Pagina 3 van 13

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: za feb 11, 2012 14:02
door Alfa-Corazon
Ik ga dit zeker regelmatig volgen.
Trouwens gaan jullie ook de kunststof (Modar) bodypart demonteren?
Ik heb (had) een DVD waar ze bij Zagato allerlei reparaties uitvoerden aan paneeldelen.
Ook aan het achterpaneel. Deze verwijderde ze door eerst met een decoupeerzaag het grootste deel van het paneel weg te zagen (vlak langs de randen).
Het laatste trokken ze los en een staaldraadje (zelfde methode als je een voorruit lossnijdt).

Zou dit niet kunnen zonder een gat in het paneel te snijden?
Afbeelding
Een kan buiten en de andere kant van de snijdraad in de kofferruimte.

Ik ken iemand die heeft de dorpels zo losgesneden en weer gemonteerd.
Volgens hem was het een fluitje van een cent.

Het monteren van het kunststof deel deden ze door eerst het metaal van de body schoon te maken, dan met de kwast "protected paint" aan te brengen en daarna met een grote Sikaflex spuit een hele dikke kitrand aan te brengen. Die delen leken carosseriedelen leken niet meer verzinkt te zijn.

Ook vind ik de foto's meevallen. Ik zie geen grote doorgerotte plekken. Wat laat je eraan doen?
Alleen schoonmaken en weer in de protectie of nieuwe delen maken en erin lassen?

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: za feb 11, 2012 19:46
door DAVE

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: za feb 11, 2012 20:10
door frankalfa
Denk t niet Dave, de auto uit jou link is ene zonder NL registratie, de auto uit dit topic heeft een NL kenteken. :wink:

Grtz,fRank

PS zag dat Ron ook een had staan nu?

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: za feb 11, 2012 21:08
door DAVE
Kan ondertussen natuurlijk al een Nederlandse kenteken gekregen hebben...

"PS zag dat Ron ook een had staan nu?" : Jep, de derde geproduceerde, very special :wink:

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: za feb 11, 2012 21:34
door frankalfa
Kan ondertussen natuurlijk al een Nederlandse kenteken gekregen hebben...

"PS zag dat Ron ook een had staan nu?" : Jep, de derde geproduceerde, very special :wink:
Dat zou niet stroken met het kentekennummer... NL heeft voor nwe uitgifte kentekens al een hele tijd tweecijfers-drieletter-cijfer combi. :wink:

Zou kunnen dat het een her-import is en de wagen zn originele NL kenteken van de eerste keer heeft terug gekregen (op verzoek)

Grtz,fRank

Ja, dacht ik een vroege had met #044 maar #0003 lijkt me de eerste die officieel uitgegeven is?

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: zo feb 12, 2012 01:02
door @PM
Even afgezien van de claim "gekocht van eerste eigenaar uit Belgiƫ" (want dat kan ook een geƫmigreerde Nederlander zijn), de advertentie is van 27-8-11 en volgens de RDW is de datum aanvang laatste tenaamstelling van de SZ van dit topic 23-7-11. Dus het is niet dezelfde ;)

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: zo feb 12, 2012 15:53
door bertGTV6
Ik ga dit zeker regelmatig volgen.
Trouwens gaan jullie ook de kunststof (Modar) bodypart demonteren?
Ik heb (had) een DVD waar ze bij Zagato allerlei reparaties uitvoerden aan paneeldelen.
Ook aan het achterpaneel. Deze verwijderde ze door eerst met een decoupeerzaag het grootste deel van het paneel weg te zagen (vlak langs de randen).
Het laatste trokken ze los en een staaldraadje (zelfde methode als je een voorruit lossnijdt).

Zou dit niet kunnen zonder een gat in het paneel te snijden?
Afbeelding
Een kan buiten en de andere kant van de snijdraad in de kofferruimte.

Ik ken iemand die heeft de dorpels zo losgesneden en weer gemonteerd.
Volgens hem was het een fluitje van een cent.

Het monteren van het kunststof deel deden ze door eerst het metaal van de body schoon te maken, dan met de kwast "protected paint" aan te brengen en daarna met een grote Sikaflex spuit een hele dikke kitrand aan te brengen. Die delen leken carosseriedelen leken niet meer verzinkt te zijn.

Ook vind ik de foto's meevallen. Ik zie geen grote doorgerotte plekken. Wat laat je eraan doen?
Alleen schoonmaken en weer in de protectie of nieuwe delen maken en erin lassen?
Om het goed te doen ga ik de kuntstofdelen wel demonteren (met een glassnij draad)
De optie decoupeerzaag ga ik pas gebruiken als het niet meer lukt met het glassnijdraad, ik wil de panelen zoveel mogelijk heel houden.
Volgens mij zijn de panelen gekit met ruitenkit, de zwarte primer die je kunt zien aan de binnenkant van de panelen, komt sterk overeen met de primer die gebuikt wordt bij ruitenkit.(ga ik ook weer gebruiken is het sterkst)
Overigens men hield wel van kitten, bij de ramen zijn centimeters dikke lagen kit gebruikt, en toch zaten de ramen nauwelijks vast, hier is waarschijnlijk de lekkage onstaan.
Met als gevolg vocht onder de kit, werd dus bijna niet droog, de rest kunnen we wel raden........
Alle aluminium- en stalendelen worden gestraald en in de epoxyprimer gezet.
Bij het vooraam moet gelast worden en aande a beneden bij de deursponning en b stijl.

Groet Bert

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: di feb 14, 2012 00:36
door rz
de carrosseriedelen zijn geplakt, maar er zitten af en toe metalen verbindingetjes tussen de twee delen, dus soms zal je een zaagje moeten gebruiken.

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: di feb 14, 2012 19:02
door kj gtv6
daarom duurt het soms ook wat langer met doorsnijden.

bert gebruikt een getande/gekartelde pianosnaar ipv de gladde.pianosnaar.

maar met dit soort projecten gaat het met bert zijn eigen gtv6 weer een stapje langzamer.

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: do feb 23, 2012 14:08
door Harry_zagato
Dit is een serieuze klus zie ik.
En eng om te zien als mede SZ-eigenaar. :-)
Ik kan alleen maar duimen dat het er bij mij beter uit ziet, maar je weet het pas zeker als je de ramen eruit haalt en dat doe je liever niet.

Veel succes en ik blijf dit draadje volgen.

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: do feb 23, 2012 16:05
door GiuliaCorse
Volgens mij zijn de panelen gekit met ruitenkit, de zwarte primer die je kunt zien aan de binnenkant van de panelen, komt sterk overeen met de primer die gebuikt wordt bij ruitenkit.(ga ik ook weer gebruiken is het sterkst)
Groet Bert
Gebruik aub geen ruitenkit, ruitenkit is voor ruiten en niet voor carrosseriedelen.
Beter een goede 1 of nog beter 2 componentenlijm gebruiken.

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: do feb 23, 2012 18:33
door kj gtv6
Dit is een serieuze klus zie ik.
En eng om te zien als mede SZ-eigenaar. :-)
Ik kan alleen maar duimen dat het er bij mij beter uit ziet, maar je weet het pas zeker als je de ramen eruit haalt en dat doe je liever niet.

Veel succes en ik blijf dit draadje volgen.
de kans is zeer groot dat die van jou er ook zo uitziet.
want die van jou heeft waarschijnlijk ook al de nodige regen kilometers achter de kiezen.
of gewassen met de hand.

het is eigenlijk water wat achter de rubbers blijft hangen

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: vr feb 24, 2012 11:31
door Alfa-Corazon
Zeer zeer knap dat jullie deze panelen en zo goed afkrijgen.
Je zult zien dat je er straks een geweldige auto aan overhoud.
Afbeelding

Re: RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: vr feb 24, 2012 16:10
door kj gtv6
Zeer zeer knap dat jullie deze panelen en zo goed afkrijgen.
Je zult zien dat je er straks een geweldige auto aan overhoud.
Afbeelding
dat hoop ik ook ja

we doen het nu helemaal goed en gaan nu dus overal kijken.

RE: Alfa SZ op de pijnbank

Geplaatst: vr feb 24, 2012 16:35
door kitaro
Ik ben benieuwd of je nog meer vindt. (Ik hoop het niet natuurlijk, maar die deurstijl is wel even schrikken zeg :shock: .)

Succes.