Andretti Molletti

RE: Giulia gered!

wo okt 12, 2005 18:48

Mooi autowassen project hoor ;)

ziet er iig op de foto's weer toppie uit!!!

Een stabi achter zorgt voor meer grip op de voorwielen.
Dus wat je vaak ziet is dat de stabi weggehaald wordt zodat er meer balans in de auto komt en hij makkelijker te beheersen is in geval van overstuur...
Met stabi achter heb je dus eerder overstuur.

PEPPERoncino

RE: Giulia gered!

do okt 13, 2005 09:36

Een stabi achter zorgt voor meer grip op de voorwielen.
Dus wat je vaak ziet is dat de stabi weggehaald wordt zodat er meer balans in de auto komt en hij makkelijker te beheersen is in geval van overstuur...
Met stabi achter heb je dus eerder overstuur.
en wat was ookal weer het verhaal over dat een 105 achter lager moest zijn dan voor? Heeft ook met de balans te maken volgens mij maar wat is de theorie?

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: Giulia gered!

do okt 13, 2005 09:43

Hoe lager hoe mooier :thumbs: , maar idd het is heeeeeeeeel lastig rijden !!

Onder mijn Giulia past geen carterbeschermer. Wel geprobeerd, maar te laag. :(

Leo.
Je plaatje is dan zeker van die probeerperiode? Ik heb hetzelfde. Carterbeschermer verkleint je bodemspeling met nog eens 2 a 3 cm en vervolgens schraap je elke drempel kaal. En wie rijdt er nou tegenwoordig nog zijn carter in stukken? We zijn allemaal veel te veel bezig met drempel ontwijken.... :roll:
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Giel
Guru
Guru
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 22:10
Locatie: Kwintsheul (Westland)
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

do okt 13, 2005 21:17

Hallo,
voor meer infohis. over de auto kan je met mischien bellen met Italia auto corse daar heb ik mijn bertje in onderhoud en zij zijn de oude monteurs van leeba tel 070-3541842

gr Dennis giel
GT 1300 Junior (1975)
Alfa Stelvio (2019)

Autotrailer nodig stuur een pb 1e dag €50,- dagen er na €25,-

PEPPERoncino

RE: Giulia gered!

do okt 13, 2005 21:42

Thx Dennis: had ze al gebeld en heb morgen een afspraak voor de APK bij ze! Heb nog snel even een 'grote' kentekenplaat besteld zodat het daar niet op vast kan zitten.

PEPPERoncino

RE: Giulia gered!

vr okt 14, 2005 11:28

Ze heeft een paar aandachtspuntjes voor de APK: aanlopende voorremmen, stuurkogelhoesje gescheurd en 1 fuseekogel rechts onder. Geen dramatische zaken dus. Dat is deel 1 van het goede nieuws.
Eric van Italia Corse vroeg me of ik wist van wie de auto geweest was. Met jullie hulp wist ik natuurlijk al wel iets van de geschiedenis.....tot mijn stomme verbazing vertelde hij dat de auto van hem geweest is. Hij heeft haar in '88 van iemand in Wassenaar (of daar in de buurt) gekocht. En hij wist niet meer precies van wie. De daarop volgende twee jaar is ze volledig opnieuw opgebouwd en dat heeft hij helemaal zelf gedaan. In 1990 moest hij gedwongen afscheid nemen en heeft hij de auto verkocht aan zijn toenmalige baas Wout van Reenen.
De motor en bak heeft hij volledig gereviseerd en er zitten 'squadra nokkenassen' in. Heb nog neit gevraagd wat dat precies is. Ook is er een electronische ontsteking ingebouwd en zijn de venturi's aangepast.
Ik was eigenlijk van plan om alles zelf te gaan doen aan de auto. Toch heb ik nu besloten dat de eerste klussen door Eric zelf uit te laten voeren. Het is tenslotte een beetje zijn kindje en daar komt bij dat ik de komende week op reis ben. Heeft hij rustig de tijd om er aan te beginnen.
Kortom: als ik terug ben van vakantie staat mijn Juul naast haar vorige baasje op me te wachten met een verse APK! Mooier kan het niet volgens mij!

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

vr okt 14, 2005 11:31

Gelukkig valt de APK mee! :) Anders word het meteen weer zo'n "project".

Leuk om te weten wat de historie van de auto is, en zeker met zulke vorige eigenaren!
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 806
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:18
Locatie: Westland
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

vr okt 14, 2005 11:32

Gaaf hoor!
Snelle nokkenstokken! =P~

Spekkopertje! ;)

Terug naar “Projecten”