Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

ma okt 03, 2005 22:33

Zij -Giulia is immers een dame :wink: - ziet er goed uit :thumbs:

Het lange wachten is dus beloond!
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

di okt 04, 2005 12:45

Gefeliciteerd, na 10 jaar echte alfa-geheelonthouding- geloof ik dat je er vast aan toe bent. De bella toont mooi...
Je zult behalve poetsen hoop ik, ook veel sleutelplezier beleven!... :thumbs:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

di okt 04, 2005 13:56

RDW gegevens:

Voertuigsoort Personenauto
Merk ALFA ROMEO
Handelsbenaming GIULIA 1300 SUPER
Kleur(en) Wit
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Massa ledig voertuig 1.025 kg
Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland 7 december 1987
Datum eerste toelating 30 juni 1971
Datum aanvang tenaamstelling 24 september 2005

Vervaldatum APK 23 september 2006


RJF: Al 2 x gespoten sinds 1987 (volgens de RDW gegevens staat ie nog op kleur Wit)
Daarna lichtblauw en nu rosso?
Hou de auto goed in de gaten mbt corrosie! - 2 keer een kleursverandering is nogal wat! Hoop dat het goed gedaan is dan blijft jouw plezier navenant!
Succes!
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
rjfschmitz
Full Member
Full Member
Berichten: 260
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 08:43
Locatie: Linne

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

di okt 04, 2005 14:15

Het twee keer opnieuw spuiten was inmiddels bekend. Corrossie is onder controle. Op de bekende plekken is de auto hard, maar ik ontken niet dat het beestje over 3 of 4 jaar een nieuwe spuitbeurt nodig heeft om weer in volle glorie te verschijnen. De auto heeft nu eenmaal een paar plekjes, maar ik heb hem bewust in deze staat gekocht...

Thanks for caring though...
:)
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

di okt 04, 2005 17:12

maar ik ontken niet dat het beestje over 3 of 4 jaar een nieuwe spuitbeurt nodig heeft om weer in volle glorie te verschijnen
Dan gaat ie wel helemaal kaal hè?? Tis even werk maar dan heb je ook wat!
Je droomt er tenslotte al 10 jaar van! :P
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
rjfschmitz
Full Member
Full Member
Berichten: 260
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 08:43
Locatie: Linne

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

di okt 04, 2005 19:36

Ik heb bewust deze gekocht en niet de hoofdprijs betaald. Heb nog wat budget in de achterzak gehouden en dat kan ik dan besteden aan de restauratie. Hoewel ik dan waarschijnlijk weer over dat budget heen ga, maar je moet toch wat in het leven...
Ik vond het wel fijn om de auto in deze staat te kopen. Zo hoef ik geen doodsangsten uit te staan als ik hem in de parkeergarage zet om even om een boodschap ga. Het eerste krasje doet het meeste pijn zeggen ze meestal. Twee voordelen: dat eerste krasje zit er inmiddels al lang op en ik heb het niet gemaakt...
8)
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

do okt 06, 2005 15:05

Gefeliciteerd! Heel verstandig om je hart te laten spreken :wink:

Gebruikersavatar
rjfschmitz
Full Member
Full Member
Berichten: 260
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 08:43
Locatie: Linne

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

za okt 08, 2005 11:06

Hallo,

Gisteren ben ik weer even verder gegaan aan mijn projectje. Bij aflevering van mijn Giulia heeft de garage waar ik hem kocht enkele roestdelen uit de keienvanger geslepen en vervolgens in het roestwerend spul gezet. Echter, het gevolg was een behoorlijke kartelrand waar menigeen een vinger aan kon verliezen.

Een doorn in het oog dus. Potje plamuur aangeschaft en hoopvol aan de slag gegaan. Mijn vorige autoplamuurervaring dateerde van 1995 (op een Renault 5 met lichte schade voor) en die eindigde in een fiasco. Ik heb vorig jaar echter menige bus plamuur in mijn huis leeggeknepen en dacht dat ik nu wel over de vereiste techniek zou beschikken.

Uiteindelijk heb ik me toch een beetje laten haasten, want ik heb de keienvanger in 3 plamuurbeurten aangebracht. Het had gladder en strakker gekund, maar uiteindelijk blijft het een keienvanger, waarvan je de details pas ziet als je er tien centimeter voor hangt. De haken (op sommige punten wel anderhalve centimeter) zijn weg en alles ziet er redelijk christelijk uit.

Afbeelding

http://www.geocities.com/rjfschmitz/super12

Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk leuk vond om te doen. Aan de linker koplamp beginnen een beetje bloemkolen te ontstaan, meer aan het in de grille verzonken gedeelte. Het plan is dan ook om dit te slijpen, ontroesten en opnieuw aan te zetten. Daar ga ik dan wel flink de tijd voor nemen...
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

zo okt 09, 2005 15:32

blijf daar maar fijn vanaf, want zeker weten dat je er onmiddelijk doorheen slijpt, vervolgens met een gat en de handen in het haar zit.
Want: grill demonteren, stuk erin lassen,strakmaken, primer, in de kleur spuiten , uitpoetsen en grill weer demonteren dat is plots al weer een heel werk!
Liever over een paar jaar in een klap alles doen, of je dan een stuk van 4 cm2 moet lassen, of een stuk van 10 cm2 maakt dan ook niet meer uit!
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

16vAlfa33

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

do okt 13, 2005 23:23

gefeliciteerd met de Giulia... Super man! :lol:

Gebruikersavatar
Ezin Rossi
Full Member
Full Member
Berichten: 331
Lid geworden op: vr jan 07, 2005 16:03
Locatie: Rotterdam

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

vr okt 14, 2005 12:02

Helaas zijn de foto's niet meer zichtbaar, maar ik vind het een heerlijk verhaal!

Ik ken het gevoel van wachten... heeft bij mij bijna tien jaar geduurd voor ik m'n Bertone kocht (/kon veroorloven). Weliswaar in de tussentijd wel Alfa gereden (33 en 145), maar de dag dat ik vanuit Hoofddorp (Arese) naar huis reed in de pas aangeschafte Bert zal ik nooit vergeten, wat een fantastisch gevoel!!!

Gefeliciteerd met je emotionele keuze, en heel veel plezier met :driving:

Gebruikersavatar
rjfschmitz
Full Member
Full Member
Berichten: 260
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 08:43
Locatie: Linne

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

ma okt 24, 2005 20:53

Okee, weer even iets over het 'project'. Vandaag de voorbumper van de Giulia af gedraaid. Iets wat ik van de winter wilde doen, maar ik kon niet wachten. Damn, zonder heeft inderdaad ook wel wat! Denk dat ik het zo laat. Maar dan gaat de achterbumper er natuurlijk af. Iemand handige tips voor het wegwerken van de nummerplaatverlichting? Close-ups van inventief handwerk zijn zeer welkom!

En ja, ik begrijp ook wel dat een bumper van een auto afdraaien geen project is, net zo min als een auto wassen...

Afbeelding
Afbeelding
Geïnfecteerd door een Alfa 33 1.3s (1989), daarna chronisch verslaafd aan een rode Giulia Super 1600 (1971 - Scheurijzer) en nu onder permanente behandeling voor het rijden in een Bianco Spino 2-liter Juul (1976 - Reesijzer).

Gebruikersavatar
Carabinieri
Full Member
Full Member
Berichten: 473
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:45

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

ma okt 24, 2005 22:27

Nee niet doen, die bumper geeft een super nou net die aggresieve look. Is voor mij persoonlijk ook het enige min-puntje (ja,ja en de knik :evil: ) aan een nuova, die hoge voorbumper.

Zie het verschil :arrow:

Afbeelding

Maarrrrrrrrrrr, het is natuurlijk jouw supertje !! :wink:

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

vr okt 28, 2005 13:32

Herr Matula reed altijd Alfa, later ook een 75, 156 etc.
Dat deed hij trouwens niet in Der Alte, maar in de serie Ein Fall Fur Zwei.......

..en nu in een 166!

Afbeelding

Der Fahrer:
Name: Claus Theo Gärtner
Beruf: Schauspieler („Ein Fall für zwei“) und begeisterter Amateur-Rennfahrer
Alter: 61 Jahre
Erstes Auto: Alfa Romeo Giulia
Aktuelles Auto: Alfa Romeo 166
Traumauto: Porsche Carrera GT :x
Hobbys: Motorsport

(mooi man, dat internet......)

Fahrstil: „zügig und entspannt“
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Tien jaar wachten op een Supertje...

vr okt 28, 2005 13:46

Nee niet doen, die bumper geeft een super nou net die aggresieve look. Is voor mij persoonlijk ook het enige min-puntje (ja,ja en de knik :evil: ) aan een nuova, die hoge voorbumper.

Zie het verschil :arrow:

Afbeelding

Maarrrrrrrrrrr, het is natuurlijk jouw supertje !! :wink:
De hoge voorbumper vindt ik nu juist zo fraai omdat de carterbeschermer lekker in het zicht zit, Een de bumpersteunen mooi naar onderen toe doorlopen.

Een juul zonder bumpers is heel mooi als ie er verder ook ruig uitziet. (Gekleurde neus vette wielen etc. Anders is het gewoon jammer.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Projecten”