Pagina 14 van 19

Re: ES30 Zagato [mechanische spanner]

Geplaatst: za dec 13, 2014 22:49
door Dottore M
En dan zit het er na leveringsproblemen met de spanner, -tig andere verplichtingen, en een flinke verkoudheid allemaal weer in.
Afbeelding

Afbeelding

Het torretje draait nu wel heel mooi met de nieuwe Beru's.

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: za dec 13, 2014 22:55
door cmva
Serieuze slangenklem :D

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: zo dec 14, 2014 10:56
door Dottore M
Serieuze slangenklem :D
Tja, was niet helemaal de bedoeling maar de Mikalor's die ik erop gooi worden bij grotere diameters ook veel breder. Ga ik nog vervangen. Het klemt iig wel.

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: zo dec 14, 2014 13:06
door kees artc6
Ziet er fraai uit, complimenten!

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: za dec 20, 2014 21:25
door Dottore M
Centrale vergrendeling eens opfrissen. De passagierskant gaat wel open als je de bestuurdersportier met de sleutel opent, maar het omgekeerde niet. Twee condensatoren zaten los.

Afbeelding

Verder zuigt het torretje ergens valse lucht aan. >1000 rpm stationair en langzaam terugvallen na gasgeven. Echt een klusje waar ik geen zin in heb...heeft iemand hier nu eens écht een handige truc voor gebruikt zoals een rookmachine ofzo? Dat geklooi met remmenreiniger werkt voor mij niet.

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: zo dec 21, 2014 11:37
door Zaagauto
Toch is remmenreiniger veel effectiever dan een rookmachine.... alle draaiende delen van een motor zorgen voor luchtcirculatie waardoor je rook geen betrouwbaar beeld geeft...

Remmenreiniger kun je millimeter-precies spuiten en je merkt direct het effect...

Het is gevaarlijk om te zeggen "geen effect? dan ook geen valse lucht!" maar omgekeerd is zeker waar: "wel effect? dan zeker valse lucht!"

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: zo dec 21, 2014 15:56
door frankalfa
Maarten, check vooral ook rondom de aansluiting van de vacuumslang op je plenum.
Zie omcirkelde deel.

Afbeelding

Ziet er al heel mooi uit trouwens onder de kap!! :thumbs:

Grtz,fRank

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: ma dec 22, 2014 16:07
door Dottore M
@Frank – Thanks, en zo heb ik ook gediagnostiseerd dat de motor valse lucht aanzuigt, door die nippel helemaal dicht te draaien. De motor bleef gewoon draaien en dat hoort niet.

@Zaag – Maar als het lek op een plek zit waar je hem niet verwacht (bougiegat pakking bv) dan kom je daar soms alleen achter met een hypothesevrije meetmethode.

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: ma dec 22, 2014 16:38
door giuliettaevo
Valse lucht via een bougiegatpakking? Daar zou ik me niet drukvorm maken... :wink:

Valse lucht wil je niet hebben in je inlaattraject,dus in het deel tussen luchtfilterhuis en de cilinderkop/ inlaatpoort. Lucht die achter de lmm wordt aangezogen is niet gemeten en er wordt dan ook geen brandstof voor ingespoten. Je motor loopt dus armer als gewenst.

De verdachten in jouw geval zouden de 6 rubber moffen zijn onder de inlaatkamer, de harmonicaslang tussen gasklep en lmm, de slangen van de luchtomloop/ carterontluchting en de vacuümaansluiting voor de drukregelaar zijn.

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: ma dec 22, 2014 16:42
door giuliettaevo
De o-ringen die de injectoren afdichten en de o-ring in de inlaatkamer voor de stationair regeling en de aansluiting voor de rembekrachtiger kunnen ook valse lucht doorlaten. Maar hier zit minder vaak een probleem.

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: ma dec 22, 2014 16:44
door Dottore M
de o-ring in de inlaatkamer voor de stationair regeling
Deze is natuurlijk net nieuw! :wink:

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: ma dec 22, 2014 21:22
door Zaagauto
Dus eerste verdachte... ;-)

En wat Remco al zegt... perslekken zijn niks om je "druk" over te maken (in dit stadium).

Maar goed...

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: ma dec 22, 2014 22:11
door Dottore M
Heren, voordat we er een Toren van Babel topic van maken :wink:

Dat van het bougiegat was een voorbeeld! Ik verdenk de moffen onder het plenum.
De O-ring die ik van Remco heb gehad heeft prima gewerkt.
Ik weet dat remmenreiniger werkt, maar ik heb er slechte ervaringen mee. Spul is best brandbaar.
gevaarlijk om te zeggen "geen effect? dan ook geen valse lucht!" maar omgekeerd is zeker waar: "wel effect? dan zeker valse lucht!"
Dat is zeker waar. Specificiteit is goed met zo'n methode. Sensitiviteit not so much.

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: ma dec 22, 2014 22:35
door Dottore M
Ik verdenk de moffen
Als ik dan toch zelf het voorzetje geef: Bovenstaande is altijd een goede aanname.

Re: ES30 Zagato

Geplaatst: ma dec 22, 2014 23:22
door Zaagauto
Spul is best brandbaar.
Klopt! Werkt ook prima als starthulp... :mrgreen: