Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

Alfasud-sprint weer rijklaar maken

ma okt 07, 2013 21:26

Hallo alfisten,

ik ben weer met een ander project begonnen omdat ik al 2 jaar geen sprintje gereden hebt
het gaat om deze sprint.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
helaas na 3 jaar lekker geroffeld te hebben is er helaas drijfstanglager schade ontstaan sinds die tijd ben ik druk bezig geweest met mijn 2e sprint
ook hier van even een paar foto,s voor mensen die deze sprint ook nog niet kennen


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pas geleden ben ik naar enkhuizen gereden vanaf wierden best wel een eindje rijden maarja het reserve blokje die ik van thor101 heb overgenomen
was gewoon te goed en voor een prijs die goedkoper was dan de volle tank :blue_lol:
Nogmaals dank hiervoor thor en fantastisch voor een sprint gek als ik om een kijkje te mogen nemen in jouw schuur.

Afbeelding
Afbeelding
dit is dus het blokje, deze is ooit aan thor verkocht als een 1.7 boxerblok hij vertelde mij dat de motorcode nagecheckt was en dat dit om een 105pk 1500 blok gaat
alleen vindt ik het vreemd dat de boring grote die altijd in de motor geslagen is bij cilinder 2 weggeslepen is dus het is een verrassing voor mij
ik wil dit blok gewoon in bouwen en na de tijd op de rollenbank de pk,s en verdere afstellingen uit te laten voeren dus ik laat de koppakking zitten.

Afbeelding
Afbeelding
zoveel mogelijk onderdelen gedemonteerd om het blokje onder de auto te trekken de bokken die ik gebruik zijn net iets te laag

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik heb tijdens het laten zakken van de motor+versnellingsbak 2 krikken gebruikt 1 op de staartstuk en 1 onder de caterpan ik heb helaas nog geen takel maar het ging
prima.
Afbeelding
als laatst heb ik de steun van de staartstuk verwijderd en het blokkie liet zich gemakkelijk zakken zonder om te kantelen.

Tot gauw maar weer boxergroet lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

wo okt 09, 2013 16:40

Afbeelding
Ben vandaag al vast begonnen met het aanbrengen van de eerste laag van het onderblok, echt smerig was hij niet maar er zat wel lichte roestvorming dus even schuren
en dan hammerite erover als het opgedroogd is ga ik hem netjes aflakken net zoals de rest van de motor delen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de kleuren combinatie wordt wit koper en zwarte accenten, na het opdrogen van de kleppen deksels lak ik de ALFA ROMEO letters ook mee in de kleur koper
dus even afwachten op het eindresultaat dan maar ](*,)
groet lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

wo okt 09, 2013 22:58

Hey Lauris wordt mooi man.
Hou ff in de gaten dat een 105 pk blokje eigenlijk op benz super ron 98 hoort te lopen dan loopt ie het mooist gewoon even voor de weet.
Voor de rest lekker knutselen en volgens voorjaar ben je het heertje 8)

Grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

do okt 10, 2013 13:16

Soms zakt mij de moet wel in de schoenen en dan wordt het strak maken en sleutelen aan alfa,s
op de proef gesteld, als klein kereltje zat ik altijd achterin een type 2 33 1.7qv van mijn vader en moeder op weg naar Italie
de achterbank werd omgeklapt en er werd een bedje gemaakt voor ons,met mijn oor strak tegen de vloerbedekking
viel ik in slaap door de snerp en geplof van het boxerblokje
De alfa virus zit er diep in en bij mijn kinderen zie ik het weer opnieuw terug komen :wink:
mijn zoontje van 4 zij tegen mij: pa jouw auto klinkt als een monster is toch kikken man!!!!!!!!!!

Boxergroet lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

vr okt 11, 2013 17:29

Afbeelding
Denk bij deze foto de ruwheid even weg, met een dunnere kwast moet ik de puntjes op de i zetten
maar zo ongeveer is dit is mijn idee.
Sommigen zullen mij wel een beetje maf vinden maar dat ben ik ook \:D/ ha ha ha ik vindt de boxerblokjes gewoon tegek en heb er nooit zo veel aandacht
aan besteed zoals ik dat nu doe.

volgende week maak ik de foto,s van een afgebouwde blok groeten uit wierden
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

za okt 12, 2013 19:58

vandaag donderse rot weer 8-[ van knutselen kwam vandaag niks
mijn vrouw is naar londen en blijf deze weekend lekker thuis met de kids en mijn nichtje
effuh kleien vandaag dus niet poepen =; =; =; =;maar gewoon met echte play doh NATUURLIJK moest ik ook wat maken dus hier even een paar
foto,s voor de fun.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nog een foto gevonden van italia a zandvoort 2010 ik krijg dus weer zin om hem zo snel mogelijk weer te laten rijden
en de luchtinlaat die ik toen geknutseld had maarja zoals je ziet komt er gewoon warmte van het blok regelrecht mijn inlaat in
maar het geluid was er wel en op mijn werk heb ik een paar mensen bang kunnen maken met knallen uit mijn rechte pijp hihi


Binnenkort weer foto,s van mijn sprintje het schiet mooi op de vacuum slangen
waterslangen etc zijn al onderweg tot snel.
boxergroet lauris tuasela
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
thor101
Full Member
Full Member
Berichten: 438
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 21:49
Locatie: grootebroek-enkhuizen

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

zo okt 13, 2013 16:28

zie dat je lekker bezig bent met de sprint hoop cosmetische

hoop volgende week dat ik ook mooie boxers tegen kom ga 5 dagen rome onveilig maken
Afbeeldingscarb 1580
nu 2xsprint QV 84/86-gehad 3x sud -7xsud sprint chroom -12xsud sprint plastic -4x alfa33- 1e serie-1.716v--alfa33 1.7SW 1xguila 72 (DH-30-24)

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

zo okt 13, 2013 17:37

Hey thor,

Ik heb er een winter mee gereden maar hier en daar is de sprintje aangetast dus
ik pak nu het hele geheel goed aan, bodem en voorbalk +sabilisator en dergelijke waren goed
aangetast dus even kaal maken en dan lekker in de metaalmenie en daarna anti steenslag
maar ik weet zeker dat jouw oude blokie gewoon gaat lopen ik ben er in ieder geval blij mee.
veel plezier in Rome ik zie de foto,s wel tegemoet komen.

Groeten lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

zo okt 13, 2013 22:22

Afbeelding
Die luchtfilters heb ik ook, kosten amper meer dan een tientje per 4 incl verzending vanuit China :shock: :D . Ik had gedacht daar iets in Trofeo Alfasud stijl van te maken, met de lange gebogen inlaatbuizen maar dan wel met zo'n filtertje op het uiteinde ipv alleen een gaasje. De filters zouden 40mm zijn, dat zijn ze ook maar de rubber flens in maar 32mm ofzo dus ik heb ze aan de kant gelegd. Let op dat bij jouw constructie de hoofd en stationair spoeiers ongefilterde lucht krijgen! Altijd irritant als er weer eens een stationair sproeier verstopt zit, had ik vanavond ook, dacht ik eindelijk klaar te zijn, wou weggaan en na een paar honderd meter raakte een spoeier verstopt, kon ik me weer omdraaien.
Goed bezig verder, ik blijf het volgen!
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

zo okt 13, 2013 23:39

Hahaa bert jij bent me ook een techneut die klote sproeiers waren inderdaad vaak verstopt en kwam er nooit achter hoe het kwam
stond er toevallig een lelijk eendje naast mij aan de rechterkant kon ik die gewoon niet bijhouden [-o< Grapjuuh.
Deze filters gebruiken ze veel bij race motorfietsen en zijn van k&n volgens mij 45euro per 4
en inderdaad waren ze 40mm met een vernauwde rubberen sok, dus heb ik op mijn spruitstuk adapters gekocht
die verliepen en toen pasten ze eindelijk.
Het 1700 qv motorblokje bouw ik wel weer in elkaar met frisse lagers en jouw haast als nieuw krukas
eerst even dit 1500 blokkie afbouwen en dan lekker weer rijden met mijn sprint.

Groeten lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

ma okt 14, 2013 00:12

He Lauris, deze had ik, 13,63 euro vanuit China incl verzending en ze moesten ook nog een paar keer langs komen omdat ik niet thuis was:
http://www.ebay.de/itm/300875977362
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

ma okt 14, 2013 14:03

Ik vindt zo ook heel erg mooi ik denk dat ik ze weer ga gebruiken voor mijn 1.5 blokje
Afbeelding
als ik hier mee rond rij krijg ik geheid rotzooi in mijn blok en ik ben niet van plan om het blokje uit elkaar te halen dus de filters moeten erop
en ik moet een andere silicone reducer,s gaan bestellen, op de site van biesheuvel haal ik ook mijn silicone slangen voor onder andere
vacuum en water en met die brede slang klemmen maak ik het gewoon af.
De slangen waren in 2 kleuren blauw en zwart, mijn keuze is gevallen op zwart anders wordt het blokje te druk met verschillende kleuren
en dat was ook weer niet de bedoeling.Maar het gaat helemaal goed komen en ik zorg ervoor dat ik met mijn eigen sprint
naar zandvoort of assen kan rijden.

Gr lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

di okt 22, 2013 18:08

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De riemen moeten vernieuwd worden en waterpomp komt er ook nieuw op en dan lekker in bouwen
helaas moest ik ook nog wachten op mijn silecone slangen van biesheuvel maar ze zijn onderweg
tot die tijd even lekker nog hier en daar knutsellen we gaan lekker dooooor met volle moet.

Boxergroet lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

ma okt 28, 2013 16:08

lekker weer tijd gehad om weer te knutselen,dat is wel weer een groot voordeel van de nachtdienst
hier zijn wat foto,s.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik heb geprobeerd om de 40mm carbs+inlaat zo goed mogelijk schoon te krijgen met wasbenzine wat waren die dingen smerig :cry:
doodzonde.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De firma Hammerite ook weer blij met mij vandaag,mooi spul is dat en het wordt knetterhard zodadelijk wordt ook de voorbalk netjes weer hamerslag zwart gelakt dus even laten drogen
Afbeelding
Afbeelding
Tijdens het laten drogen van de motordelen ben ik even een kijkje gaan nemen onder de auto, helaas een lekker italiaans krokant stukje :evil: :evil:
een bekende plek zoals de meeste 33 en natuurlijk sud/sprint rijders, tussen de benzineleiding en remleiding blijft vaak rotzooi zitten wat op den duur roestvorming ten gevolg met zich mee brengt
maar goed ik heb hier op het forum iemand horen zeggen(HET MOET WEL EENS MOEILIJK GAAN ANDERS BEN JE TE SNEL KLAAR) [-o< dus thuis even een mooi stukje plaatstaal op maat maken
en dan maar lekker P-lassen.
Afbeelding
heren let niet op de beschermkappen van de distributie gedeelte de zwart hammerite was op oeps.
tot ziens maar weer boxergroeten uit wierden
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Alfasud-sprint weer rijklaar maken

ma okt 28, 2013 17:02

Hey Lauris.
Heb je nu de koppakkingen ook vervangen?
Je kunt er nu zo makkelijk bij, en als het blok al lang stil staat weet je het maar nooit als je een keer flink aan het gas gaat hangen........
Persoonlijk zou ik het zeker doen !
verders lekker door gaan zo.

Grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Terug naar “Projecten”