Pagina 5 van 13

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: vr mar 09, 2012 19:50
door wim V8
En polymeerkit? Ik gebruik in mijn werk vaak polymeerkit van Zettex
Dit is zulke onwijze kit dat het mischien de moeite loont voor jullie om
eens te proberen op een proefdingetje ofzo.
Gr. Wim.

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: vr mar 09, 2012 22:04
door pe1ryx
Ik ga dit zeker regelmatig volgen.
Trouwens gaan jullie ook de kunststof (Modar) bodypart demonteren?
Ik heb (had) een DVD waar ze bij Zagato allerlei reparaties uitvoerden aan paneeldelen.
Ook aan het achterpaneel. Deze verwijderde ze door eerst met een decoupeerzaag het grootste deel van het paneel weg te zagen (vlak langs de randen).
Het laatste trokken ze los en een staaldraadje (zelfde methode als je een voorruit lossnijdt).

Zou dit niet kunnen zonder een gat in het paneel te snijden?
Afbeelding
Een kan buiten en de andere kant van de snijdraad in de kofferruimte.

Ik ken iemand die heeft de dorpels zo losgesneden en weer gemonteerd.
Volgens hem was het een fluitje van een cent.

Het monteren van het kunststof deel deden ze door eerst het metaal van de body schoon te maken, dan met de kwast "protected paint" aan te brengen en daarna met een grote Sikaflex spuit een hele dikke kitrand aan te brengen. Die delen leken carosseriedelen leken niet meer verzinkt te zijn.

Ook vind ik de foto's meevallen. Ik zie geen grote doorgerotte plekken. Wat laat je eraan doen?
Alleen schoonmaken en weer in de protectie of nieuwe delen maken en erin lassen?
Om het goed te doen ga ik de kuntstofdelen wel demonteren (met een glassnij draad)
De optie decoupeerzaag ga ik pas gebruiken als het niet meer lukt met het glassnijdraad, ik wil de panelen zoveel mogelijk heel houden.
Volgens mij zijn de panelen gekit met ruitenkit, de zwarte primer die je kunt zien aan de binnenkant van de panelen, komt sterk overeen met de primer die gebuikt wordt bij ruitenkit.(ga ik ook weer gebruiken is het sterkst)
Overigens men hield wel van kitten, bij de ramen zijn centimeters dikke lagen kit gebruikt, en toch zaten de ramen nauwelijks vast, hier is waarschijnlijk de lekkage onstaan.
Met als gevolg vocht onder de kit, werd dus bijna niet droog, de rest kunnen we wel raden........
Alle aluminium- en stalendelen worden gestraald en in de epoxyprimer gezet.
Bij het vooraam moet gelast worden en aande a beneden bij de deursponning en b stijl.

Groet Bert
Aluminium en epoxyprimer :cry:

denk dat je in de snelheid dit getyped hebt maar dat gaat natuurlijk niet he :wink:

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: za mar 10, 2012 00:16
door bertGTV6
Nee voor alluminiumdelen gebruik ik een etsende primer

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: za mar 10, 2012 05:51
door Yuri166
Eigenlijk moet het beide. Om aluminium goed te beschermen moet je eerst etsprimer gebruiken, maar dat is voor een goede hechting, de laag epoxyprimer die je er over heen doet zorgt voor de afsluiting.
Zo doen we het in de luchtvaart ook.

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: za mar 10, 2012 09:30
door pe1ryx
Epoxyprimer mag nooit over washprimer :!:

hecht niet ,niet doen :!:

Bert ,dacht al dat je het in de snelheid getyped had :wink:

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: ma mar 12, 2012 15:48
door Harry_zagato
Beetje laat, maar ik heb SZ #042.

Mijn achterruit is bij de vorige eigenaar (Ed v/d Beek) ooit kapot gegaan en is toen vervangen door 1 v/d allerlaatste originele ruiten.
Ik ga er even van uit dat er toen iig geen roest was, anders had Ed dat wel aangepakt.

Het ziet er allemaal heel erg uit, maar de roest valt nog wel mee. Nou ja, eht is te fixen allemaal.
Daarna het plaatwerk weer netjes monteren en zorgen dat het er nooit meer af moet lijkt me nog het lastigste.

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: ma mar 12, 2012 16:01
door rz
Ik heb sz nr 45

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: ma mar 12, 2012 17:26
door frankalfa
En ik #44... :lol:
Naar goede Italiaanse logica is t dan wel chassisnummer 00000003 trouwens... :?

Grtz,fRank

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: di mar 13, 2012 20:36
door kj gtv6
vandaag bij de post.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zal fantastisch klinken onder de SZ

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: di mar 13, 2012 20:58
door Alfa-Corazon
Ik kan het net niet lezen wat voor merk het is. In ieder geval geen CSC.
Het ziet er serieus uit.

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: di mar 13, 2012 21:03
door Speeder
Die is dus 'wel' aangekomen ;-)

Merk is trouwens SuperSprint, fraai!

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: di mar 13, 2012 23:16
door rz
wat is de diameter van die pijp?

leuke uitlaatje trouwens :lol:

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: di mar 13, 2012 23:44
door giuliettaevo
Supersprint klinkt meestal wel erg lekker... 8)

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: wo mar 14, 2012 13:37
door Harry_zagato
Mooie uitlaat idd.
Is dat zonder kat?

O wacht :

€ 1.872,00 + VAT
(€ 2.265,12 VAT included)
Front kat R.- L.
cod: 755232

Blijkbaar met kat's dus.

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: do mar 15, 2012 18:28
door kj gtv6
Mooie uitlaat idd.
Is dat zonder kat?

O wacht :

€ 1.872,00 + VAT
(€ 2.265,12 VAT included)
Front kat R.- L.
cod: 755232

Blijkbaar met kat's dus.
inderdaad harry,

met race kats. volgens mij celler 200.

zo heb ik een mooie uitlaat ter vervanging en geen problemen met de apk.