Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC"

vr mei 02, 2014 21:24

Het was sowieso erg wennen aan de nieuwe auto.
Uiteindelijk de rembalans wat meer naar voren verschoven.

Helaas was er niet voldoende tijd en rubber op de slicks over om tot de perfecte setup te komen.
Sessie vier merkte ik dat de grip beroerd werd, bleek uiteindelijk 1 slick bijna kaal...
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC"

wo mei 07, 2014 07:23

En het filmpje is ook klaar: http://youtu.be/K56lO8jw1Z0
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC"

wo mei 07, 2014 11:14

Ziet er goed uit Hylke ! Voor mijn RWD-gevoel stuur je hier & daar wat vroeg in (FWD-style ?), en je rempunt op het "moment supréme" bij 16 min. was toch wel een soort van optimistisch getimed.. :wink: Dan wil een auto met teveel remdruk achter, bij ineens een flinke stamp op het middelste pedaal wel achterstevoren...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC"

wo mei 07, 2014 11:32

Die schuiver was ook wel een gevalletje hoogmoed komt voor de ... :lol:
Qua remmen was het echt wennen, bij de 33 moest ik echt trappen, hier veel meer een fluwelen voetje nodig.
Daarnaast "voelde" ik de remvertraging niet zo als bij de 33, dus had ik het idee niet hard genoeg te remmen.

Het insturen Tarzan is bewust wat vroeger, dat is het "Nieuwe Racen": met een wat langzamere FWD al remmend insturen.
Je kunt dan wat later remmen, snijdt een heel stuk af en door het sper kan ik vrij vroeg alweer op het gas.

Uiteindelijk zal een kwestie van veel oefenen en uitproberen leren welke lijnen het beste bij de 156 passen.
Tips en ervaringen blijven dus altijd welkom :thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC"

wo mei 07, 2014 11:38

Ziet er goed uit Hylke ! Voor mijn RWD-gevoel stuur je hier & daar wat vroeg in (FWD-style ?), en je rempunt op het "moment supréme" bij 16 min. was toch wel een soort van optimistisch getimed.. :wink: Dan wil een auto met teveel remdruk achter, bij ineens een flinke stamp op het middelste pedaal wel achterstevoren...
Is idd. iets te vroeg insturen bij momenten, waarschijnlijk onderstuur vd 33 nog gewoon :wink: . Als de 150Lit tank vol(hoever was ze ?) is durft't ook wel eens listig zijn zodra er zo'n 25 Liter uit de tank is kan de rembalans wat meer naar achteren toe . Sowiso dienen achterremmen eigenlijk alleen om te stabiliseren de vertraging doen de grote voorremmen .

Er liggen 4 frisse slicks op velg voor je klaar en 'n stuurtje met Quickrelease . :wink:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC"

wo mei 07, 2014 11:44

Probeer het eens zonder bekrachtiger ! Ik heb daar ooit eens, na járen met bekrachtiger te hebben gereden, mee geëxpirimenteerd toen ik m'n nieuwe remmerij niet goed aan het remmen kreeg. Even wennen in het begin, daarna de slang er weer op & vervolgens meteen twee slicks vermoord.. Ik rij nu al dik 1,5 seizoen (weer) met massieve Brembo's, 75 TS klauwen en de fenomenale Carbon Lorraine LC6 blokken. Vertraging meer dan okee, de blokken zijn niet over hun theewater te krijgen en het pedaalgevoel is, als je er even aan gewend bent, precies zoals je het wilt.

Er zit natuurlijk wel een wereld(je) van verschil tussen mijn 105 Giulia en jouw 156, maar probeer het maar eens (en als je ter vergelijk de slang weer aankoppelt zorgen dat je met banden rijdt die mogen sneuvelen) en ik denk dat de kans dat je weer mét bekrachtiger gaat rijden niet zo groot is..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC"

wo mei 07, 2014 12:35

Het zal wel een paar honderd kilo schelen, zeker met de 150 liter ATL-tank in de kofferbak.
(geen idee trouwens hoe vol deze was, heb er gewoon 50 liter in gegooid en ben niet "droog" komen te staan)

Tip vwb de bekrachtiger ga ik verder op in het seizoen eens naar kijken.
Vooralsnog is het een geslaagde dag geweest, met veel informatie en lessen voor de volgende sessie.
Daarnaast natuurlijk leuke beelden kunnen maken en veel aanspraak gehad.

Die slicks en het stuurtje kom ik aanstaande zaterdag even oppikken Peter.
Mochten er nog lieden zijn met een bestelling, kan ik die evt ook weer vanuit Den Bels mee transporteren.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC"

wo mei 07, 2014 15:16

Dan zal hij dicht tegen vol aan gezeten hebben : Forza Rossa heeft hij ca. 2u30 gedraaid en hebben we er nog de overgebleven 20Lit Jerrycan ingedaan . Verbruik schat ik in op zo'n 30Lit/u eerder minder dan meer zelfs .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC"

wo mei 07, 2014 15:19

Met de toerenbegrenzer op 6500/6750 kan ik mij ook geen hoog verbruik voorstellen :-)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC"

di mei 13, 2014 22:26

En het tweede fimpje (sessie 3) staat ook online: http://youtu.be/PeCE08L2NiI
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC"

do mei 15, 2014 22:26

En we blijven filmpjes knutselen, nummer drie (sessie 4): http://youtu.be/uZ_rojok210
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC" [IaZ film]

ma jun 30, 2014 21:37

Aangezien er verder niets nieuws te melden is, afgezien van het wisselen van drie wielen (1 kaal, 2 leeg waarvan 1 gevuld met grind :oops: ), meteen maar over tot het delen van de filmpjes.

Allereerst sessie 2 Competizione met een snelste tijd van 2:10,4 (was 2:11,1):
http://youtu.be/bus61XzZ2Bo
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Wesley
Full Member
Full Member
Berichten: 269
Lid geworden op: do feb 21, 2008 21:05
Locatie: Enschede

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC" [IaZ films

ma jun 30, 2014 22:21

Mooie werkplek Hylke!

Zo' n quickshift (bacci) lijkt me fantastisch! Mooie korte slagen.
Je gaat mooi rond met de 156, straks op Spettacolo maar eens samen sparren :lol:

Groeten Wesley :thumbs:

Jasper Slop
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 21:53
Locatie: huizen

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC" [IaZ films

ma jun 30, 2014 22:44

Gespot en mooie auto, ik hoop dat je erbij ben bij de volgende SI race

Afbeelding
:driving:

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6692
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: 156 2.0 16v "Tarquini 2003 EuroSTC" [IaZ films

ma jun 30, 2014 22:45

Gave foto, dank Jasper!
SI is nog even geduld hebben, eerst een licentie halen :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Terug naar “Projecten”