ElCamino

Project 75 V6 dragracer

do sep 01, 2005 22:48

Ik ga ook een project starten, samen met Yuri 75 V6. Helaas kan ik er nog niet veel over vertellen, simpelweg omdat het nog geheim is :-$ en misschien ook wel omdat ik er nog niet eens een voertuig voor heb ... :? Maar het wordt zeker een 75!
Maar goed, U wordt op de hoogte gehouden zogauw er vorderingen zijn. De eerste vordering zal zijn het verkrijgen van een nieuwe sleutelruimte. Daarnaast uiteraard het verzamelen van geschikte bits 'n pieces. Vervolgens het samenstellen van deze onderdelen tot een geschikt voertuig. En natuurlijk de ervaringen tijdens het uitvoeren van het geheime project....

Lekker vaag 8)

:!: Edit: het voertuig is dus een 75 2.5 V6 QV van '86 geworden, het doel is er een dragracer van te maken die de kwartmijl ergens in de 14 sec doet. En dat voor weinig geld dus :!:
snel naar pagina 4 om het geheimzinnige gedoe over te slaan, al mis je dan wel wat leuke hersenspinsels...
Laatst gewijzigd door ElCamino op zo apr 16, 2006 00:05, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: Top Secret Project

do sep 01, 2005 22:53

Gijs@ zit jij ons een beetje blij te maken met een dooie mus ? :wink:

Het wordt een 75 ? Heb je nog een bepaalde kleur in gedachten ? :lol:

Scuderia 1

RE: Top Secret Project

do sep 01, 2005 22:57

je gaat er toch geen V12 in jassen 8)


Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8822
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Top Secret Project

do sep 01, 2005 23:02

Ergens ligt ook nog een Rover 3.5 V8 op een bestmming te wachten :whistle:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

ElCamino

RE: Top Secret Project

do sep 01, 2005 23:04

nou, een eerder idee wat het niet gehaald heeft, maar wat niet uitgesloten is, was het bouwen van een 75 pickup aangedreven door een aluminium 3,5l Rover V8 en vijfbak. Dat motorblok heb ik nog steeds liggen, wachtend op een (ander?) project.

ElCamino

Re: RE: Top Secret Project

do sep 01, 2005 23:05

Ergens ligt ook nog een Rover 3.5 V8 op een bestmming te wachten :whistle:
Sh*t, je was me net voor! :wink:

ElCamino

RE: Top Secret Project

do sep 01, 2005 23:16

De gebruikers hebben in totaal 76171 berichten geplaatst in 5198 onderwerpen
We hebben 1500 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Adrie
Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 13 Geregisteerd, 6 Verborgen en 8 Gasten [ Beheerder ] [ Moderator ]
Grootst aantal gebruikers online was 54 op 04 Jul 2005 22:04
Geregistreerde gebruikers: Aikon1694, Alessandro, Andretti Molletti, Dinky Boy, frankalfa, GTV Boy, Gtvco, kai, Koen, Michel, Pietro Originale, Rocus, roel
Van de 1500 gebruikers zullen er vast wel tussen zitten die het raden. Maar dan reageer gewoon lekker niet :blue_lol:
Gaandeweg het project meer info...

Ik heb trouwens al een aanvraag tot inschrijving ingediend bij de organiserende organisatie. Voor een luttele €30 /jaar krijg ik een vast startnummer. Nu maar hopen dat ik 75 mag kiezen [-o<

Binnenkort heb ik ook nog een Chevy V8 en een Powerglide automaat over, da's ook leuk voor ... bijvoorbeeld een .. euh.. Peugeot?
Nee, de Alfa blijft een 4 cilinder, dat zal ik vast verklappen.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Top Secret Project

do sep 01, 2005 23:19

De gebruikers hebben in totaal 76171 berichten geplaatst in 5198 onderwerpen
We hebben 1500 geregistreerde gebruikers
De nieuwste gebruiker is Adrie
Er zijn in totaal 27 gebruikers online :: 13 Geregisteerd, 6 Verborgen en 8 Gasten [ Beheerder ] [ Moderator ]
Grootst aantal gebruikers online was 54 op 04 Jul 2005 22:04
Geregistreerde gebruikers: Aikon1694, Alessandro, Andretti Molletti, Dinky Boy, frankalfa, GTV Boy, Gtvco, kai, Koen, Michel, Pietro Originale, Rocus, roel
Van de 1500 gebruikers zullen er vast wel tussen zitten die het raden. Maar dan reageer gewoon lekker niet :blue_lol:
Gaandeweg het project meer info...

Ik heb trouwens al een aanvraag tot inschrijving ingediend bij de organiserende organisatie. Voor een luttele €30 /jaar krijg ik een vast startnummer. Nu maar hopen dat ik 75 mag kiezen [-o<

Binnenkort heb ik ook nog een Chevy V8 en een Powerglide automaat over, da's ook leuk voor ... bijvoorbeeld een .. euh.. Peugeot?
Nee, de Alfa blijft een 4 cilinder, dat zal ik vast verklappen.
:whistle: :^o :-# :-k
Zal ik mijn rekeningnummer dan maar ff pb-en Gijs....? :wink: :twisted:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

ElCamino

Re: RE: Top Secret Project

do sep 01, 2005 23:29


:whistle: :^o :-# :-k
Zal ik mijn rekeningnummer dan maar ff pb-en Gijs....? :wink: :twisted:
Grtz, fRank

Da´s goed :blue_lol:
Dan zal ik m´n rekeningnummer maar hier posten, misschien komen er dan nog wat donaties binnen :-k
of kunnen we je ook met Alfa-onderdelen het zwijgen opleggen?

:mrgreen:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Top Secret Project

do sep 01, 2005 23:51


:whistle: :^o :-# :-k
Zal ik mijn rekeningnummer dan maar ff pb-en Gijs....? :wink: :twisted:
Grtz, fRank

Da´s goed :blue_lol:
Dan zal ik m´n rekeningnummer maar hier posten, misschien komen er dan nog wat donaties binnen :-k
of kunnen we je ook met Alfa-onderdelen het zwijgen opleggen?

:mrgreen:
Nou ik denk dat, als je goed hard uithaalt met een krukas ik voorlopig wel ff stil ben ja.. :-#
Maar wellicht als Yuri's 3.5 helemaal klaar en opgefrist is we wellicht iets voor elkaar kunnen betekenen... :? :jumping:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: Top Secret Project

vr sep 02, 2005 08:42

Hee gaaf !!
Een 75 Pickup !!!!!

Constantijn

RE: Top Secret Project

vr sep 02, 2005 12:23

Of een station... (daar was er maar eentje van toch?)

Trouwens, een aluminium Rover 3.5 V8 blok erin is toch niet zo bijzonder? (die heb ik namelijk zelf ook in mijn auto :mrgreen: )

ElCamino

RE: Top Secret Project

vr sep 02, 2005 17:07

Nou, grote veranderingen aan het uiterlijk wilde ik ivm tijdgebrek maar achterwege laten. Hooguit een likje verf hier en daar.
En zoals gezegd, het blijft ivm tijd ook gewoon een viercilinder. Maar in de toekomst zal ik ook wel weer plannen krijgen voor dat Rover blok. Trouwens, als dat niet bijzonder genoeg is ga ik over tot de chevy V8 en bak die ik binnenkort over heb. Maarre Constantijn, waar heb jij dat Rover blok in?

Nee, slimme forummers hoeven niet te raden, die kijken gewoon even de topics waar ik gepost heb. Ben een newbie, dus dat zijn er niet zo veel...

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Top Secret Project

vr sep 02, 2005 17:27

Een Rover V8 in een Alfa Romeo 75 is eerder gedaan. http://www.john-sleath.com/jws.htm

Een Rover V8 heeft het gewicht van een modale Euro 4 cilinder. Een Chevy V8 is echt veel
en veels te zwaar.

Terug naar “Projecten”