Pagina 17 van 19

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: zo nov 22, 2015 18:29
door frankalfa
Imposant!! =D>

Grtz,fRank

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: zo nov 22, 2015 20:09
door fly-by
Super progress weer Joël! Heel mooie resultaten.

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: zo nov 22, 2015 21:32
door JS JTD
Dank jullie wel!

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: za apr 23, 2016 09:17
door JS JTD
Weer eens tijd voor updates.
Mijn koppeling slipte vorige week een paar keer. De half keramisch/organische plaat heeft er 50.000 km opzitten dus dat vind ik zeker niet tegenvallen. Ik wil nu een volledig organische plaat met andere drukgroep gaan proberen om het comfort weer wat op te krikken, de vraag is of deze het hoge koppel zal kunnen weerstaan.

Verder ben ik bezig geweest met een nieuw ontwerp airbox. Ik ben nog niet geheel tevreden met de huidige oplossing (OEM met modificaties), de nauwe overgang van het huis naar de aansluiting van de luchtmassameter moet haast wel een beperkende factor zijn voor de flow:
Afbeelding
Afbeelding

Dus ik ben wat aan het tekenen geslagen, en heb inmiddels een voorlopig ontwerp gemaakt uit plaatwerk. De basis is dat ik het standaard afmeting luchtfilterelement kan hanteren (is in mijn ogen weinig is mee), maar met minder flow restrictie. Dus twee helften, elk opgebouwd uit twee gezette plaatdelen die gelast worden (RVS of alu, ben ik nog niet uit):

Afbeelding
Afbeelding

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: za apr 23, 2016 19:32
door Dottore M
Of van schuim modelleren en dan met koolstofvezel matjes bouwen? De twee helften lijm je daarna aan elkaar.

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: za apr 23, 2016 20:13
door JS JTD
Of van schuim modelleren en dan met koolstofvezel matjes bouwen? De twee helften lijm je daarna aan elkaar.
Die optie heb ik wel bekeken maar dat is te tijdsintensief voor me. Plaatwerk delen kan ik zo laten maken en op relatief korte termijn hebben.

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: ma apr 25, 2016 10:36
door GTA287PK
Hoe lang doe je eigenlijk met een setje voorbanden ?? :mrgreen:

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: ma apr 25, 2016 17:30
door siegerdehaan89
Joel, waarom bestel je niet grwoon een K&N?

Ik heb ook een groot K&N filter met condoom besteld om de andere turbo die er nu op komt te kunnen voorzien van genoeg lucht. Klinkt mooi en snel klaar. 100 piek! Snel klaar! :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding

:twisted:

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: ma apr 25, 2016 20:29
door JS JTD
Hoe lang doe je eigenlijk met een setje voorbanden ?? :mrgreen:
Het laatste setje Dunlops Sportmaxx RT zo'n 10-12k km denk ik.
Joel, waarom bestel je niet grwoon een K&N?

Ik heb ook een groot K&N filter met condoom besteld om de andere turbo die er nu op komt te kunnen voorzien van genoeg lucht. Klinkt mooi en snel klaar. 100 piek! Snel klaar
Met zo'n open filter zuig je nog steeds warme lucht uit het motorcompartiment aan en dat is verlies. Daarom wil ik echt een box hebben met een aanzuiging die hoog en aan de voorkant gepositioneerd is. Plus ik vind goed gefilterde lucht voor de turbo belangrijk, zo'n K&N laat een hoop meer troep door.
PS mooie turbo, is dat een BMW GTB2260 ?

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: ma apr 25, 2016 22:06
door siegerdehaan89
Snap je punt dan wel ja.

Ik ga voor het k&n filter. Ik post mijn bevindingen en mods wel in mijn eigen topic. Maar jouw oplossing is wel een erg nette das zeker.

Ik heb een gtb2056vzk gekocht. Idd van een bmw. Ik zag al 270pk/500nm voorbij komen met deze turbo met std motor. Volgens mij doetie op die 530d iets van 258pk bij 4000 toeren en 540nm @ 1750 toeren. Ik verwacht er wel wat van :D

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: ma apr 25, 2016 23:32
door JS JTD
Ik heb een gtb2056vzk gekocht. Idd van een bmw. Ik zag al 270pk/500nm voorbij komen met deze turbo met std motor. Volgens mij doetie op die 530d iets van 258pk bij 4000 toeren en 540nm @ 1750 toeren. Ik verwacht er wel wat van :D
2056vzk?
Ik heb mijn GTB2056v voorzien van een vzk compressorwiel en huis, alleen dan van een Audi 3.0 TDI. Draait bij mij op 2.2 bar en haalt toch bijna 280 pk zonder WMI. En spoelt lekker snel op, ook zeker niet onbelangrijk!

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: za jul 16, 2016 16:02
door JS JTD
Tijdje terug heb ik bij Martijn Goorden de koppeling laten vervangen. De half organisch/ half sinterkoppeling begon zo nu en dan te slippen en had er inmiddels 50k misbruik geincasseerd. Deze bleek ook echt helemaal op te zijn, aan beide zijden was de voering tot op de klinknagels versleten:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er toen voor gekozen een koppeling met andere organische voering te proberen. Deze voering zou, ondanks het feit dat het organisch materiaal is, toch een aanzienlijk hogere wrijvingscoëfficiënt hebben dan standaard:

Afbeelding

In eerste instantie slipte de koppeling als een gek, maar na 1000 km "inrijden" houdt deze het koppel goed, ook met WMI ingeschakeld (540 Nm). Daarbij is het comfort een stuk beter dan met de voorgaande koppeling dus dat is wel heel erg prettig.

Daarnaast heb ik het ontwerp van het nieuwe luchtfilterhuis helemaal uitgedetaileerd en bij een plaatwerker besteld. Ik verwacht de komende week de delen binnen te krijgen. Foto's volgen nog.

Ook wil ik een grotere uitlaat maken, de voorpijp met demper in dit geval, nu is het 2,5 inch/63.5mm en ik wil naar 70mm. Echt prestatiewinst verwacht ik niet te halen, maar misschien wel wat lagere EGT en meer sound. De losse delen daarvoor heb ik zojuist binnen, dan laat ik na mijn vakantie het e.e.a. aan elkaar bakken:
Afbeelding

Meer na een paar weken! Ga eerst vakantie houden in Italië vanaf eind volgende week.

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: di sep 06, 2016 21:55
door JS JTD
Update: de koppeling slipt alweer na enkele duizenden km's !
Blijkbaar is organisch niet toereikend voor deze toepassing, dus nu ga ik weer een sinterschijf gebruiken, maar dan "full face" in plaats van de losse paddles. Dit schijnt qua comfort toch nog acceptabel te zijn voor straatgebruik en dat kan enorm veel koppel verdragen.
Enige nadeel: het vliegwiel moet afgedraaid worden omdat het frictiemateriaal dikker is, dus wordt dat ook gedaan bij (weer) een nieuw dubbelmassavliegwiel.

Voor wat betreft de nieuwe custom airbox, ik heb het plaatwerk binnen. Nu is het een kwestie van netjes aansluitend maken, dan kan het gelast worden. Het huis is opgebouwd uit 4 platen van 2mm aluminium:

Afbeelding
Afbeelding

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: di sep 06, 2016 22:09
door GTA287PK
Fraai hoor !

Enne: d'r zal toch wel een keer een eind komen aan wat een koppelingsplaatje, wat past in een 147, verdragen kan ? :mrgreen:

Re: Project 147 JTDm 16v [GTA killer]

Geplaatst: wo sep 07, 2016 19:48
door kareltjeknetter
Is kevlar geen alternatief? Mn maserati heeft er een , zou goed moeten zijn voor>500nm ik weet de diameter niet uit het hoofd maar die is relatief klein