Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Alfasud ti 1977

wo apr 13, 2016 20:03

Volgens mij zit DEZE er anders toch best dicht bij, alhoewel de maat van die dop nou niet echt direct te herleiden valt van die site. Het enige afwijkende is dat de kop glad is in plaats van dat deze een soort van functieloze schroefkop heeft (ik moest echt even kijken wat je nou precies bedoelde met "zaagsnede").

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

wo apr 13, 2016 21:29

Volgens mij zit DEZE er anders toch best dicht bij, alhoewel de maat van die dop nou niet echt direct te herleiden valt van die site. Het enige afwijkende is dat de kop glad is in plaats van dat deze een soort van functieloze schroefkop heeft (ik moest echt even kijken wat je nou precies bedoelde met "zaagsnede").
Bedankt voor de reactie!
Hij lijkt er inderdaad erg veel op.
Morgen maar eens proberen of ik van de kapotte pluggen de maten nog kan opnemen.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: Alfasud ti 1977

wo apr 13, 2016 22:09

Volgens mij kan je het beste het gat opmeten. Lijkt me acht millimeter zo op het oog.

Tonio
Guru
Guru
Berichten: 1728
Lid geworden op: za nov 25, 2006 08:34

Re: Alfasud ti 1977

wo apr 13, 2016 22:30

Inderdaad, lastig van die sites dat ze een overvloed aan producten en info tonen, maar die ene maat (het meest belangrijke) staat er nou net niet bij...

Hier eentje met een nog groter assortiment: KLIK.
Alles wat ze 'dennenboom clip' of 'afdekdop' noemen zou qua vorm geschikt kunnen zijn. Maar maat dus nog navragen. Misschien wel handig dat deze firma ook levert aan particuliertjes en in kleine aantallen (de meeste gaan per 5 stuks).

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

wo apr 13, 2016 22:45

Inderdaad, lastig van die sites dat ze een overvloed aan producten en info tonen, maar die ene maat (het meest belangrijke) staat er nou net niet bij...

Hier eentje met een nog groter assortiment: KLIK.
Alles wat ze 'dennenboom clip' of 'afdekdop' noemen zou qua vorm geschikt kunnen zijn. Maar maat dus nog navragen. Misschien wel handig dat deze firma ook levert aan particuliertjes en in kleine aantallen (de meeste gaan per 5 stuks).
Bedankt :D

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

zo apr 24, 2016 14:59

Hallo,

Ik zoek nog 6 conische imbusbouten M8x16 om de deuren aan de carrosserie te bevestigen. Ook zoek ik nog enkele vulplaatjes. Ik heb van beiden ook even een foto gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

do mei 12, 2016 20:23

Ik wil binnenkort de spatschermen weer op m'n Sud monteren. Aangezien ze er 12 jaar gelden afgehaald zijn, weet ik niet meer of ze "kaal"op de carrosserie gemonteerd worden, of dat er nog iets tussen komt. (Kit, of rubber?). Kan iemand mij dit vertellen?

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

di mei 31, 2016 00:31

Hier maar weer eens een update.
Ik had gehoopt dat nadat de sud gespoten zou zijn, ik met de opbouw van de auto zou kunnen beginnen.
Niets is minder waar.....
Eerst ben ik begonnen de voorste wielkasten af te kitten. Dit was namelijk niet gebeurt. Daarna behandeld met "Bodyschutz".
Men was ook vergeten een paar naden in de motoruimte af te kitten en ik had het idee dat de motoruimte niet goed voorbewerkt was, want het zag er allemaal erg ruw uit. Dan denk je, zo'n mooie buitenkant en dan zo'n lelijke motorruimte..... Daarom heb ik besloten om het zelf maar aan te pakken en alle kitnaden weer te verwijderen (ook erg slordig gedaan) , behandelen met een primer, daarna kitten , weer een primer er op en daarna schuren , schuren en nog maar eens schuren.
De meeste tijd heb ik nodig gehad met het afplakken van componenten die niet meegespoten moesten worden. Ik denk zeker wel zo'n 20uur pffffffffffff. De motor en de rest eruit halen had ook gekund en was qua spuitwerk een stuk makkelijker geweest, maar geloof me je kunt nergens zien dat de motor erin is gebleven. ook rond de hoofdremcilinder is het perfect gelukt. Al die uren waren de moeite waard.
De lak is er opgespoten met een 2 componenten lak van Spray Max. Een zeer snel drogende lak die ook nog eens keihard is en zeer mooi te verwerken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Alfasud ti 1977

wo jun 01, 2016 07:38

Waar is je typesticker gebleven die normaal gesproken op je rechter schokdemper "dome" zit? Heb je de oude overgespoten of de oude verwijderd in de hoop nog een nieuwe sticker te kunnen vinden?
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

wo jun 01, 2016 07:50

Waar is je typesticker gebleven die normaal gesproken op je rechter schokdemper "dome" zit? Heb je de oude overgespoten of de oude verwijderd in de hoop nog een nieuwe sticker te kunnen vinden?
Er is destijds ëen nieuwe dome ingelast. De sticker zit nog op de oude.

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

za jun 18, 2016 00:25

Isolatie matten gerepareerd. Alles wat nog in goede staat was heb ik laten zitten. De rest heb ik vervangen door nieuwe isolatie matten, na ze netjes in vorm gesneden te hebben.
Morgen kan het tapijtje er weer in. Mooi moment :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Alfasud ti 1977

zo jun 19, 2016 09:19

Heb je een planning wanneer je klaar wil zijn? Is altijd moeilijk natuurlijk ........
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Alfasud ti 1977

ma jun 20, 2016 20:15

Hier heb je wat je zoekt, een blanke voorruit. Prijs is heel netjes, nu alleen nog hier zien te krijgen #-o

http://www.subito.it/accessori-auto/alf ... 238715.htm
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Yves
Member
Member
Berichten: 110
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 21:39

Re: Alfasud ti 1977

di jun 28, 2016 23:20

Eindelijk zit ie er in!!!!! De VOORRUIT!!!!! Precies een maand later dan gepland en een gebroken ruit verder.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Re: Alfasud ti 1977

do jun 30, 2016 11:10

Ziet er gaaf uit. Overigens ook mooi dat je een voorruitrubber met lijst heb zoals er origineel in hoort. Dat is nog niet zo makkelijk aan te komen.

Volgende week klaar ;-)
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Terug naar “Projecten”