Vanmiddag de 156 weer opgehaald. Met 6 nieuwe Bosch injectoren.
Hij was nog even gebleven voor een oude klacht nl. hoger stationair lopen na een aantal minuten.
Aangezien nu alles is vervangen komt zoiets toch weer naar boven met de gedachte hoe kan dat.
Met de testkast was duidelijk te zien dat de gasklep wordt aangestuurd door het Motormanagement.
Hij corrigeerde de boordspanning omdat deze te laag was bij 700 rpm.
Je zou zeggen dat is gek als je de dynamo voor de 3e keer (hij was al 2x door rood lampje uitgebouwd) hebt weggebracht voor revisie.
Dus voor de zekerheid nog een keer gedaan toen de motor eruit was.
Dus nu zelf de dynamo weggebracht en laten testen. Zijn oude testapparatuur gaf OK.
Daarna de dynamo op zijn spiksplinternieuwe HiTech testapparaat (geef je merk en type auto op) die een heel programma afwikkelde.
Grote uitdraai en wat denk je OK
Dat gaat hem dus niet worden.
Na enig zoekwerk kwam het startmotor/dynamo revisie bedrijf aan met een nieuw exemplaar uit het magazijn.
Deze op de testbank en wat denk je bij 200 rpm minder de laadspanning al bereikt.
Na inbouwen alles PERFECT. Maar of je er blij van wordt, nou nee.
Dus na 6 injectoren met een perfect test rapport nu ook de dynamo met een perfect testrapport die zo de bak in kan.
Tjerry