Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

Re: RE: (Project) Giulia 1600 Super 1967 Bol d'Oro

do jun 27, 2013 18:42

Je weet natuurlijk niet wanneer-ie besteld is ;)
Dat is ook weer zo :)
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

RE: (Project) Giulia 1600 Super 1967 Bol d'Oro

za jul 06, 2013 17:18

Giulia is getaxeerd (afgelopen donderdag) en meteen netjes op de foto gezet, wat een plaatje zeg (al zeg ik het zelf).

Afbeelding
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

RE: (Project) Giulia 1600 Super 1967 Bol d'Oro

do aug 22, 2013 07:59

Even een korte update:

Inmiddels als lekker wat kilometers gereden en er is ook al weer het een en ander gedaan aan de Giulia.

* Nieuwe grill, dus zonder gebroken hart :D
* Voorwielophanging is gereviseerd (poedercoating en nieuwe bussen + uitlijning).
* De "vaste" gordels voor vervangen door 3 puntgordels met rolautomaat
* Kofferbakrubbers vervangen
* Nieuwe banden (vredestein)

De auto bevalt erg goed, de 1600 is ruim voldoende om lekker mee te touren,met de nieuwe wielophanging stuurt de auto lekker scherp.
Nog wat te zeuren / verbeteren :lol: :lol:

Onbalans cardanas :door middel van twee slangenklemmen hebben we die er al deels uit kunnen halen maar niet helemaal.
Binnenkort laat ik de as balanceren om het helemaal te verhelpen.

1) trilling / gons uit koppeling
2) trilling uit koppeling? Er lijkt ook wat gerommeld / gedreun uit de koppeling te komen, wanneer ik het koppelingspedaal iets in druk dan verdwijnt het. Het is niet echt super storend dus dit wordt een langere termijn klus.
3) 2e versnelling is wel erg matig Deze winter de bak eens aanpakken? dan meteen kijken naar punt 2.
4) Mooie blauwe walm uit uitlaat Blok is denk ik wel aan een verfrissingskuur toe, bij afremmen en daarna gas er op is er regelmatig een flinke blauwe pluim te zien.
Dilemma : Dit blok opfrissen of op zoek naar het type wat eigenlijk bij de auto hoort (hangend filter) en dat dan aanpakken. Voordeel is wel dat ik ondertussen kan blijven rijden, gezien de kosten wordt een hele motorrevisie namelijk een lange termijn project.
(dus als iemand nog iets leuks heeft liggen :lol: :lol:
Originele luchtfilter plaatsen nu zit er de beschuitbus in, past eigenlijk niet helemaal lekker omdat de zekeringskast in de weg zit. Voorlopig even op de lange baan geschoven, eerst de andere technische zaken aanpakken denk ik.

Op de lange termijn zal ooit de carrosserie aangepakt moeten worden.

Genoeg te genieten en te doen dus :)
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

Re: (Project) Giulia 1600 Super 1967 Bol d'Oro

ma apr 13, 2015 21:48

Ja ja mensen, ik leef nog :mrgreen:
Het is al weer even geleden en weinig tijd gehad om te genieten(en te klussen) van de Giulia.
Druk druk druk maar het gaat er toch weer van komen, de juul krijgt weer wat verdiende aandacht.
Eerst die vervelende trilling er uit want die verpest het wel een beetje..

1) Achterste deel van de cardanas is van een later type (dus een dikkere as), die gaan we vervangen
2) Trilling oplossen, die zit er ook wanneer er ontkoppeld is, mogelijk iets met de drukgroep/vliegwiel
3) Carbs kunnen wel een revisie gebruiken, dus een setje besteld
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Gebruikersavatar
edwinvanpoeijer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: zo sep 11, 2005 14:03
Locatie: Zevenbergen
Contacteer: Website

Re: (Project) Giulia 1600 Super 1967 Bol d'Oro

di jul 14, 2015 10:35

Korte update(1):

Carburateurs zijn weer mooi schoon, nog even het choke mechanisme van één van de carbs nakijken, loopt nog wat zwaar.
Niet dat ik ze gebruik maar het is wel zo netjes om ook dit goed te hebben.
Dan nog even het benzinefilter/drukregelaar plaatsen, die zat er nog niet / niet meer.
Daarna nog een gat afdoppen in het schutboard, de motor is ooit vervangen door een nieuwer type en volgens mij loopt één van de slangen van de kachel iets anders bij de nieuwere types. Een deel van de oude slang zit nog in het schutboard.
In de toekomst staat het juiste blok op de agenda, dit blok moet gereviseerd worden maar ik denk dat ik dan liever op zoek ga naar het juiste type 1600 blok (met hangend filter) en dat blok dan aanpak.
Over een paar weekjes aan de slag met die vervelende trilling die waarschijnlijk ergens uit de koppeling/vliegwiel komt.

Korte update(2):

Na twee jaar eindelijke die irritante trilling voor 80% uit de auto kunnen krijgen, nu nog de finetuning met twee slangenklemmen.
- Vliegwiel gebalanceerd
- Nieuwe koppeling/drukgroep
- Achterste deel cardanas vervangen door juiste type (zat een dikke as op).
- Nieuwe kruisstukken in de cardanas

Heb nu nog wel een trilling bij 80 km/uur en rond de 120 km/uur, wel een flink stuk minder die ik er denk ik wel uit krijg door nog wat te spelen met de twee slangenklemmen op de achteras.

Nu nog een nieuwe voordemper, hier zit een flink gat in en daardoor een flinke uitlaatgas lucht in de auto wanneer je met open ramen rijdt of even stil staat voor een stoplicht. Daarnaast heel veel herrie/brom rond de 3000 toeren.

Volgend jaar beginnen aan de motorrevisie en ondertussen op zoek naar stoelen met hoofdsteun (bijvoorbeeld uit een nuova).
Voor de motorrevisie ben ik nog aan het kijken of ik het bestaande blok laat doen of dat ik het huidige blok aanpak.
Daarnaast moet ik nog op jacht naar een kleppendeksel met deuk en de luchtfiltertrommel die daar ook bij hoort.

Genoeg te doen dus :mrgreen:
Nu : Alfasud Super 1.3 '79 Bianco Capodimonte
Nu : Giulietta 1.4TB Bianco
Vroeger: Mito, Giulia 1600 Super '67,Spider 2000 Veloce USA '81,156 SW 1.8TS,75 2.0 Twinspark ,146 1.4TS ,75 1.8 Indy ,46 1.6TS ,33 1.4 IE Imola

Terug naar “Projecten”