PEPPERoncino

Giulia gered!

vr okt 07, 2005 23:57

Een maand of twee geleden verkocht ik m'n Bertone. De Bert was m'n eerste kennismaking met Alfa. Al snel merkte ik dat ik graag wat sportiever wilde en na twee jaar heb ik de knoop doorgehakt en hem verkocht. Gelukkig is hij bij een enthousiaste liefhebber terecht gekomen.
In mijn straat stond al twee jaar een mooi Supertje. De eigenaar heeft er in het begin een paar keer in gereden maar blijkbaar was het bezit van de zaak het einde van het vermaak. De auto heeft werkeijk 2 jaar in weer en wind buiten gestaan en ging er steeds slechter uitzien. De auto heeft in de 2 jaar maar een paar kilometer gereden en ik denk dat hij gemiddeld 1 keer per 6 maanden gelopen heeft. Ik had de man een jaar geleden al eens gepolst of hij er niet vanaf wilde maar daar was geen sprake van.
Vorige week zat er weer een bon op omdat de auto niet APK gekeurd is. De koe maar eens bij de hoorns gevat en brutaal een bod gedaan. Ik kon niet in de auto rijden want hij was niet verzekerd. Wel de auto gestard en wonder boven wonder ging dat. Wat een geluid zit er in die kar......Na wat avonden bier drinken met de man (je moet er wat voor over hebben....) ging hij over stag en afgelopen weekend was de koop gesloten.
Vanavond heb ik de auto gewassen en de eerste meters gereden. Ongelofelijk!! De auto rijdt, schakelt, stuurt en remt zeer goed. Het geluid is oorverdovend. Er moet nog wel het een en ander aan poetswerk gebeuren en de auto heeft wel een paar vervelende plekken gekregen van twee jaar buiten staan maar eigenlijk valt de schade nog mee.

2 jaar weer en wind......
Afbeelding

maar een wasbeurt doet wonderen
Afbeelding

Afbeelding

de allermooiste wielen
Afbeelding

en volledige twee liter techniek
Afbeelding

met zelfs een sper!
Afbeelding

Afbeelding

gelukkig dellorto's op het 2 liter blok
Afbeelding

en een mooi uitlaatsysteem...klinkt heel donker onderin en een prachtige snerp bovenin
Afbeelding

Volgens de vorige eigenaar is de auto opgebouwd door de (ex)eigenaar van Auto Leeba. Daarvan zit er ook een prachtige sticker op de achterruit. Hij heeft de auto van deze man gekocht. Naar zijn zeggen heeft de motor 145 pk. Verder zitten er achterop de auto en op het luchtfilter stickers van Caresance. Geen idee hoe die daar dan komen.
Kent iemand toevallig de auto of mensen van Leeba?

Eerst maar eens kijken wat de APK oplevert en dan het een en ander aan vloeistoffen vervangen. Vervolgens poetsen en kijken wat er moet gebeuren om de auto in ieder geval niet verder achteruit te laten gaan. Gelukkig staat ze vanaf morgen onder dak. Kan ze een beetje bijkomen van die koude tijd buiten!

Alfasassie

RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 01:12

Gaaf project!

Tja, en soms moet je daar wat voor over hebben.. paar avondjes bier drinken

Veel plezier ermee!

Groetjes Saskia

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1349
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 01:19

Ziet er op jous foto's leuk uit!

Veel plezier ermee.
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
roel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 763
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:18
Locatie: Meppel
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 08:43

Goeie actie !!!!!

Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken :thumbs: :driving:

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 09:02

Mooi ding om te zien! Ik hoop voor je dat er niet te veel ellende naar voren komt als je hem eenmaal goed gaat gebruiken...
Ga je er dagelijks in rijden?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8226
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 09:44

Je mot maar geluk hebben........hier in de straat rijden ze alleen maar jappen :?
Ziet er netjes uit zo op de foto's.
Heeft ie veel vervelende plekken?

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 10:08

Ziet er goed uit Ruud!

Vind het nog steeds waanzinnig gaaf.... een wit supertje met 2-liter techniek, beetje verlaagd en leuke sportvelgen.

Binnenkort weer tunnelbrullen :wink:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8226
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 10:10

Ziet er goed uit Ruud!

Vind het nog steeds waanzinnig gaaf.... een wit supertje met 2-liter techniek, beetje verlaagd en leuke sportvelgen.

Binnenkort weer tunnelbrullen :wink:
Tunnelbrullen :shock: :blue_lol:

PEPPERoncino

RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 10:13

Ik ga haar (moet wel even wennen aan de vrouwelijke vorm hier, Bert was toch echt een vent) niet dagelijks gebruiken. Misschien in de zomer wat meer dan de winter. Ik hoop op die manier de auto netjes te kunnen houden.

De vervelende plekken die ik tot nu toe gezien heb:
- roest in afwateringsgoot dakrand (hier groeide mos in!)
- punt boven linker koplamp (bloemkooltje van 2 cm2)
- deukje boven rechter koplamp
- onder de voorruit op het voorscherm links (bloemkkol van 3 cm2)
- bovenop de linker dorpel bij de a-stijl (barst in plamuur op de dropel en roestbruine aansalg, moet ik nog verder onderzoeken)
- wielrachd rechts achter (hier is echt een doorroesting van een paar centimeter, alsof men vergeten is dit stuk van roestwerende maatregelen te voorzien)

Vandaag ga ik de auto op een brug bekijken en ik zal proberen wat betere foto's te schieten.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8226
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 10:17

Oei die bloemkolen lijken met serieus zo te lezen.
Scheur in plamuur is ook vervelend en spatbordrand...............

Al met al toch niet echt veel............

PEPPERoncino

RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 10:24

jahaaaa tunnelbrullen!! Ik weet zeker dat als dat een wedstrijd zou zijn dat ik dan goede kans zou maken op een hoge klassering. Gisteren al even de Koningstunnel gedaan en maar tot 4500 rpm gegaan........ik kan niet wachten op de volgende 'Sijtwende meeting'

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8226
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 10:28

Lekker gelijk vol open nadat ie 2 jaar niet heeft gebruld :?

PEPPERoncino

RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 10:32

Zeker niet vol open. Nadat de auto zeker 2 uur heel rustig gedraaid en een kilometer of wat gereden had durfde ik het aan om iets verder te gaan. Alles klonk zeer goed. 4500 is in mijn ogen nog lang niet vol open of vergis ik mij daar?

Gebruikersavatar
rjfschmitz
Full Member
Full Member
Berichten: 260
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 08:43
Locatie: Linne

RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 10:35

Mooi Supertje en ineens begin ik me af te vragen of ik toch geen Cromodora's onder mijn Giulia moet leggen...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8226
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Giulia gered!

za okt 08, 2005 10:35

Zeker niet vol open. Nadat de auto zeker 2 uur heel rustig gedraaid en een kilometer of wat gereden had durfde ik het aan om iets verder te gaan. Alles klonk zeer goed. 4500 is in mijn ogen nog lang niet vol open of vergis ik mij daar?
Vind het veel voor een auto die 2 jaar heeft stilgestaan 8)

Terug naar “Projecten”