JC
Full Member
Full Member
Berichten: 362
Lid geworden op: di okt 28, 2008 11:57
Locatie: Bruchem

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

di apr 11, 2017 23:14

Welke bouten zijn het?
SCARB 6923.Tussen '85 en 2000. Alfetta 1600 GT, Bertone 2000 GTV, Sud 1500 TI, Giulietta 2L,Alfetta 2000 GTV, Alfetta GTV 6. Nu 2019 Giulia, Spider 2000 Veloce, 65 Giulia 1600 TI, Giulia street rod.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

do apr 13, 2017 10:56

Even wat zoekwerk leverde op dat het deze is: http://www.ebay.co.uk/itm/bullone-speci ... 1994179250
Dit is de lange (70mm), moet ook nog 4 korte (40mm) hebben. Kijk 't dit weekend nog even aan of ik wat in de buurt kan vinden, anders kan ik die vn Ebay bestellen. Met deze bouten zitten de stofplaat, remklauwbracket en stuurarm vast op de fusee.

Ondertussen maar verder gegaan met wat klein werk, zoals nieuwe remleidingen maken
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

za apr 15, 2017 21:17

Rechterkant zit in elkaar, morgen links af maken en stabi plaatsen:
Afbeelding

Motorruimte ook opgebouwd en alle vloeistoffen bijgevuld. Klaar om te starten dit weekend.
Afbeelding

En nog wat kleine spulletjes binnen gekregen uit Engeland voor de Dunlops: 2 nieuwe productie borgplaatjes en setje pins/clips voor de remblokken
Afbeelding


Ik had nieuwe bouten besteld, echter zijn ze 2mm te lang grmbl@!#$. ](*,) In feite zijn de bouten an sich prima, maar omdat het borstbouten zijn houdt de draad nét iets te vroeg op. Daardoor steekt er net nog en stukje zonder draad uit bij de stuurarm. Jammer, had gehoopt met Pasen dit af te ronden, maar dan doen we dat maar een weekje later.
Verdere lijst voor Pasen: motor aan de praat krijgen, bumpstops/vangbanden achter plaatsen, wiellagers voorkant vervangen, naaf likje verf geven en als 't lukt de remleidingen helemaal op maat buigen (voor 't laatste stukje moet de klauw er even op.
Laatst gewijzigd door Veloce op za apr 15, 2017 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

JC
Full Member
Full Member
Berichten: 362
Lid geworden op: di okt 28, 2008 11:57
Locatie: Bruchem

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo apr 16, 2017 12:32

En met carrosserie ring erachter? Kun je het daar niet mee redden?
SCARB 6923.Tussen '85 en 2000. Alfetta 1600 GT, Bertone 2000 GTV, Sud 1500 TI, Giulietta 2L,Alfetta 2000 GTV, Alfetta GTV 6. Nu 2019 Giulia, Spider 2000 Veloce, 65 Giulia 1600 TI, Giulia street rod.

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo apr 16, 2017 13:43

En met carrosserie ring erachter? Kun je het daar niet mee redden?
Tsja dat was ook mijn gedachte, en je kunt de ring of onder de kop plaatsen of onder de moer, of indien nodig beide locaties.
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo apr 16, 2017 17:29

Zo'n carosseriering paste helaas niet, maar 2 kleine M10 ringetjes waren voldoende. Andere kant hoefde niks, omdat daar de beugels voor de remslang zit.

Afbeelding

Veer linksvoor zit er ook op en gelijk de stabi geplaatst. Ik vond 'm érg laag staan alsof ik al bijna op de bumpstops zat, dus er voor gekozen om een spacer van 7mm te plaaten, zodat ik tussen B en C-veren in kom qua hoogte.
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo apr 16, 2017 18:31

Je laat die veel te lange bouten toch niet zitten zo?! :shock:

Gr
DJ

Gebruikersavatar
ArjanB
Member
Member
Berichten: 142
Lid geworden op: ma jun 07, 2010 21:35
Locatie: Best

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo apr 16, 2017 18:48

Ziet er heel mooi (en nieuw) uit!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo apr 16, 2017 18:51

Komen die lange bouten nergens tegenaan met sturen?

Ik zou ze afzagen/afslijpen.

Ciao

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo apr 16, 2017 20:42

Raken niks, niet eens in de buurt. Zijn ook maar 10mm langer dan standaard.

Of kan dat écht zoveel kwaad?
Afslijpen is dan nog een optie ja.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
boessie
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: zo okt 27, 2013 21:49
Locatie: Overpelt, B
Contacteer: Facebook

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo apr 16, 2017 23:12

Lange bouten verhogen ook de onafgeveerde massa.
Ik ken er één die alle bouten zelfs hol maakt owv de onafgeveerde massa
maar dan voor de racerij.

Groeten Gunther

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

ma apr 17, 2017 10:24

Raken niks, niet eens in de buurt. Zijn ook maar 10mm langer dan standaard.

Of kan dat écht zoveel kwaad?
Afslijpen is dan nog een optie ja.
Als ze niks raken kan het in principe geen kwaad.
Lijkt op de foto of er het meer uitsteekt.
Maar uitstekende draad word vuil en gaat roesten, dat is een crime met demonteren, want al die uitstekende draad moet door de moer.
Mogelijk zit het straks in de weg voor je remleidingen?
En het doet pijn aan de ogen van iemand gevoel voor detail en techniek. :wink:
Valt ook extra op omdat de rest allemaal netjes is. :D

En om nog even door te freaken :wink: :
De ringen achter de moeren van de bouten waar je onderste fuseekogel mee vast zit zijn eigenlijk ook te groot, zijn carrosserieringen zo te zien.
Dat heeft geen nut op die plek.

Gr DJ

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

ma apr 17, 2017 13:22

Raken niks, niet eens in de buurt. Zijn ook maar 10mm langer dan standaard.

Of kan dat écht zoveel kwaad?
Afslijpen is dan nog een optie ja.
Als ze niks raken kan het in principe geen kwaad.
Lijkt op de foto of er het meer uitsteekt.
Maar uitstekende draad word vuil en gaat roesten, dat is een crime met demonteren, want al die uitstekende draad moet door de moer.
Mogelijk zit het straks in de weg voor je remleidingen?
En het doet pijn aan de ogen van iemand gevoel voor detail en techniek. :wink:
Valt ook extra op omdat de rest allemaal netjes is. :D

.....
Gr DJ
+1 voor dit verhaal. Ziet er verder heerlijk fris uit Rik! :thumbs:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

ma apr 17, 2017 21:03

Duidelijk en logisch verhaal inderdaad. :thumbs: Ik vind 't alleen maar fijn als jullie zeik...opmerkingen plaatsen over m'n werk. :lol: O:) Dit is de eerste keer dat ik dit doe, heb geen enkele technische achtergrond en een familie met 2 linker handen. Dus ik kan er alleen maar van leren enben gelukkig al veel geholpen op dit forum.
Die carosserieringen acchter de bouten voor de onderste fuseekogel vond ik achteraf ook wat overdreven. Maar had er juist zelfborgende moeren op gezet en geen meer voorradig, dus laat ze voorlopig maar ff zitten.

Vandaag niet veel kunnen doen. Wel de klauwen er even tijdelijk op gezet om de remleidingen op maat te kunnen buigen.

Afbeelding

Afbeelding

Zo kwam het er overigens vanaf...
Afbeelding

Afbeelding

Ik hoef eigenlijk niet veel meer te doen, hoop eigenlijk komende zondag klaar te zijn.
Het lijstje:
- wiellagers LV/RV vervangen (zijn daar nog bepaalde do's en don'ts? Heb ook dit nog nooit gedaan)
- remschijven plaatsen
- remmen afmonteren en ontluchten
- spanbanden en bumpstops achter monteren
- alles nog even goed natrekken en waar nodig borgen

Hoe zitten het met natrekken op moment? Welke zijn wel/niet belangrijk om dit te doen als de auto pas op z'n wielen staat? (zoals bijvoorbeeld de 4 moeren van de draagarm en 2 fuseerkogels)
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 768
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: Veloce's 1e serie Giulia Super

di apr 18, 2017 12:32

Raken niks, niet eens in de buurt. Zijn ook maar 10mm langer dan standaard.

En het doet pijn aan de ogen van iemand gevoel voor detail en techniek. :wink:

Gr DJ
Even op de juiste lengte inkorten, dus afzagen of slijpen. En wat Dirk Jan al schrijft....doet pijn aan de ogen :roll: :wink:
Verder goed bezig Rik. :thumbs:
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"

Terug naar “Projecten”