Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: Alfasud ti 1977

vr apr 18, 2014 12:58

hopen dat deze sud snel weer op de weg is,de roestplekken van alle sudjes en sprintjes zijn ook allemaal
hetzelfde he? soms wordt ik er niet goed van maar hou de moet er ook in en maak er wat moois van
succes met jouw project boxergroet lauris
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

RE: Alfasud ti 1977

zo jun 29, 2014 22:31

Hallo,

Na een lange pauze, waarin niets gedaan is met de sud, kan ik nu eindelijk wat vooruitgang laten zien.
Het gaat om het deel van de dorpel / staande balk dat nog er ingelast moest worden.
Dit was het laatste wat ,qua laswerk, nog gedaan moest worden, dus wordt de Sud binnenkort opgehaald.
Mijn plan was om zoveel mogelijk de oude lak te behouden op de auto en alleen spuiten wat echt nodig is(ingelaste delen + rechter voorscherm).
Nu begin ik toch weer te twijfelen omdat de lasser me adviseerde de hele auto over te spuiten, omdat je anders kleurverschillen te zien krijgt volgens hem.
Zelf denk ik dat het zo origineel mogelijk laten van de Sud uiteindelijk door de klassieker liefhebbers gewaardeerd wordt. Ik weet dat de vorige eigenaar (Rody Bal) er ook zo over denkt.
Mijn vraag: Wat zouden jullie doen?

Afbeelding
Fase1: Gewoon knetter verrot

Afbeelding
Fase2: Iets minder verrot

Afbeelding
Fase3: Keihard

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

ma dec 14, 2015 16:15

Hallo allemaal, ik heb weer wat meer tijd om m'n ti verder af te maken.
Zit nu op een punt dat ik dat ik eigenlijk niet precies weet hoe ik verder moet.
De nieuwe delen zijn er inge(punt)last en in de Motip primer gespoten. De vraag is wat nu te doen. Moet ik alles nu afkitten? Zo ja, welk type/merk kit? Wat moet er daarna voor coating op? Zou iemand mij dat kunnen vertellen of eventueel een link sturen? Ik moet eerlijk zeggen , wanneer ik op internet zoek, ik door de bomen het bos niet meer zie (kan ook aan mij liggen ha ha) .

Gr.,

Yves

Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Re: RE: Alfasud ti 1977

di dec 15, 2015 16:12


Na een lange pauze, waarin niets gedaan is met de sud, kan ik nu eindelijk wat vooruitgang laten zien.

Nu begin ik toch weer te twijfelen omdat de lasser me adviseerde de hele auto over te spuiten, omdat je anders kleurverschillen te zien krijgt volgens hem.

Ten eerste, Goed bezig :thumbs:.

Of je hem overspuit of niet, is een keuze die je zelf moet maken. Proberen de originele lak behouden op een Sud zou ik zelf doen maar dat is een eigen keuze, wat ik mij er van herinner staat hij nog behoorlijk goed in de lak.

Een spuitbus op kleur laten mengen kan je laten doen bij een echte goed bedrijf/spuiter.

Daar kunnen ze de kleur uitlezen aan de hand van een deel plaatwerk wat nog in de originele lak zit met een digitaal apparaat (met de auto er langs, of een benzinedop o.i.d. demonteren), dit werkt niet altijd feilloos maar een goed bedrijf spuit proefstukken en bekijkt het resultaat en mengt net zo lang tot het 100% goed is (neem ook de kleurcode mee). Je kan het ook bij laten spuiten als je het zelf niet aan durft.

Kleur bij laten maken/bijspuiten is wel een vak apart en dat kan niet elke spuiter even goed, Ga naar een goed bekend staand bedrijf die er de expertise en apparatuur voor heeft. Goed gemengd zie je geen kleurverschil, Succes !


.


.

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: RE: Alfasud ti 1977

di dec 15, 2015 19:41


Na een lange pauze, waarin niets gedaan is met de sud, kan ik nu eindelijk wat vooruitgang laten zien.

Nu begin ik toch weer te twijfelen omdat de lasser me adviseerde de hele auto over te spuiten, omdat je anders kleurverschillen te zien krijgt volgens hem.

Ten eerste, Goed bezig :thumbs:.

Of je hem overspuit of niet, is een keuze die je zelf moet maken. Proberen de originele lak behouden op een Sud zou ik zelf doen maar dat is een eigen keuze, wat ik mij er van herinner staat hij nog behoorlijk goed in de lak.

Een spuitbus op kleur laten mengen kan je laten doen bij een echte goed bedrijf/spuiter.

Daar kunnen ze de kleur uitlezen aan de hand van een deel plaatwerk wat nog in de originele lak zit met een digitaal apparaat (met de auto er langs, of een benzinedop o.i.d. demonteren), dit werkt niet altijd feilloos maar een goed bedrijf spuit proefstukken en bekijkt het resultaat en mengt net zo lang tot het 100% goed is (neem ook de kleurcode mee). Je kan het ook bij laten spuiten als je het zelf niet aan durft.

Kleur bij laten maken/bijspuiten is wel een vak apart en dat kan niet elke spuiter even goed, Ga naar een goed bekend staand bedrijf die er de expertise en apparatuur voor heeft. Goed gemengd zie je geen kleurverschil, Succes !


.


.
Bedankt voor je reactie Rody!
Hier kan ik zeker verder mee.
De sud wordt niet overgespoten, ik ga voor originaliteit en inderdaad hij zit verder nog goed in de lak.

Gebruikersavatar
JoachimQV
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 600
Lid geworden op: do jan 12, 2012 20:27
Locatie: Hoogeveen

Re: Alfasud ti 1977

di dec 15, 2015 22:08

Hoera! Een Alfasud met ONK die wordt gerestaureerd! Ik heb een zwak voor deze auto's, mede omdat mijn vader er vroeger een heeft gehad in dezelfde kleur met de letters MN in het kenteken. Heel veel succes met de restauratie, het zou min of meer mijn droomproject kunnen zijn :thumbs:
Alfa 33 1.5 IE 1993
Alfa 164 3.0 V6 12v
Giulietta JTD 2017
Alfa 33 S 16V QV 1992

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

vr dec 18, 2015 18:43

Hallo Alfa(sud) liefhebbers,

Nogmaals maar weer eens een paar foto's van de voortgang van mijn project.
Ik weet het het duurt wel lang........maar het geduld is nog lang niet op :D
Ditmaal gaat het om het zitvlak aan de bestuurderskant, dat ik heb laten repareren door JVL ZELHEM B.V.
Ik moet zeggen dat het zeer goed gelukt is. Zo goed zelfs dat de leek niet ziet dat het gerepareerd is.
Het geluk was dat JVL nog een lapje skai had liggen, dat precies dezelfde print heeft als het origineel.
Hulde aan JVL ZELHEM B.V.

Hieronder de foto's voor en na de reparatie van het zitvlak

Gr.,
Yves

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3649
Lid geworden op: do feb 10, 2005 12:35
Locatie: Enschede

Re: Alfasud ti 1977

vr dec 18, 2015 19:06

Netjes hoor , wil je laten weten wat die stoelreparatie gekost heeft?(mag via eventueel via pb) ik heb namelijk ook een bestuurderstoel die wat reparaties nodig heeft...
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

vr mar 25, 2016 19:40

Hallo,

De Sud staat momenteel bij de spuiter en is waarschijnlijk volgende week donderdag klaar :jumping:

Hierbij nog enkele foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Alfasud ti 1977

za mar 26, 2016 07:21

Leuk om weer wat vooruitgang te zien. Laat je het gat in het linkerachterscherm voor de antenne zitten?
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

za mar 26, 2016 08:02

Leuk om weer wat vooruitgang te zien. Laat je het gat in het linkerachterscherm voor de antenne zitten?
Het gat is al dicht gelast :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

Re: Alfasud ti 1977

ma mar 28, 2016 12:44

Erg leuk dit, word een beetje weemoedig om een Sud ti te zien, ben benieuwd naar het resultaat!!!
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

di apr 12, 2016 14:19

Gisteren heb ik de hoedenplank uit de ti gehaald. Die zit vast met 5 parkers, maar ook met 3 kunststof pluggen (Clips). Alle 3 natuurlijk afgebroken. Wie heeft er ng toevallig 3 over of wie weet welke Alfa deze clips ook heeft, zodat ik op de sloop nog eens kan kijken. Het zijn kunststof clips met een zaagsnede.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1728
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Alfasud ti 1977

wo apr 13, 2016 10:42

Zitten ze hier bij, of iets dat er op lijkt? KLIK.

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

wo apr 13, 2016 13:08

Zitten ze hier bij, of iets dat er op lijkt? KLIK.
Nee helaas, het moet een plug met een kleine zaagsnede zijn, die is negens te vinden...

Terug naar “Projecten”