Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 02, 2014 10:28

Veel mensen hadden al veel eerder in een dipje gezeten.

Succes.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 02, 2014 11:48

Rik, wat een gekloot met die uitlaat. Ken je niemand in de buurt met een TIG lasapparaat?

Jammer dat je zover weg woont anders had je hem bij me op de brug gezet en had ik een maatje van me gebeld. Die is echt heer en meester in TIG lassen en hadden we hem even passend gemaakt met z'n 3en.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4695
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 02, 2014 19:15

Ja, op deze manier lukt het me echte niet meer. De boel omlassen is denk ik de enige manier om het goed te kijgen, maar weet zo gauw even niks in de buurt. Ik wil nu gewoon RIJDEN! Na 7 maanden proberen vind ik 't welletjes, het heeft wel al veel frustratie tijd en geld gekost en het resutaat was tot nu toe nul. Gezien ik zoals gezegd over 4 weken weg moet uit mijns talling, wil ik dat natuurlijk het liefste rijdend doen. Een trailer huren kan altijd, maar dat is altijd wat minder handig.

Dus.....vandaag mar eens even de koe bij de hoorn gevat en aan de slag gegaan. En wat was ik blij dat het goed weer was, een zonnetje en 10 graden sleutelt tot zó veel fijner dan vrieskou en eventueel regen/sneeuw wat je eerder in deze periode zou verwachten. Zeker omdat ik dus altijd veroordeeld ben tot het sleutelen in de buitenlucht.

Afbeelding

Maar het begin was weer een betje klungelig, ik had de handrem er namelijk af liggen (dat wist ik) en daardoor lag de handremstang/hevel los op de grond (dat wist ik niet meer). Ik pas de bakstenen weg voor de wielen en rol de auto naar buiten, dat loopt een beetje bergaf dus dan rolt hij in één stuk door naar voren. Maar ik hoof wat over de grond schapen, maar wist in eerste instantie niet wat het was.....bleek het dus de handrem te zijn. :?
Die bleef achter een tegel haken en is dus helemaal doorgebogen. Dat is wel te fixen, maar de aansluiting op de handremkabel is afgebroken... :evil:

Afbeelding


In het begin schrok ik ff, dacht dat hij 'm door de bodem had gedruk maar gelukkig is het alleen maar de hitteschil van de uitlaat dat verder verbogen is. Maar wat is dat witte spul dat er om heen zit?
Afbeelding


Maargoed, beetje vervelend begin van de middag. Uiteindelijk wel gewoon goed kunnen werken. De Alfaholics-uitlaat had ik er al af gehaald, dus kon meteen beginnen met opbouwen. Eerst de koppelingshevel terug gezet, daarna de uitlaat. Uiteraard weer een gehannes zo zonder brug of put, zal morgen dus wel weer stijf van ed spierpijn staan. :lol: Maar het past perfect, wart een genot om gewoon alles te monteren zonder dat dingen klemmen of aanlopen. Ik had echter niet alles voorhanden merkte ik, zo had ik maar 4 bouten om het spruitstuk van te zetten, dus even provisorisch met andere bouten vast gezet. Ook had ik door de invallende duisternis geen tijd meer om te midden en einddemper recht te hangen, dat is zo zonder brug ook nog een behoorlijk avontuur. Komt dus nog wel een keer.
Maar! Toen moest de auto terug naar binnen, iets dat normaal veel kracht kost om hem weer 't heuveltje op te duwen. Startkabels erbij en even doorstarten, na een minuutje ontwaakte hij uit zijn vroegtijdig ingezetten winterslaap. Na een dik half jaar liep hij dus weer en kon hij op eigen kracht naar binnen rijden! :banana:

Over 4 weken kan ik er dus in ieder geval weer rijdend uit, al moet ik we lnog even tijd vinden om de uitlaat even goed recht te hangen en het spruitstuk even met de juiste bouten vast zetten.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 02, 2014 20:09

Dat witte spul is waarschijnlijk asbest!

UITKIJKEN DUS!

Niet teveel aanrommelen of nat maken zodat er geen stof vanaf komt.

gr Jan

Gebruikersavatar
Graduate86
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 996
Lid geworden op: za sep 21, 2013 09:08
Locatie: Appingedam

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 02, 2014 20:27

Misschien een goeie tip: lijm eroverheen spuiten en voorzichtig weer terugdrukken.
Doen ze bij ons op het werk ook regelmatig als er asbest in het spel is.
Gehad: Giulietta 1.6, 33 1.3S, 33 1.7 IE, 145 1.7 16V,156 1.6 16V, Spider 3.0 V6, GT 1.9 JTD, 155 2.0 TS, GTV 2.0 TS 16V, 156 1,8 TS, 166 2.5 V6,Spider2.0 '99, Nu Spider Graduate 2.0 '86,33 1.4 IE '92, ,159 1750TBI'10, Giulia GT Junior '71, Spider 939 '07

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4695
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 02, 2014 20:47

Ja, dat is inderdaad wel goed om op te letten! :shock:
Ik heb erg gelukkig ook verder niet aan gepulkt ofzo, is maar goed ook. Maar nooit geweten dat op die plek asbest kan zitten. Hoezo eigenlijk? Als isolatie?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4315
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 02, 2014 20:58

Asbest is een ontzettend goede brandvertrager. Vandaar.
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
Seliquella
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 612
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 02, 2014 21:51

Dat witte spul is waarschijnlijk asbest!

UITKIJKEN DUS!

Niet teveel aanrommelen of nat maken zodat er geen stof vanaf komt.

gr Jan
Chips, vorig weekeinde onder de auto gelegen om dat schild eraf te schroeven. Kan mij niet meer herinneren of er er berg stof mee kwam :shock:.
Had ik achteraf ook kunnen bedenken dat het geen karton was.....

Naast de frictiedelen nog meer nasty surprises?

Bedankt voor de waarachuwing!

Hansromeo
Full Member
Full Member
Berichten: 359
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 12:15
Locatie: Waalre

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 02, 2014 21:54

Is een hitteschild, zit ook onder de berlina, bertone en Spider 105- jes :!:
Alfa spider 1973
Alfa 1300 GT junior 1968
Alfa 1300 gt junior 1974
Alfa 1750 gtv 1971
Alfa berlina1972
Alfa berlina 1971

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

Re: RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 02, 2014 22:00

Dat witte spul is waarschijnlijk asbest!

UITKIJKEN DUS!

Niet teveel aanrommelen of nat maken zodat er geen stof vanaf komt.

gr Jan
Chips, vorig weekeinde onder de auto gelegen om dat schild eraf te schroeven. Kan mij niet meer herinneren of er er berg stof mee kwam :shock:.
Had ik achteraf ook kunnen bedenken dat het geen karton was.....

Naast de frictiedelen nog meer nasty surprises?

Bedankt voor de waarachuwing!

Ach je bent er niet dag en nacht mee bezig dan valt het wel mee.
Je moet er niet aan zagen of vijlen.

Remblokken kunnen ook nog asbest bevatten.
Je weet nooit hoe oud het spul is wat er in een oude auto zit.

In de 80 er jaren zijn ze begonnen met asbestvrije frictie materialen.

gr Jan

Peternijmegen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 557
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 19:58
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

wo feb 12, 2014 11:27

Nog vorderingen?

Gr. Peter
www.nimega100miglia.nl

Komt het vandaag niet komt het morgen, maar komen zal het er.

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4695
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

do feb 13, 2014 15:11

De afgelopen 10 dagen niet meer, nee. :lol:

Maar:
- heb wel een nieuwe stang van de handrem geregeld
- een nieuwe handremkabel gekocht
- en een nieuwe stalling voor de giulia gevonden. Eentje met veel ruimte, waar ik overdekt kan sleutelen en waar ook wat andere apparaten staan die ik mag gebruiken. 8)

Binnenkort dus even de uitlaat goed vast zetten en verhuizen naar de nieuwe stek. Dan kunnen we daarna weer écht aan de slag.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
GTA Fre@k
Member
Member
Berichten: 164
Lid geworden op: wo feb 06, 2013 09:11
Locatie: Houten

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

do feb 13, 2014 20:12

Goede berichten dus! :thumbs:
105.02

Open: www.gtaparts.nl

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4695
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 16, 2014 18:45

Vandaag wilde ik de auto definitief rijdend hebben, zodat ik volgende week zondag kan verhuizen naar de nieuwe stalling/sleutelplek. Gelukkig bleef het z.g.a. droog, hoewel er wel eenkorte maar hevige hagelbui even roet in het eten gooide.
Wat op de planning stond voor vandaag:
- aansluiting uitlaatspruitstuk op voordemper goed vast, de oude bouten/moeren vervangen door nieuwe exemplaren.
- einddemper er onder plaatsen en de boel ook een beetje goed recht hangen
- tapijt bestuurderskant terug plaatsen en alles wat van de pedalenbox eraf wat gehaald terug monteren.
- als er nog tijd over was de K&N's vervangen door de originele luchtinlaat.
- banden weer op spanning zetten
- testrit maken

In principe is alles gelukt, alleen kreeg ik tapeind niet lekker uit de carburateur. heb 'm er uiteindelijk wel uit gekregen maar zag dat hij beschadigs was, moet dus even o pzoek naar een andere. heb zodoende wel de K&N's maar even laten zitten.

Eenmaal alles klaar de auto starten, bleek niet zo makkelijk te zijn gezien de accu van de GTA dienst moest doen als starthulp. Daar zit echter een soort van kunststof zekeringkastje op de pluspool waardoor de klem van de startkabel er niet lekker op past. Gelukkig kwam mijn vriendin net aan wandelen om een kopje koffie te brengen, dus haar even geïnstrueerd hoe ze een motor op carbs die en tijdje geen benzine heeft gekregen moest starten. Dan kon ik de klem op de accupool van de GTA houden.
Alles even gechecked, geen lekkages bij de uitlaat meer zoals 2 weklen geleden omdat nu alles goed vast zit. Remmen zaten gelukkig ook niet vast, daar was ok vooraf wel een beetje bang voor. 9want Dunlops, dus duur en slechte verkrijgbaarheid van onderdelen)


Afbeelding

Maar goed, toen de straat op! Wel even wennen en vooral zorgen dat de auto niet af zou slaan. :lol: Even onwennig, zeer rustig warm rijden en de auto was ook wat nukkig. Ook het geluid van die K&N's was even wennen, ik vind 't nou niet bepaald mooi klinken... Remmen liepen ook niet aan, banden waren wel wat leeg gelopen maar gelukkig niet vierkant geworden. Meteen even een tankstation opgezocht om ze op te pompen.
Al met al een dik half uur rond gereden, op het gemak met niet te veel toeren. Alles werkte verder naar behoren, alleen de handrem moet ik nog even fixen. Maar wel érg fijn om na 7 maanden eindelijk weer eens een stuk met de Giulia te rijden!

Volgende week zondag wil ik gaan verhuizen, wel fijn dat de Giulia nu dus op eigen kracht naar de nieuwe slaapplek kan. De volgende dingen op mijn lijstje zijn de inlaatrubbers vervangen, samen met het monteren van de standaard-inlaat/luchtfilter. Ten 2e natuurlijk de handremkabel die ik moet vervangen. nieuwe ligt al klaar, monteren zonder brug zal nog een leuke klus worden... :?
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Harrybertone
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 523
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 20:57
Locatie: Selfkant-Süsterseel (D)

RE: Veloce's 1e serie Giulia Super

zo feb 16, 2014 21:05

Succes met de verhuizing.

:wink: :wink: :wink:

Gr.
Harry
Nu: 2000GTV 1973; Giulia 2.2 2018.
Vroeger:33 1.5; 33 1.3s; 75 1.8; 75 1.8 i.e.;155 1.8 16V;156 2.0 JTS; 75 3.0 V6 QV, Brera 1.8 TBI 2010.

Terug naar “Projecten”