Pagina 3 van 4

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: za jul 05, 2014 13:32
door bert308
Die dempers zijn zg "upside down" dempers, de originele Alfasud TI had die ook en ik heb ook zo'n set van Intrax. Het voordeel is lager onafgeveerd gewicht en dan zou voor het mooie eigenlijk de rode hulpveer boven moeten zitten, dan hoort ie bij het afgeveerde gewicht :idea:
Verder supermooi gemaakt, ben benieuwd naar de rest van de auto en techniek of die ook van dit hoge niveau is!
Ik heb ook ooit je voorbeeld gezien en nog foto's gevonden nu. De site van B&K is uit de lucht maar ik herinner mij een prijskaartje van vele duizenden.
Afbeelding
Afbeelding

Re: RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: za jul 05, 2014 13:43
door Stan75
Die dempers zijn zg "upside down" dempers, de originele Alfasud TI had die ook en ik heb ook zo'n set van Intrax. Het voordeel is lager onafgeveerd gewicht en dan zou voor het mooie eigenlijk de rode hulpveer boven moeten zitten, dan hoort ie bij het afgeveerde gewicht :idea:
Verder supermooi gemaakt, ben benieuwd naar de rest van de auto en techniek of die ook van dit hoge niveau is!
Ik heb ook ooit je voorbeeld gezien en nog foto's gevonden nu. De site van B&K is uit de lucht maar ik herinner mij een prijskaartje van vele duizenden.
Klopt, prijzen vanaf 6.250€ exclusief triangel, wiellagers, naven en remmerij.... :shock:
Los daarvan vind ik hun sporing verstelling niet optimaal..
De camberstang bout is waarschijnlijk verbogen, waarna ze het opgelost hebben door middel van een carbon plaatje er overheen te zetten (die met M6 hart op hart 20-25mm en 40 mm lager dan de camberbout) :shock:


De rest van de 75 is niet zo bijzonder hoor (gekieteld 1.8 TBtje), maar je moet ergens beginnen :wink:

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: za jul 05, 2014 13:55
door vV
mooi werk hoor. En de rest van de auto mag (in jouw ogen) dan minder zijn, de volgorde is wel goed. Je hebt immers (in ieder geval op het circuit) meer aan een goede wielophanging met minder pk, dan veel pk en een mindere wielophanging.

Re: RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: za jul 05, 2014 14:08
door bert308
De camberstang bout is waarschijnlijk verbogen, waarna ze het opgelost hebben door middel van een carbon plaatje er overheen te zetten (die met M6 hart op hart 20-25mm en 40 mm lager dan de camberbout) :shock:
Dat carbon plaatje is waarschijnlijk om de bout te ondersteunen (van single shear naar double shear) maar het versterkt de bout zo in verticale richting terwijl de krachten in de richting van de camberstang werken.

Re: RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: di jul 08, 2014 11:17
door stephen


De rest van de 75 is niet zo bijzonder hoor (gekieteld 1.8 TBtje), maar je moet ergens beginnen :wink:
bescheidenheid siert de mens :jumping:

de meesten zullen alleen maar dromen van wat dat 1.8TBtje eruit perst hahaha

en je achteras is natuurlijk gewoon Vette shizzle 8)

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: vr jul 11, 2014 12:42
door rost
Ziet er erg goed, beter dan de B&K oplossing :)
Hoe zit de sporingsverstelling eigenlijk?

Re: RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: vr jul 11, 2014 14:03
door Stan75


De rest van de 75 is niet zo bijzonder hoor (gekieteld 1.8 TBtje), maar je moet ergens beginnen :wink:
bescheidenheid siert de mens :jumping:

de meesten zullen alleen maar dromen van wat dat 1.8TBtje eruit perst hahaha

en je achteras is natuurlijk gewoon Vette shizzle 8)
:thumbs:
Ziet er erg goed, beter dan de B&K oplossing :)
Hoe zit de sporingsverstelling eigenlijk?

:thumbs:
De sporingsverstelling werkt eigenlijk als excentrische draaidelen die je kan verdraaien. 90 graden is 1 graad verstelling.
Bij maximale verstelling, heb je nog 100% draagvlak van de ''oren'' naar de triangel.
Dit zijn natuurlijk een van de belangrijkste punten van je wielophanging, hier mag geen speling op zitten/komen.

Ik ben nu bezig de remklauwen (75 ts voorkant) om te bouwen naar ongeventileerde schijven.
Spacers maken om de klauwen ruimte te geven bij het wiel.

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: wo jul 16, 2014 20:03
door Stan75
Schiet al aardig op!
Afbeelding
Afbeelding

Iemand nog een idee waar ik het beste met de remleiding naar binnen kan?

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: wo jul 16, 2014 23:34
door TurboMarc
Het ziet er echt top uit :thumbs:

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: do jul 17, 2014 09:31
door Cazzo Super Veloce
Pff dat gaat hard, schitterend!
Volgende stap; triangel vervangen door alu kokerprofiel? 8)

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: za jul 19, 2014 10:52
door Stan75
Afbeelding
Afbeelding
Zoooo die kan weer terug onder de 75!!! 8)

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: zo jul 20, 2014 02:21
door Het-Licht
Mooi!

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: di jul 22, 2014 00:14
door Wouter van den Brande
Echt een meester werkje Stan!! Top!!

Greetzz..

Wouter

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: do jul 31, 2014 22:33
door Stan75
De 75 staat weer op de wieltjes! 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De nord sloeg na 14 maanden in 1 keer aan!
Alleen de achterremmen nog eens goed ontluchten..

RE: Adjustable camber and toe TRANSAXLE

Geplaatst: do jul 31, 2014 22:36
door n0sTRa
Camber genoeg alvast :D :D