Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Top Secret Project - niet zo geheim meer

vr sep 09, 2005 23:18

RB bij nissan staat voor Race Bred geloof ik (weten we meteen ook waar IB voor staat bij IB-Groep :wink: )

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

ElCamino

RE: Top Secret Project - niet zo geheim meer

do sep 15, 2005 20:54

Dragracen...?? Laat ons niet langer in spanning en vertel alsjeblieft eens wat meer over
het project. Ik denk dat je de eerste bent in Nederland die met een Alfa zal dragracen
en ben wel behoorlijk benieuwd naar de plannen en mod's.
Dragracen dus :!:
Mijn doel is de kwartmijl ergens (diep) in de 14 sec af te leggen. De bijbehorende eindsnelheid zal rond de 150 km/u liggen. Aangezien grip wel voldoende zal zijn maak ik me de meeste zorgen over het schakelen. Het blijft een 75, dus schakelen zal niet zo snel gaan als wat ik graag wil. Waarschijnlijk moet ik dus in de vierde versnelling eindigen. Als ik de koppelkromme ken kan ik beter inschatten of het de moeite waard is om een langere eindreductie en grotere banden te monteren en in de derde versnelling te eindigen. Maar ik denk dat het beter is om naar vier te schakelen en de totale overbrenging af te stemmen op een snelheid van ongeveer 150 km/u in vier bij een motortoerental van 5600 (piek-vermogen).
Dus... dat is een beetje mijn gedachtegang...
En trouwens, een standaard 75 2.5 V6 QV doet de kwartmijl volgens fabrieksopgave in 15,9 sec. Hoe ik daar dus meer dan een seconde af wil halen ... :blue_lol: dat was een hint!
Maar wie helpt me dus aan de koppelkromme (en vermogenskromme) van de standaard 2.5 V6 van onderstaande wagen :?:

Andretti Molletti

Re: RE: Top Secret Project - niet zo geheim meer

do sep 15, 2005 23:03

RB bij nissan staat voor Race Bred geloof ik (weten we meteen ook waar IB voor staat bij IB-Groep :wink: )

Yuri
RB is absoluut een Nissanblok. Maar of de R voor race staat betwijfel ik... er is ook een RD ... Race Diesel?? naaah...nee!

Samen met de SR motor van Nissan de absolute top in de 2fast2furios wereld!

Beesten van motoren!!!

Een RB trekt een 75 in 6 seconde door de 1/4 mijl en gaat dan nog stevig door ;)

ElCamino

Re: RE: Top Secret Project - niet zo geheim meer

do sep 15, 2005 23:10

RB bij nissan staat voor Race Bred geloof ik (weten we meteen ook waar IB voor staat bij IB-Groep :wink: )

Yuri
RB is absoluut een Nissanblok. Maar of de R voor race staat betwijfel ik... er is ook een RD ... Race Diesel?? naaah...nee!

Samen met de SR motor van Nissan de absolute top in de 2fast2furios wereld!

Beesten van motoren!!!

Een RB trekt een 75 in 6 seconde door de 1/4 mijl en gaat dan nog stevig door ;)
:schrik: :blue_lol:

En een RB is inderdaad Nissan, was in de war met de 13B (al die lettertjes :-k #-o )
:biggrin:

Andretti Molletti

RE: Top Secret Project - 75 dragracer

do sep 15, 2005 23:13

Ja verwarrend he ;)

Afbeelding

Die RB... it Rocks!

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Top Secret Project - 75 dragracer

vr sep 16, 2005 09:26

Dre ! Zondaar, ik dacht dat je bekeerd was, maar het is weer Nissan voor en Nissan na :wink: :wink:

Check uwen PB even !

ElCamino

RE: Top Secret Project - 75 dragracer

za sep 17, 2005 23:21

Zo, vandaag heb ik even m'n lagerschaaltjes laten vervangen:


Afbeelding


uiteraard nadat m'n krukasje geslepen was:

Afbeelding

:^o :P
wat een ding zeg! Daar kan geen Nissan tegenop :wink: 108920 pk @ 102 tpm
http://www.bath.ac.uk/~ccsshb/12cyl/

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Top Secret Project - 75 dragracer

za sep 17, 2005 23:38

Ben benieuwd!

Als ie klaar is zal ik je vast en zeker op Drachten treffen, ben vaste bezoeker! 8)

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8824
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Top Secret Project - 75 dragracer

zo sep 18, 2005 20:58

@ El Camino: wat moet je toch allemaal, met die foto's van de motor van mijn grasmaaier? :mrgreen:

@ Bert-155: Was een van de Alfa's in het parkeermoerasje in Drachten van jou? En heb je deze gezien?

Afbeelding

Schitterend, toch?

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

ElCamino

RE: Top Secret Project - 75 dragracer

zo sep 18, 2005 21:09

:-s :sick: [-X
wat komt er toch een raar volk op die dragraces af zeg!
:biggrin:

@Yuri: :^o jouw grasmaaier had toch maar de 9-cilinder versie :wink:

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Top Secret Project - 75 dragracer

zo sep 18, 2005 21:37

De laatste keer dat ik er was, afgelopen vrijdag was ik niet in de Alfa maar met een vriend mee in zijn Soebie :)

Normaal ben ik te herkennen aan een Alfa 155 die er niet echt standaard meer uitziet, maar wel smaakvol uiteraard :wink:

ElCamino

RE: Top Secret Project - 75 dragracer

zo sep 18, 2005 21:50

Appie v/d Heide is toch maar mooi King Street 2005 geworden met z'n V8 Capri.
King Street is dus weer een Amerikaanse V8 aangedreven voertuig (maar dus niet in een Amerikaanse auto deze keer).

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Top Secret Project - 75 dragracer

zo sep 18, 2005 21:56

Jep, gaaf ding ook!
Vond de blauwe Camaro SS van euhm...... (weet ze naam ff niet meer :roll: ) erg fijn starten....die wagen zet zichzelf springt een 20 cm de lucht in en schiet af 8)

Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: Top Secret Project - 75 dragracer

ma sep 19, 2005 12:53

Afgelopen week-end heb ik een Giulietta 116 te koop zien staan, was gebouwd voor de
dragrace, ding zag er niet uit maar had wel een V6 met 2 turbo's onder de kap
Heb er volgens mij nog een fotootje van, indien iemand interesse heeft om deze te zien ??? wil ik de foto's wel mailen, lukt me nml zelf niet om ze te plaatsen.
trasforma il meglio in massimo

ElCamino

Re: RE: Top Secret Project - 75 dragracer

ma sep 19, 2005 17:54

Afgelopen week-end heb ik een Giulietta 116 te koop zien staan, was gebouwd voor de
dragrace, ding zag er niet uit maar had wel een V6 met 2 turbo's onder de kap
Heb er volgens mij nog een fotootje van, indien iemand interesse heeft om deze te zien ??? wil ik de foto's wel mailen, lukt me nml zelf niet om ze te plaatsen.
Cool. Stuur die foto's maar naar mij, dan zal ik ze hier wel plaatsen.

Hier dus: (damn echt fokking bizarr! :twisted: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

woorden schieten tekort...
Hmm, tijdelijke profielbandjes, RDW keuring, likje matzwart, vlammetjes spuiten....yeah, die zou van mij kunnen zijn... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ElCamino op ma sep 19, 2005 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Projecten”