Pagina 6 van 7

Re: een andere rode 33

Geplaatst: za mar 04, 2017 10:49
door Lon
Ben ik ook wel benieuwd naar. Staat nog steeds op de wishlist. Alhoewel ik er, ondanks heel wat rondjes Zandvoort en Nurburgring, eerlijk gezegd geen problemen mee gehad heb. Gewoon zorgen dat oliepeil goed op max staat als je begint.
Wordt ook pas een probleem als je boven de zeg 180pk gaat komen en dus behoorlijk wat meer G krachten in een bocht kan maken met een 33. Maar dan heb je al een DrySump systeem :jumping: erin getoverd gok ik ivm koeling en hoeveelheid olie per minuut er dan nodig is voor goede smering bij hogere toeren talletjes.

Re: een andere rode 33

Geplaatst: ma mar 06, 2017 11:05
door alfaqv75
Gewoon zorgen dat oliepeil goed op max staat als je begint.
en niet te lang racen :jumping:

carter is wel een idee stof, maar let wel op met uitlaat (niet elk spruitstuk kan een breder carter kwijt)
pk's hebben natuurlijk weer niks te maken met bochten snelheid #-o

Re: een andere rode 33

Geplaatst: ma mar 06, 2017 11:38
door Lon
pk's hebben natuurlijk weer niks te maken met bochten snelheid #-o
Toch wel een beetje. Met een 90pk sterke 33 haal je nu eenmaal de 200km/h niet op het rechte stuk voor de tarzan bocht, met een 130pk 33 wel. Dus aanvang snelheid van een bocht is voor een auto met meer vermogen en koppel hoger tenzij je de Coward Paddle te hard intrapt natuurlijk ;-)
Daarnaast had ik het niet over de snelheid in een bocht maar de G krachten en die lopen bijna niet op als je te weinig vermogen hebt om goed te kunnen versnellen IN een bocht. En zijn ook lager als je dus een lagere aanvangs snelheid hebt in een bocht :P 8)
Tuurlijk onderstel is hierin belangrijker maar zonder het bijbehorende koppel/vermogen heb je daar weinig aan op een circuit.

Re: een andere rode 33

Geplaatst: ma mar 06, 2017 12:57
door stof
... maar de G krachten en die lopen bijna niet op als je te weinig vermogen hebt om goed te kunnen versnellen IN een bocht. En zijn ook lager als je dus een lagere aanvangs snelheid hebt in een bocht...
Niet waar. Je hebt ook knijpende bochten... als je daarin gedurende de hele bocht maar dezelfde snelheid weet vast te houden (en dat kan met dank aan je onderstel) dan lopen de g-krachten gedurende de bocht toch op, zonder dat je daarvoor hoeft te versnellen.

Maar euh, ik denk dat mijn sprintje qua blok en onderstel goed in de buurt van de gevarenzone komt... vandaar de serieuze interesse voor zo'n carter. Maar een carter zoals Kroezen op de foto laat zien zou met mijn spruitstuk niet passen inderdaad. (intern) aanpassen van het origineel lijkt me dan ook makkelijker in mijn geval.

@Kroezen, heb je een wat betere foto van dat carter? Ben wel benieuwd..

(zo, heb ik toch ook mooi het topic weer on-topic gebracht, of niet :jumping: )

Re: een andere rode 33

Geplaatst: ma mar 06, 2017 18:26
door Kroezen75
een plaatje van de buitenkant.
Helaas zijn de schotten aan de binnenkant hier niet zichtbaar.
Afbeelding

Re: een andere rode 33

Geplaatst: wo mar 08, 2017 16:08
door Sergio
Volgens mij ben je weer iets verder met de onderdelenspeurtocht... Pakketje is volgens de track en trace afgeleverd.

Mooi project Rik!

Re: een andere rode 33

Geplaatst: wo mar 08, 2017 18:10
door Kroezen75
weer een stap verder.
De paarse powerflexen zijn erin gezet.

Afbeelding

De veerpoten zijn uit elkaar voor de gele koni's en verlagingsveren.
Op de foto is goed te zien dat de veerschotels flink verroest zijn.
Mooi dat deze gelijk vervangen kunnen worden want ik wil de komende jaren lekker in de 33 blijven sturen.

Afbeelding
Afbeelding

Re: een andere rode 33

Geplaatst: wo mar 08, 2017 18:12
door Kroezen75
Hey Serge,

Je hebt mij onwijs geholpen met de ontbrekende onderdelen!
Ik ga ze morgen gelijk brengen zodat de roffelaar weer snel de weg op kan!

Ciao
Rik

Re: een andere rode 33

Geplaatst: za mei 20, 2017 20:44
door Kroezen75
De 16v motor zit erin!!
de 33 moet nu ingereden worden en ik doe de eerst 1000 kilometer lekker rustig aan.
Als hij ingereden is gaat de squadrachip eronder.
Afbeelding

gele koniĀ“s verlagingsveren en paarse powerflexen! en een veerpootbrug een beetje voor de show.
Want dit doet niet zo veel volgens horen zeggen het ziet er in ieder geval strak uit!
Afbeelding

Dikke remus demper
Afbeelding

Dit is de roffelaar vanmiddag het eerste ritje gemaakt!
Geweldig hij rijd nog erg stug maar dat is niet zo vreemd alles moet inlopen.

Afbeelding

Re: een andere rode 33

Geplaatst: zo mei 21, 2017 17:18
door Ab
:D Ziet er goed uit Rik daar zal je veel plezier aan beleven :D

gr Ab

Re: een andere rode 33

Geplaatst: zo mei 21, 2017 18:00
door Dirk-33
veerpootbrug is bij een mcpherson ophanging wel nuttig, omdat de veertorens naar binnen willen komen. Alleen bij een 33 zit er toevallig een 2e schutbord die dit al grotendeels tegengaat.

En de Koni's kun je ook iets losser draaien natuurlijk.

Maar echt een mooie snelle auto geworden, veel plezier ermee

Re: een andere rode 33

Geplaatst: do jun 08, 2017 19:59
door butt head
kan je weer lekker genieten van een echte auto.

ik weet niet hoe je ze af gesteld hebt maar helemaal dicht moet je die koni's niet hebben.

Re: een andere rode 33

Geplaatst: vr jun 30, 2017 22:08
door Kroezen75
De remmen upgrade is geplaatst!
Vandaag heeft de roffelaar geventileerde remmen met gegroefde schijven en Ferodo 2500 blokken en RVS leidingen gekregen.
Dat remt een stuk beter! De Squadra chip zit er nu ook in en het voorraam is ook gelijk vervangen.
Dit weekend maar even flink gas geven om het verschil te ervaren.

Afbeelding

Afbeelding

Re: een andere rode 33

Geplaatst: di jul 04, 2017 14:09
door Wilbert ARparts
:thumbs:

Re: een andere rode 33

Geplaatst: di jul 04, 2017 18:04
door Alfistzmeer
waar heb je je voorruit laten doen en wat was je (incl rubber) kwijt?