RubensGiulia
Member
Member
Contacteer: Website

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super & Giulietta QV TCT

do dec 28, 2017 09:11

Precies de klus waar ik nu ook oa mee bezig ben :lol: er komt inderdaad steeds meer werk bij als je eenmaal bezig bent #-o
Giulia 1300 Nuova Super Lusso 1975

https://www.facebook.com/projectgiulia

Instagram @projectgiulia75_alfaromeo

Veloce
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super & Giulietta QV TCT

zo dec 31, 2017 23:26

Komende woensdag ga ik met de Giulia even langs bij de plaatwerker om eens naar de roest te kijken. Ik ga er eigenlijk wel van uit dat ik er het beste een nieuw stuk in kan laten zetten. Heeft iemand ervaring met het plaatwerk van ClassicAlfa of een een tip voor wat anders?
http://classicalfa.com/products.php?pro ... 252d-LARGE

Daarnaast heb ik de rest van de auto ook even geinspecteerd op roest of plekken die ik bij zou willen laten werken. Zijn eigenlijk maar 2 zaken die nog meer aan bod komen.
De onderrand van de carrosserie onder de voorbumper en achterbumper zit vol met deuken, krassen en daardoor op plekjes wat vliegrroest. Wellicht ook slim om, zeker de achterkant, meteen preventief mee te nemen als we toch in die regio aan het klussen en spuiten zijn.

En de regengoten hebben ook last van wat oppervlakkige roest doordat de verf los heeft gelaten. De auto is 30 jaar geleden namelijk eens overgespoten en denk dat de boel daar gewoon niet netjes is ontvet ofzo. Linker goot heeft 2 plekken waar dat is, rechterkant eentje.
Hoe kan ik de chromen strip van de goot afhalen? Ik zie schroefje op de A-stijl zitten voor het chromen opzetstuk, maar hoe zit het deel op de goot vast voordat ik iets sloop?
En uiteraard, hoe kan ik dit het beste aanpakken qua roestbehandeling?

Afbeelding

Afbeelding

En de achterzijde. Daar is een stukje bijgewerkt met iets dat lijkt op bodyshutz ofzo. Komen paar kleine brobbeltjes doorheen en wat schade door steenslag. Achterzijde plaatwerk ziet er nog prima uit. Dus wellicht dit maar preventief aanpakken voordat het te laat is.
Bestaan er ook inzetstukken voor dit deel? Ik ken alleen maar het volledige achterpaneel als plaatwerkdeel.

Afbeelding

Terug naar “Projecten”