Pagina 1 van 3

Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: di jan 25, 2011 19:16
door a lex
Hier wij beginnen - vergeven mijn slecht Nederlands!!

September 2006. Metz, France. Ik koop mijn Alpha- van een stinkende Fransman voor €6000 - de auto zit op een Franse nummerplaat.

Afbeelding

De eerste kosten zijn
- Nieuwe mist lichte schakelaar
- Nieuwe ruitenwissers
- Nieuwe nummerplaathouders
- Luxembourg Controle Technique (APK)
- Luxembourg invoer
- 4 x nieuwe winterbanden

Totaale koste: €800 in de eerste week!

Afbeelding

2e week - de uitlaat weg.
- Ik koop een nieuw Raggazzon achter uitlaat en een nieuw origineel Alfa middel uitlaat.

2e week totaale koste: €350!

Afbeelding

Ik gebruikte toen de auto voor 18,000km in 9 maanden en tegen eind 2007 de auto was dood!

Ik vervoerde 916 aan Engeland voor reparaties en ik zette ook de auto op een Engelse nummerbord.

Totaale koste: rond €500

Ik was boos met 916, zodat kocht ik een nieuwe Spider 939. Het was nu medio 2007 en ik kwam in Nederland leven

Afbeelding

Uiteindelijk besliste ik 916 te bevestigen, zij had nodig:

-Volledig nieuw ECU en immobiliser systeem
-Nieuwe voorremmen
-Nieuwe rempijpen
-Distributieriem en variator
-Nieuwe koppeling
-verschillende andere stukken en brokken
-ik koop ook 4x nieuwe velgen en banden

Totaal koste: rond €2500

Afbeelding

De auto leefde in het UK en werd gebruikt op het weekend door mijn ouders. Maar binnen 12 maanden zij had nodig:

- Polybush chassis met Powerflex
- Nieuwe achter remen
- Nieuwe bougies
- Nieuwe olie
- Onderhoud
- Nieuwe 'wishbones'
- en andere kleine dingen

Totaal kosten: rond €1000

Nu is het September 2009 en ik heb een huis gekocht, ik verkoop mijn Abarth en 939 en breng 916 aan Nederland!

De auto is in slechte voorwaarde en vergt reparaties:

- Vervangen remmen al ronde
- De vervangen bestuurdersstoel
- Aircon onderhoud
- iPod soundsysteem
- Nieuwe distributieremen
- Nieuwe versnellingsbak en wiellager (x2)
- Nieuwe vensterdelen

Total koste: €2000

Oude remen en nieuwe vensterdelen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In Maart 2010 ik kocht nieuwe delen:

- Raggazzon (unsilenced) middel uitlaat
- Matten
- Stok

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Koste: rond: €350

In April 2010 ik koop nieuwe 6000K HID voorlamps, zij zijn fantastisch!!

Afbeelding
Afbeelding

Ook in April '10 ik deed een zeer stom ding - ik raakte mijn Bella op mijn nieuwe garage : STOM STOM STOM

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik moest aan het UK (vakantie) met de gebroken deur en het glas rijden, maar het werd hersteld in Londen voor slechts €200 :)

Afbeelding

Hersteld:

Afbeelding

Mei 2010:

- Nieuwe mist lichten
- Nieuwe spiegel
- Nederlandse kenteken - yay, geen belasting op een BN nummerbord :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Juli 2010:

- Nieuwe olie en zelf-gemaakte luchtboos met regenpijp!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Januari 2011:

- Oude 16" velgen met de winterbanden op de auto
- Nieuwe -25mm Eibach verlagingsverenset
- Novitec luchtfilter besteld

Afbeelding

THE END :)

RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: di jan 25, 2011 20:50
door Tecky
Stoer, ik heb mijn 916 3.0 na 18 maanden en een kapotte distributie (3 dagen voor de afspraak bij de garage weggedaan.
Kosten: 18000 euro, dus 1000 euro per maand.....

Re: RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: di jan 25, 2011 21:05
door a lex
en een kapotte distributie (3 dagen voor de afspraak bij de garage weggedaan.
..
In het Engels wordt dit genoemd 'Sods Law' of 'Murphys Law'.

RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: di jan 25, 2011 22:48
door B-lex
Hey A lex!

You had bad luck with the spider! I hope this beaustifull country will do better for her :lol:

What means the BN license plate?


Grtz, Alex :wink:

Re: RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: di jan 25, 2011 23:01
door GT 75V6
What means the BN license plate?
Kenteken voor auto's die niet tot het Nederlandse wagenpark behoren. Dit kenteken wordt vaak gebruikt voor buitenlands personeel zonder diplomatieke status van ambassades, consulaten of internationale organisaties. Vaak wordt aangenomen dat deze beginletters staan voor Buitenlander in Nederland of Geen Nederlander. Officieel hebben deze beginletters geen speciale betekenis. De letters worden alleen gevolgd door vier cijfers.

Bron: wikipedia

RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: wo jan 26, 2011 00:05
door B-lex
Haha ik had het zelf stiekem ook nog even opgezocht maar t meer aan gedacht om even te edit'en :D

RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: wo jan 26, 2011 00:15
door Hans33sw
Ach... wat is duur? Alfa's zijn nou eenmaal duur, tenminste in het rijden.
Mijn schoonpa zei ooit "een alfa loop je op leeg" en hij heeft (in mijn geval) gelijk.

RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: do jan 27, 2011 19:44
door a lex
Van daag nieuwe suspension (opschorting?) bestelled:

Voor: KYB Excel-G Gas strut

Achter: KYB Gas-adjust

Totaale: rond €280, uit Engeland.

RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: wo feb 02, 2011 14:30
door a lex
Afbeelding

Hebbe hebbe

:D

Re: RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: wo feb 02, 2011 16:11
door yuri 75 V6
suspension (opschorting?)
Ophanging :wink: . Top dat je probeert om het allemaal in het Nederlands te doen! (en dat je zo veel geld in een auto durft te steken wat je nooit meer terug ziet. Rationeel gezien is dit een money pit van jewelste).

Re: RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: wo feb 02, 2011 18:39
door Patrick
Op dat je zo veel geld in een auto durft te steken wat je nooit meer terug ziet. Rationeel gezien is dit een money pit van jewelste).


Doen wij dat niet allemaal..... #-o

Patrick.

Re: RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: wo feb 02, 2011 19:34
door yuri 75 V6
Op dat je zo veel geld in een auto durft te steken wat je nooit meer terug ziet. Rationeel gezien is dit een money pit van jewelste).


Doen wij dat niet allemaal..... #-o

Patrick.


Ikke niet hoor :whistle:

Re: RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: wo feb 02, 2011 20:35
door Alfa-Corazon
Op dat je zo veel geld in een auto durft te steken wat je nooit meer terug ziet. Rationeel gezien is dit een money pit van jewelste).


Doen wij dat niet allemaal..... #-o

Patrick.

Idd. Zoiets heet euhhhhh emotie, passie en euh.. nog wat.
Maar jij doet het wel grondig.

RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: vr mar 04, 2011 17:34
door a lex
Met de nieuwe ophanging voor en achter (KYB excel + Eibach Pro -20mm)

Afbeelding

Afbeelding

RE: Mijn 916 Spider - een lang en duur verhaal

Geplaatst: vr mar 04, 2011 18:00
door Geert-Jan
Die staat ERG mooi op z'n wielen zeg! =D>