ElCamino

Re: RE: Project 75 V6 dragracer

zo apr 23, 2006 20:15

Veel te doen nog....
Pfoe, nou! Maar het begin is er, volgende week rustig aan verder :blue_cool: Eigenlijk wel jammer dat de racer nu geschorst is, het is nu bijna een tweeling voor de onoplettende kijker. Was een leuk setje geweest op het DAF-terrein vanmiddag 8)

Snel een oprijer scoren, dan boeit dat APK laswerk aan deze ook geen f%%% meer!
Juistem :thumbs:
En dan als het parkeerterrein wat leger was geweest hadden we nog leuk synchroon donuts kunnen gaan draaien :mrgreen:

Oproep: Wie weet er nog een leuke oprijwagen, goedkoop, laadvermogen >1300 kg en ouder dan 25 jaar?

ElCamino

RE: Project 75 V6 dragracer

wo mei 24, 2006 22:13

Die oprijwagen hebben we inmiddels gevonden!

Afbeelding

Morgen het eerste sprintjetrekken evenement. Dus als je je stierlijk verveelt omdat je niet mag gaan werken, kom naar Zandvoort. Kost je wel €12 om allerlei uitgedoste tunercars te mogen zien. En gezien de weersvoorspelling zal het echte spektakel wel meevallen (Battle of the trucks en de overige Amerikanen, waaronder een El Camino met lachgas :twisted: ) :cry:
Nou ja, volgende keer beter. Hopelijk heb ik dan ook wat verbeteringen aan de wagen kunnen doorvoeren. Dit keer is het puur standaard as-is, afgezien van de brulpijp (first things first...), verlaging achter, de kuipstoel en de stickers. Er ligt nog wat in het verschiet, maar dat wil ik pas op de strip van Drachten gaan uitproberen. Eerst moet er nog een beetje geknutseld worden.

Afbeelding
Geen reclame!

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Project 75 V6 dragracer

wo mei 24, 2006 22:54

Ben er niet bij maar veel succes en bericht even hoe het was 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8813
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Project 75 V6 dragracer

za mei 27, 2006 10:28

Zo, eventjes een mini-verslagje. Helaas nog zonder foto's (en zo veel foto's zijn er niet, maar goed).

Het was k*tweer. El Camino heeft het grootste deel van de dag wachtend doorgebracht. Uiteindelijk kon er op het natte rechte eind een 200m sprintje getrokken worden. Wielspin tot in 3, dus dat ging helemaal nergens over.

Toen het toch droog werd, nog wel een paar keer de kwart mijl kunnen doen in standaard-trim. Uiteindelijk viel de tijd wat tegen: rond de 16.7 seconden (inclusief 0.8 seconden reactietijd, dat wel). Impreza's WRX met een chippie en zo doen het ongeveer in 14 rond.

Op pinkstermaandag gaan we het nog eens zonder echte modificaties proberen bij RAT, en daarna wordt het tijd voor een zuurstofdrager en extra benzine :whistle:


En het was een raar dagje op Zandvoort met Do Dare. Er reden natuurlijk veel ricers rond, en de stelregel is ongeveer 'wat er snel uitziet, is het niet, en wat er niet uitziet, is snel....'. U kent het wel, 800pk Skylines en zo. Maar ook onverwachte dingen, zoals diverse Corsa's B die écht hard gingen. Of een Audi 90 uit 1989, die helaas een dikke font mounted intercooler had, maar die dus ook gru-we-lijk snel was. Er wordt in diverse Hollandse schuren nog flink gehobby'd...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

ElCamino

RE: Project 75 V6 dragracer

di jun 06, 2006 21:53

Yuri heeft het al over het dragracen in Zandvoort gehad. De performance viel best wel tegen :oops:
Ik was de enige Alfa en ik geloof ook de enige die een helemaal standaard auto had.
Hier nog een paar foto's daarvan.
Afbeelding
Afbeelding

Even geduld nog, verslag en foto's van het RAM festival van afgelopen maandag volgen nog...

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Project 75 V6 dragracer

di jun 06, 2006 21:56

Hmm, die blauwe talon (nee, geen eclipse :wink: ) ken ik, nou ja..zat bij onze clup.. (ook met tjoeners :wink: )

Die Corsa B's zijn idd flink snel, maatje van me is ook bezig met 1tje, met een 2.0 16v erin..150 pk op gewicht van een natte krant.. :roll:
Aniwee, trug naar de 75! 8)

ElCamino

RE: Project 75 V6 dragracer

di jun 06, 2006 22:33

Maandag 5 juni RAM festival (Rotterdam)
Er werd gedragraced op een industrieterreintje in de Spaanse Polders. De baan was hobbelig en de uitremstrook kort. Daarom werd er over maar 200 meter gereden. Het was ongelofelijk dat er auto's tijden onder de 8 seconden neer hadden gezet. Als ik zo'n snelle wagen zou hebben had ik daar echt niet gereden, zo bizar was die baan. Maar goed.

Aan de 75 heb ik sinds Zandvoort weinig gedaan. Ik had bandjes gekocht voor de Camino, maar toch maar besloten om ze op de Alfa te monteren. Lekker hoog en zacht (winterbanden!) in de maat 215/65-15. Omdat dat eigenlijk maar net past raakte de band de verbredertjes tijdens het inveren. De wielkasten zelf werden niet geraakt want, ja het is een 20 jaar oude 75, die zijn al lag weggeroest 8) . Het mes, de zaag en de hamer zijn gebruikt om de speling-issues op te lossen.
Daarnaast heb ik door middel van wat restjes staal het achterste versnellingsbakrubber vastgezet. Het rubber was vergaan waardoor de bak er nogal on-bewegingsvrij onder hing, iets wat je niet wilt.

De winterbandjes leken wel degelijk meer grip te hebben dan die ouwe 205/60-15 rubbers die er vorige keer onder zaten. Bovendien was door de toegenomen rolstraal de 200 meter in de 2e versnelling af te leggen. Schakelen kost tijd. Maar omdat de verbeteringen aan de auto niet echt significant waren wederom geen wereldtijden. Nauwelijks onder de 11.00 s bij eindsnelheden rond de 108 km/u. De timeslips liggen nog in de auto, maar ik heb even geen zin om ze te gaan halen :wink: . Oh ja, de index was 9,37 ofzo. Ondanks de baggertijden tijdens de kwalificaties wist ik toch nog door te dringen tot de tweede ronde tijdens de eliminaties. Toen werd ik uitgeschakeld door een C-Kadett. (Ja, da's echt!)

Gelukkig zijn daar nog de foto's.
Yuri's portretrecht zal niet geschonden worden (in de wachtrij):
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gezellig dagje was het. Lekker een beetje scheuren en toeren met Yuri en de Ford en ouwehoeren met nog meer autogekken. Aldus.

Nu gaat de 75 een kleine renovatie tegemoet. Uitlaat, koplampen, snelheidssensor (iemand?), verse APK hopelijk, dieet en een extra verrassing voor m'n tegenstanders voor de volgende keer. Op naar de 14 seconden kwartmijltijd. Drachten 28 juli.

ElCamino

RE: Project 75 V6 dragracer

di jun 06, 2006 22:44

Jaja, Duitse degelijkheid en rijstvreters, boeiuh! :wink:
Gelukkig waren er ook toffe wagens:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oké, één coole Jap, maar dan wel met V8. Wat een kool geval was dat!

:mrgreen:

(even wat foto's van een collega Camino-rijder gepikt)

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1348
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

RE: Project 75 V6 dragracer

di jun 06, 2006 23:29

Afbeelding

Deze "dragracers" reden 's avonds weer gewoon naar huis.

De baan was misschien niet geweldig, de dag wel! En leuk Yuri zo even te ontmoeten en spreken. Gijs was natuurlijk heel druk met het stuur vasthouden :wink: Jullie 75 klinkt trouwens wel lekker als je voluit gaat :!:
Oo==v==oO
Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Gebruikersavatar
Hansman
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: di aug 30, 2005 23:45
Locatie: Nunspeet

Re: RE: Project 75 V6 dragracer

vr jun 09, 2006 11:55

Of een Audi 90 uit 1989, die helaas een dikke font mounted intercooler had, maar die dus ook gru-we-lijk snel was. Er wordt in diverse Hollandse schuren nog flink gehobby'd...
klopt, die Audi Coupe die meereed is van een maat van me die zwarte coupe heeft 530 pk en 650 nm koppel 8) Die blauwe die ook meedeed moet meer hebben maar hij had het probleem dat de turboslang er steeds afklapte. (2,3 bar turbodruk :P ) Was een leuke dag idd jammer van het slechte weer toen. Zag je 75 dragracer nog wel gaan :D al met al geen slechte tijd denk ik voor een standaard 75. ga je nog er nog iets aan doen om de auto lichter te maken?

mvg Hans
156 3.2 24v GTA berlina 2002
BMW 2002 1972
Husqvarna 450 smr

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

Re: RE: Project 75 V6 dragracer

vr jun 09, 2006 12:14

Of een Audi 90 uit 1989, die helaas een dikke font mounted intercooler had, maar die dus ook gru-we-lijk snel was. Er wordt in diverse Hollandse schuren nog flink gehobby'd...
klopt, die Audi Coupe die meereed is van een maat van me die zwarte coupe heeft 530 pk en 650 nm koppel 8) Die blauwe die ook meedeed moet meer hebben maar hij had het probleem dat de turboslang er steeds afklapte. (2,3 bar turbodruk :P ) Was een leuke dag idd jammer van het slechte weer toen. Zag je 75 dragracer nog wel gaan :D al met al geen slechte tijd denk ik voor een standaard 75. ga je nog er nog iets aan doen om de auto lichter te maken?

mvg Hans
Die S2 coupe van Jeffrey? :wink: Ook via via bekend, althans jongen bij mijn cluppie zit bij hem in de audi club, die gaat als de brandweer! 8)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Project 75 V6 dragracer

vr jun 09, 2006 12:29

Een rappe dragrace Audi.

http://www.john-sleath.com/index.htm

Gebruikersavatar
Hansman
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: di aug 30, 2005 23:45
Locatie: Nunspeet

RE: Project 75 V6 dragracer

vr jun 09, 2006 19:05

ja die van jef gaat zeker als de brandweer :D :D . Ken hem weer via een maat van mij die die blauwe s2 coupe heeft.

dieJohn Sleath is ook zeker rap, hij sprintte vorig jaar ook op Chimay in Belgie. Maar aan die auto is niets coupe maar aan v8 onder de kap en die auto is enkel nog een buizenconstructie. Wel indrukwekkend om te zien.

mvg Hans
156 3.2 24v GTA berlina 2002
BMW 2002 1972
Husqvarna 450 smr

Terug naar “Projecten”