2016 19:53

tsja. ik heb een hekel om mensen te bellen om te vragen of ze me op kunnen halen. krijg je altijd weer de bekende verhalen over alfa te horen.

mijn eerste spider kreeg ik dit te zien bij de distributie wissel. wist ik toen veel dat je ook onder de olievuldop moest kijken
Afbeelding

toen maar besloten wegens alle andere kosten, en het reinigen van de motor maar de spider een schop te geven.

spider nummer 2 de gele boven aan het topic, krijg je dit te zien als je hem los haalt voor wisselen van diverse pakkingen keringen nokkenassen.
dan maar hele maal aan pakken die motor. cilinders zaten ook aan de afkeur toleranties. daarom de wössner zuigers.

Afbeelding


de selespeed is overleden door een domme computer. te laag in toeren waardoor de computer zelf wil terug schakelen en op het zelfde moment commando geven om terug te schakelen. dat resulteerde dus van de 3de versnelling in de 1e versnelling.
waar door de motor even aan het joelen was. niet lang daar naar werd het een tikspark. die motor heb ik niet los gehaald.

en met de 33 telkens met starten een ratel in het blok of er ergens veel speling op zat.
met de selespeed nog vers in het geheugen maar de carterpan gelijk laten lichten en controleren.
niet dat het een drama is dat de motor kapot zou lopen de 1.4 staat nog in de hoek. zou wel jammer zijn van de 1.7
en dan kom je dit tegen. toch wel blij dat ik hem open gemaakt heb. helaas heeft 1 kruktap iets mee gekregen maar hopelijk word hij daar nog oud mee.
Afbeelding


dus ja van daar dat ik een beetje huiverig geworden ben voor lager schade.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Gebruikersavatar
butt head
Full Member
Full Member
Berichten: 272
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 13:34
Locatie: terborg

Re: spider en perenkistje

do mar 17, 2016 18:14

daar is het lijk dan. :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


nu maar is zien of de kosten om er een apk op te krijgen mee valt.
als die kosten mee vallen dan gaan we kijken waarom hij al zijn koelvloeistof kwijt is. volgens de verkoper is de koppakking overleden.
916 3,0 12v (tijdelijk 3.0 24v) spider
33 1.7 8v > savali a like?

Terug naar “Projecten”