berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

Squadra Chip TS lenen?

di nov 08, 2005 22:39

Hallo,
Kan ik eens een keer een 75 Ts Squadra chip van iemand lenen om te zien of dat op mijn auto wat uitmaakt?
(2000 Berlina met 75 TS motor, KN filter, CSC 60mm uitlaat en headers, en LPG.........)
Ik vraag het me toch af, OF er al of niet een chip in zit, omdat ik een tijd terug in een gechipte 75 reed, en die vond ik hoe dan ook toch sneller aanvoelen dan mijn eigen Berlina, ondanks dat die toch flink lichter is!
Er SCHIJNT een snelle chip in te zitten, maar of het een Squadra (van Stephan) is??
Ik heb wel nog wat Turbo chips liggen....
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Raimon
Guru
Guru

RE: Squadra Chip TS lenen?

di nov 08, 2005 23:28

Nagaan of het een Squadra chip is in je computer, moet niet zo lastig zijn... Ecu openschroeven en de type-aanduiding van de chip naast die van een Squadra Chip (te checken op de site) leggen, toch?
156 SW 1.9 JTD

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 09, 2005 17:28

Ga ik dan maar eens doen.
Domme vraag hoor, maar de ECU (ik ben nog van de carbs enzo.....) das toch gewoon de computer die ik dan op dezelfde locatie als bij de 75 weer ingebouwd heb? En dat moet dan een zichtbaar aanwezige EPROM zijn?
Huhhhh
:P
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo nov 09, 2005 17:49

ECU is gewoon algemene afkorting: Electronische Controle Unit.
Daar zit die "Lays"in. (Vroeger Smith's :biggrin:), maar dat wist je vast wel.. :wink:

Vraagje van mij: Als je op LPG rijdt heb je er toch ook Carburateurs opzitten. Als je met injectie rijdt laat je vlgs mij "power" liggen. Tweede , daaruit voortvloeiende, vraag: Wat maakt die chip dan nog uit: Die gebruik je dan alleen toch maar voor de onstekingsvervroeging en de nokkenasvervroeging???
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

164 Q4

Re: RE: Squadra Chip TS lenen?

wo nov 09, 2005 18:18

Vraagje van mij: Als je op LPG rijdt heb je er toch ook Carburateurs opzitten. Als je met injectie rijdt laat je vlgs mij "power" liggen. Tweede , daaruit voortvloeiende, vraag: Wat maakt die chip dan nog uit: Die gebruik je dan alleen toch maar voor de onstekingsvervroeging en de nokkenasvervroeging???
Dat klopt, bij zo'n ouderwets systeem met zo'n verdamper laat je de hele injectie erbuiten en speelt alleen de vervroeging en nokkenasverstelling dan nog een rol. En in zo'n geval kun je ook die pseudo-relais (mits aanwezig) verwijderen en dan heb je ook al meer vermogen.

Andretti Molletti

wo nov 09, 2005 20:22

Weg goede tip.....

Met kennis van zaken tune je alles voor een appel en een ei ;)
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op do nov 17, 2005 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Maurizio
Guru
Guru

do nov 10, 2005 09:59

Zelfs je BDP sensor uitvijlen en zo je ontstekingscurve vervroegen is mogelijk...
Ik neem aan dat je de montage beugel van de bdp bedoeld en de sensor en de sensor verdraaid tov je 60-2 wiel

:idea: Leuk idee, daar kan ik in de toelomst iets mee :lol:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 10, 2005 19:51

Abacadabra voor mij heren....
@@
Snel aan de koffie!!!!!!

ik ga dat uitzoeken!
Maar: ik rij lpg omdat ik 2000 km in de maand doe met de Berlina, maar ik wil ook op Benzina leuk vooruit kunnen op de mooie zondagen over de dijkjes,.....
(je weet wel, achter een GPZXRS 1200 zitten op de dijk, met je knipperlichtje aan van Hee, Lul, move over.............)

Maurizio
Guru
Guru

vr nov 11, 2005 08:31

(je weet wel, achter een GPZXRS 1200 zitten op de dijk, met je knipperlichtje aan van Hee, Lul, move over.............)
bochtige dijkjes dan :lol:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 11, 2005 09:32

En die motorrijder zegt dadelijk thuis: wat ik nu heb meegemaakt. Een Lada rijder dacht aan
inhalen.

Romeo
Full Member
Full Member

vr nov 11, 2005 20:18

En die motorrijder zegt dadelijk thuis: wat ik nu heb meegemaakt. Een Lada rijder dacht aan inhalen.
:mrgreen:

Begin jij ook al :roll: Mijn vrouw wil geen "Lada" dus komt de Giulia vooropig niet :roll: :( :wink:

Mario
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

za nov 12, 2005 08:20

het was: Ik werd op de dijk ingehaald door een soort van lada........
(wat is er nou geiniger? met een P** 911 een motorrijder op de dijk in halen, iedereen wetende dat de 911 een brute sportwagen is, of met een soort van lada?????)
Maar evengoed, we ontsporen. Boeiend hoor, injectie, maar k moet nog veel leren!
Het is dat de auto zo geweldig fijn rijdt, ik twijfel nog steeds om er weer een setje carbs met een mooi inlaatspruitstuk op te zetten!
Voorlopig eerst eens kijken hoe en wat met het chipverhaal. De auto loopt op zich hard zat, het is een beest, maar je wilt altijd MEER :shock:

Andretti Molletti

za nov 12, 2005 21:18

...... :?:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op do nov 17, 2005 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 16, 2005 13:31

:shock: 8)

Jongens, hou nou op over LADA, want anders rij ik nu naar ST Petersburg om bontmutsen te gaan kopen om die weer op dit forum te verkopen, Laten we de Lada's op Vodka rijden, een Svetlana ernaast ....Laat ze dan maar lachen :blue_lol:

Maaruh Rik, ik had het dijkrecord Amerongen - Schalkwijk op mijn Z1000 brommer - kon ik het helpen, was 19-20 jr...met engeltjes op de schouder. Verstand kwam toen ik een Jammerhout eraf zag gaan.... :shock:
Geloof mij daar kan geen 4 wieler aan tippen...Moet je ook niet proberen want de boeren slaan je met hun hooivork eraf! (gelijk hebben ze :oops: )
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

wo nov 16, 2005 20:29

:shock:

Ik ken het !!! Amerongen Bergambacht zelfs.... Met achtereenvolgens de SS50, met de Dax, met een hele vloot Alfaatjes, en met een riedel motoren van CB500 tot aan met de HD. Daarmee is GEEN pretje!
Maar!!! Met een Alpine 5 , oude model, rallywagen: Gewoon achter de motoren aan blijven plakken. Je komt er idd niet langs, maar ze worden WEL helemaal gek van je 8)
Intussen denkt ikke na over het eigenlijke topic hier......... Hmmm

Terug naar “Projecten”