Arthur, waren zeker niet de click-r klemmen, daaar heb ik zelf ook zo'n speciale tang voor. De beschrijving van Mark op de vorige pagina klinkt als de juiste. Maar goed, ik heb ondertussen al een gloednieuwe slangklem gemonteerd, toch altijd beter dan zo'n oudje van de Giulia.
Afgelopen weekend ben ik met de GTA naar de Ardennen geweest. Paar daagjes chillen met mijn vriendin.
Maar....de lekkage bij KVS-reservoir is opgelost, dient zich een andere lekkage aan. Het viel me op dat 2 dagen na de reparatie het kvs-niveau weer heel lichtjes begon te dalen. Gelukkig niet zo heftig als eerst, ook niet heel erg constant, maar toch wel waarneembaar. Dus weer controle, was eigenlijk niks te zien, ook niet op de grond...
Dagje later parkeer ik in Malmedy, loop een rondje door 't dorp en kom terug bij de auto. Toen viel me op dat er een paar druppels KVS voor de auto lagen, precies in 't spoor hoe ik achteruit langs de straat had ingeparkeerd. Dus ik kijk onder de auto, zie ik daar een klein plasje liggen, midden onder de motor. Daar zag ik ook een paar druppels nog aan de beschermplaat handen. Dat was dus 50cm naast de plek van de oude lekkage. Kapje open, niks te zien, maar als ik langs 't distributiedeksel naar onderen keek zag ik wel dat 't daar wat vochtiger was. Nu vermoed ik dat door het vervangen van het KVS-reservoir er weer (meer) druk op het koelsysteem is gekomen en er op de zwakste plek een nieuw lek is gekomen. Tussen de cylinderbanken door loopt ook een leiding, grote kans dat dit dus de boosdoener is. Andere mogelijke dader is de waterpomp zelf, al lijkt me dat erg stug. Die is 1,5 jaar terug nog vervangen door eentje met metalen schoepen en is nou niet iets dat opeens stuk gaat als er meer druk op 't systeem komt. Heb dus even een afspraak gemaakt bij de specialist (Eric S), want ik heb op korte termijn geen tijd om eerst zelf de auto op de brug te zetten, te checken en daarna nog de spullen te bestellen en dan wéér vrij te plannen voor de boel te fixen.
Verder heeft hij zich echt voorbeeldig gedragen uiteraard, al had hij 't wel zwaar op de Ardeense binnenweggetjes. Kreeg ook opvallend veel reacties op de auto, de hoteleigenaar was zelf ook een autoliefhebber. Sponsorde o.a. RSR Spa en heeft o.a. een GT Junior en 2 MGB's.
Langs de zelfde weg waar ons hotelletje lag was er nog een leuke oldtimertoko, met o.a. een BMW 1800 en Pantera in racetrim in de showroom.
Zoek de verschillen: