Pagina 3 van 7

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: ma jan 04, 2016 17:29
door PeterTI
Inderdaad, word goed aangepakt :thumbs:

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: ma jan 04, 2016 22:12
door GTV42.0
Echt knap, dit ga ik zeker verder volgen :thumbs:

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: ma jan 18, 2016 21:05
door diederikborkent
Kleine update omtrent de revisie van het blok.

De benodigde onderdelen onderdelen zijn besteld:
- koppeling
- verdelerkap
- bougies + kabels
- distributieset
- waterpomp
- pakkingset
- koelvloeistof reservoir
- remblokken voor- en achterzijde
- remschijven voor (achter volgt)
- luchtfilter
- oliefilter
- handremkabel (nog op zoek)

Dit moet het zo'n beetje zijn. Misschien komt er nog wat bij, maar volgens onze monteur was dit in eerste instantie voldoende.

Afbeelding

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: ma jan 18, 2016 21:41
door alfasud1972
Bovenstaande lijkt meer een service pakket dan onderdelen voor een revisie, als het blok goed is geen probleem natuurlijk. Een aantal zaken zou ik toch wel vervangen en of goed nakijken als het blok toch uit elkaar blijkt te gaan, zou natuurlijk zonde zijn als het blok er weer uit zou moeten.

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: vr jan 29, 2016 08:40
door diederikborkent
@ Alfasud1972, ik begrijp wat je bedoelt. Alle nodige onderdelen worden vervangen, maar het blok is in goede staat en heeft pas 66.000 kilometer gedraaid. De onderdelen zijn inmiddels bijna allemaal binnen gekomen, dus binnenkort werk aan de winkel voor de monteur.

Verdere updates:
- Velgen worden gestraald en gespoten in: Grigrio Magnesio Mts 2ct
- Subframe gestraald en spuiten op korte termijn
- Veerpoten + veren spuiten/reinigen
- Carrosserie laat nog even op zich wachten.

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: vr feb 05, 2016 17:19
door franksud
Handrem kabel heb ik nog wel..

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: zo feb 07, 2016 11:27
door diederikborkent
Hey Franksud,

Die zou ik dan graag van je overnemen. Wil je even via Facebook contact met mij opnemen?

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: zo feb 07, 2016 13:00
door diederikborkent
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze een aantal updates. De velgen zijn gestraald en worden z.s.m. gespoten. De draagarmen worden nader bekeken om te constateren of deze nog goed genoeg zijn, anders moeten hier nieuwe voor besteld worden. De aandrijfassen zijn in goede staat, deze worden ook gespoten en daarna gemonteerd.

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: zo feb 07, 2016 21:19
door Tonio
Mooie auto wordt dit.
Die velgen, heb je daar goede banden bij?
Want hier past alleen Michelin TRX op, lastig te vinden en zeer duur. En zelfs TRX banden die nog nieuw te koop zijn, zijn vaak al behoorlijk oude productie. Dit zelfde model velgen is er ook in 14 inch.

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: ma feb 08, 2016 11:28
door diederikborkent
@Tonio, bedankt voor je reactie :D . Ik heb tot op heden nog geen banden bij de velgen. Ik weet, zoals jij ook zegt, dat dit een lastige en waarschijnlijk dure opgave wordt. Hoe we dit gaan oplossen weet ik nog niet, maar uiteindelijk zal het goed komen.

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: ma feb 08, 2016 13:35
door spider67
Ik zou te allen tijde voor standaard 14 inch gaan, nooit voor TRX. (te oude banden en uitgestorven). Daarnaast is de huidige kwaliteit banden veel beter dan de oude specs van TRX. Ronals 15 inch is eventueel een andere optie (minder origineel, maar net alternatief en maatje groter) . Ik zou n Sud nooit op te brede banden zetten, max 195, al stuurt 185 (voor en achter altijd gelijk houden!) t beste.

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: ma feb 08, 2016 14:14
door Hylke
...Ronals 15 inch is eventueel een andere optie (minder origineel, maar net alternatief en maatje groter) . Ik zou n Sud nooit op te brede banden zetten, max 195, al stuurt 185 (voor en achter altijd gelijk houden!) t beste.
Ehhh, niet op te brede banden, maar wel een velg met 7" breedte en een flink lage off-set adviseren?
Afgezien van het esthetische, is dit natuurlijk wel precies tegenover gesteld aan wat je adviseert :wink:

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: ma feb 08, 2016 17:28
door spider67
Een Sud stond standaard op 145/(80)/13 volgens mij (allereerste types)
Meeste modelen waren uitgerust op 165/70/13, als ik me niet vergis.
De TRX maten waren geloof ik 190/55/340 (laatste is millimeter maat), hiermee zijn de QV Suds oorspronkelijk mee uitgerust.
Een perfect alternatief zou de exact lijkende velgenset van de 33 QV, type 1 kunnen zijn (mooi origineel uiterlijk), nl. 185/60/14. Velgbreedte is 5,5J of 6J, dit weet ik echter niet zeker.

Als als alternatief een Ronal velg (telefoonschijf) met banden 195/50/15. Velgbreedte is 7J.

De afrolomtrekken zijn min of meer gelijk van alle opties.

Op nog bredere banden gaat je Sud echt niet fijner sturen (en zeker niet bij regen), dus plattere banden en op naar breedte van 205 of zelfs meer zou ik persoonlijk niet aanraden. Keuze staat uiteraard vrij.

PS. Kwam dit nog tegen:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: di feb 09, 2016 01:03
door alfasud1972
Trx is nog gewoon nieuw leverbaar maar duur zijn ze wel (en ze slijten relatief snel). Meningen verschillen maar ik vond het wel fijne banden. Heb mijn best er niet op gedaan maar met een uurtje googelen en vergelijken levert het je vast ergens wel iets voordeel op:

http://www.michelinclassic.com/en/Class ... -range/TRX

http://www.tirendo.nl/auto/banden/miche ... 0-55-r340/

Ik durf best nog wel op NOS banden te rijden mits niet te oud, hangt er ook vanaf wat je er mee doet, elke weekend een rondje Zandvoort is wat anders dan een keer per jaar op en een mooie zomerdag een rit rijden.

Er zijn (of waren) vroeger ook wat goedkopere alternatieven, die wel op de velg pasten al was de maat niet 100% gelijk, al weet ik zo niet meer welke (bridgstone?). 14" speedlines is natuurlijk wel een heel stuk makkelijker en zien er nagenoeg hetzelfde uit.

Re: Restauratieproject Alfasud 1.5 Ti Quadrifoglio

Geplaatst: do feb 11, 2016 15:47
door AlfaTony
14" speedlines is natuurlijk wel een heel stuk makkelijker en zien er nagenoeg hetzelfde uit.
:wink:
Afbeelding