Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto link

zo sep 04, 2005 20:47

zoals jullie weten heb ik een groene 1750 berlina uit 1970. de motor en versnellingsbak heb ik reeds anderhalf jaar geleden laten reviseren, nu zit ik er over te denken om de carroserie ook te laten doen. ik weet dat dit heel wat meer werk is en dat het ook weer veel geld gaat kosten, maar liever nu geld goed besteden dan straks heel veel geld moeten te besteden vanwege grote reparaties aan plaatwerk enzo.....

wat zou er moeten gebeuren:
solex carbarateurs omwisselen voor dell'ortos, Icm afstellen en rollen. motor is genoeg ingelopen en op de solexen komt ie niet mooi aan vermogen.
bekleding achterbank(zitgedeelte) en bestuurdersstoel laten repareren.
diverse roestplekken onder lak en raamranden repareren.
onderkant behandelen met tectyl of iets dergelijks.
stalen velgen omruilen met aluminium velgen, mogelijk nieuwe banden op aluminium.
stalen velgen naar velgendokter in uden.
dashboard hout heeft aandacht nodig.
verder de auto nalopen dat ze er weer mooi en voor lange tijd goed uit ziet, gezien ik nu stalling heb voor het hele jaar en droog gaat het zeker goed komen.

mijn vragen zijn:

bij wie zou ik dit kunnen laten doen? hoeft niet topbedrijf te zijn als het maar mooi en goed gebeurt. ik stel ook niet echt een bepaalde tijdsduur, dit geeft later ook altijd een mooier beeld.

zijn er nog andere dingen die gedaan kunnen worden, gezien het een bijna complete restauratie word? die ik dus niet erbij gezet heb.

verdere alle hulp en commentaar stel ik op prijs, heb niet genoeg tijd, ruimte en handigheid om dit allemaal zelf te doen. zodoende kom ik bij jullie te raden.

alvast bedankt en snel zullen er foto's geplaatst worden van carroserie.
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

di sep 06, 2005 22:18

okee, op deze link kun je wat foto's zien van de ergste plekken:
http://groups.msn.com/masseyferguson152
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
roel
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 763
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:18
Locatie: Meppel
Contacteer: Website

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

di sep 06, 2005 22:37

Hoi Sjoerd,

Is inderdaad wel nodig dat die koets eens goed aangepakt wordt. Ben benieuwd naar het vervolg van het project! De plekken die je zo ziet zijn onder de lak namelijk nog veel groter :shock:

Tip: misschien dat Rik iets voor je kan betekenen voor het laswerk ?(NAdat hij klaar is met mijn Bertje uiteraard :wink: )

Succes,

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

di sep 06, 2005 22:46

Daar zit idd nogal veel werk aan. Veel meer dan je nu ziet. Plamuur camoufleert het eea. Ik wil je niet bang maken, maar houdt rekening meer werk dan je denkt.
Succes alvast.

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

di sep 06, 2005 23:54

Hallo Sjoerd,

Carrosseriewerkzaamheden, je bent welkom, ik ben alleen geen firma....
Referenties: Maxtor - zie topic 33 SW
ook weet Patje1100 en zijn goede vrind (geen alfaclublid) wel wat wij doen cq kunnen

Plaatwerken geen probleem - Lassen al helemaal niet - Afwerken en spuiten ook niet.
Alleen zelf de techniek doen (tenzij het echt niet anders kan)
Jouw Bella zou tussen de 2600 sprint - Juul - GTV - bertone en nog wat andere exoten komen en met liefde worden behandeld.
Zoals ik zei: geen broodwinning maar liefde voor klassiek en alfa in bijzonder...


Jij ook? PB mij dan maar, dan kunnen we eea informeren/afstemmen enz.
Kun je volgend jaar pronken op de SS - met al je ribben nog in jouw lijf!
:lol:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

wo sep 07, 2005 00:02

Even Giulia-Tom bijspringen. Die heeft dus mijn SW gelast en die was er echt erg aan toe, en dankzij hem kon t meisje zaterdag en zondag volop pronken in Zandvoort!!

Ik kan je Tom echt aanraden als het gaat om laswerkzaamheden!!! En nee, ik heb niet iets van een aandeel in zijn bedrijf (dat heeft ie niet namelijk) :wink:
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

wo sep 07, 2005 17:14

ik zou er ook voor kunnen kiezen om de carrosserie van arie grande over te nemen en die te laten opknappen en spuiten als die beter is dan de mijnes. dan rij ik nog zorgeloos in mijn berlina en hoef pas af te staan als de ander klaar is, en zo blijft er een carrosserie bewaard en de ander leverd onderdelen op.
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met f

wo sep 07, 2005 17:21

ik zou er ook voor kunnen kiezen om de carrosserie van arie grande over te nemen en die te laten opknappen en spuiten als die beter is dan de mijnes. dan rij ik nog zorgeloos in mijn berlina en hoef pas af te staan als de ander klaar is, en zo blijft er een carrosserie bewaard en de ander leverd onderdelen op.
Dan moet je eens zorgvuldig gaan kijken hoever de roest door gaat onder het plamuur. Dan weet je zeker of het loont. Alles is te repareren natuurlijk.

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

wo sep 07, 2005 21:35

Tuurlijk moet je niet aan een carrosserie gaan beginnen als er geen redden aan is. Dan lijkt het mij dat je koets op doorzakken staat

Maar je zult verbaasd staan kijken wat er om de hoek komt als je van koetsje wisselt, lijkt mij tamelijk overdreven in deze....al heb ik alleen de foto's gezien.
Als dragende delen redelijk zijn en je spreekt van wat slechte opgeknapte delen uit het verleden dan is koetsje wissel hetzelfde als met een olifant een mug doden...

Zijn dorpels/bodemplaten/ruitstijlen/ophangingsdelen eraan, ok, maar wat ik aan plaatwerk wat ik op de foto zag is peanuts, al komen de deurbakken daar bijvoorbeeld bij.
Daar lachen wij namelijk om! :lol:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

wo sep 07, 2005 21:43

(na nog een keer de foto's te hebben bekeken)

Koetswissel ??? :schrik:

Als het dit is en bodem en dorpels zijn redelijk, dan moet je toch echt naar de (alfa) dokter! :sick:
Dat is "normaal" en versta ik niet onder restaureren.
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

wo sep 07, 2005 22:06

okee, dan misschien geen koetswissel, het was ook maar een idee. evengoed zal het dan restauratie worden want ik wil dan gewoon de hele carrosserie laten demonteren. alle slechte stukken opknappen,spuiten en dan opnieuw opbouwen. nieuwe raamrubbers en van die snorretjes. en weet ik wat er allemaal meer bij komt kijken.

het hoeft van mij niet binnen 3 weken klaar te zijn dus ik kan rustig kijken bij wie ik wat laat doen. ik zal na het weekend verder gaan met het onderwerp. eerst een feestje van het weekend. reageren kan natuurlijk gewoon doorgaan.
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

ma sep 12, 2005 20:40

omdat het om de hele auto gaat ga ik met AG proberen of het wat wordt. ik ben geloof ik al es bij hem langs geweest en heb toen gezien dat hij wel leuk overweg kan met 105 serie, jullie horen en zien nog wel van het project!
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

ma sep 12, 2005 20:55

Dan is hij in goede handen. Succes. Ik hoop dat hij gerepareerd kan worden.

Gebruikersavatar
sjoerdb
Full Member
Full Member
Berichten: 280
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:24
Locatie: venhuizen

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

vr okt 21, 2005 12:04

daar ben ik dan weer, ben bij AG langs geweest en hebben de auto bekeken van onder, binnen en boven. wat heeft er aandacht nodig: dorpels, achterwielkasten, achterkant, buitenkant deuren, rechter kriksteun, achterraam roest, rubbers achteras + bijkomende dingen zoals de schokbrekers, voorkant ergens nog wat roest. de orginele wielen wil ik laten stralen en opnieuw spuiten, en kijken of de aluminium indianapolis velgen met banden er onder gezet worden. kwa ET waarden had ik misschien andere moeten hebben, kan daar nog even naar zoeken. geschatte kosten zullen rond de 3000 euro zijn als iemand het wil spuiten voor 1500 euro maar dat is van latere zorg.....

AG heeft het goed voor elkaar, eerst had ie 2 containers en nu heeft hij een schuurtje neer laten zetten waar je u tegen zegt, 2 bruggen in de vloer verzonken. zijn 2 koloms en best wel makkelijk! ziet er allemaal gelikt uit!

planning is om de kerstvakantie te gebruiken om interieur en losse onderdelen te demonteren en daarna de auto bij AG langs te brengen, heeft hij tijd om de schuur klaar te maken en ik om wat geld te verdienen.
een berlina is de limo van de 70tiger jaren!

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: winter restauratie 1750 berlina carroserie, nu met foto

vr okt 21, 2005 13:30

Als jij met spuiten bedoeld een enkele laklaag aan de buitenzijde aanbrengen, nadat ie al volledig voorbehandeld/ strakgemaakt is bedoelt, dan lijkt me dat geen enkel probleem. :wink:
Sterker nog, ik denk dat dat zelfs erg veel is. :o
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Projecten”