Gebruikersavatar
JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2257
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:03
Locatie: Breda

RE: Restauratie 2600 Sprint

di jun 05, 2012 15:34

kikkers :lol:

is nog eens wat anders dan op sterk water toch? :twisted:
Joris

1750 Berlina 1971

Gehad: Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962,
Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2600 Sprint

di jun 05, 2012 15:36

Oh ja, kachelmotor boven water....

Aad Louter
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: za jan 23, 2010 17:52
Locatie: Amsterdam

RE: Restauratie 2600 Sprint

di jun 05, 2012 20:02

@schaapm: bedankt weer voor je antwoorden . . . . . en voor het vinden van de kachelmotor!
Overdracht tijdens Concours 't Loo of Viva Italia Zandvoort?

Had je trouwens nog iets kunnen doen met mijn vraag over de bumperrubbers?

Groeten,
Aad

Gebruikersavatar
Pericoloso
Guru
Guru
Berichten: 1159
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 21:41
Locatie: Zuid Kennemerland

RE: Restauratie 2600 Sprint

di jun 05, 2012 23:08

Genieten hoor van dit project!
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2600 Sprint

wo jun 06, 2012 13:00

Ik heb eens zelf olie ververst bij de SZ en heb de platte opvangbak met olie een tijdje in de garage laten staan uit luiheid.
Toen ik het ging opruimen, zaten er ook een paar kikkers in.

Dus dat zal met jouw carter ook zijn gebeurd. Gedemonteerd en toen met de olie erin een tijdje in de garage/schuur gezet.
Toen zijn de kikkers erin gesprongen (waarom?? geen idee, maar ze doen het dus) en is het carter weer teruggezet.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Restauratie 2600 Sprint

wo jun 06, 2012 17:27

Wel nee gewoon zonder vuldop gestaan in de schuur!

Beestjes erin gekropen en naar beneden gevallen/gekropen.

Daarna verzopen.

gr Jan

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Restauratie 2600 Sprint

do jun 07, 2012 11:25

Geeft toch een nieuwe betekenis aan kik-down ;-)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

Aad Louter
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: za jan 23, 2010 17:52
Locatie: Amsterdam

RE: Restauratie 2600 Sprint

za aug 25, 2012 17:30

Zo, vakantie achter de rug, dus we gaan weer aan de slag.
Bedoeling is om komende herfst/winter veel tijd te besteden, zodat volgende voorjaar . . . . . . !

Ik zou graag een probleem aan jullie voorleggen.
Al geruime tijd 'hangt' de achteras op zijn plaats, volledig gemonteerd, op de vangbanden na.
Zelfs als we met zijn tween in de kofferruimte gaan staan (zo'n 175 kg) zakt de auto niet genoeg om de vangbanden te kunnen monteren.
Als we er vanuit gaan dat vangbanden en veren origineel zijn, wat kan er dan hier verkeerd gaan?

Alvast bedankt en zodra de motor geplaatst is, volgen er weer foto's.

Groeten,
Aad
Aad
2600 Sprint 1965 - 2000 GTV 1971 - 1900 M (Matta) 1952 - GT 1300 Junior Z 1971

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2600 Sprint

ma aug 27, 2012 10:08

Ha Aad,

Volgens mij moeten ze dan gewoon passen, want de vangbanden komen pas strak te staan wanneer de auto opgekrikt staat.
Meet de lengte van de banden eens op...dan zal ik ook eens gaan meten.

Aad Louter
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: za jan 23, 2010 17:52
Locatie: Amsterdam

RE: Restauratie 2600 Sprint

ma aug 27, 2012 15:28

Dag Marcel,

alvast bedankt voor het meedenken.

Ik heb de vangband opgemeten en kom op zo'n 63 cm.
Ben benieuwd naar jouw meting.

Groeten
Aad
2600 Sprint 1965 - 2000 GTV 1971 - 1900 M (Matta) 1952 - GT 1300 Junior Z 1971

Gebruikersavatar
arjz1300
Full Member
Full Member
Berichten: 421
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 19:49

Re: RE: Restauratie 2600 Sprint

di aug 28, 2012 14:30

Juist ja . . . kikkers in de pan!!
Degene die kan uitleggen hoe ze daar gekomen zijn mag zich melden . .
:shock: Het lijkt mij sterk dat ze door de vuldop zijn gekomen, vermoedelijk heeft een vorige eigenaar ook de carterpan er een keer onder uit gehaald en deze een nacht in zijn schuur op de grond gezet oid... iets anders kan ik niet bedenken....
Een kikker heeft geen rijbewijs, dus mag je er vanuit gaan dat hij/zij het verschil niet weet tussen modder en olie(drap).

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Restauratie 2600 Sprint

di aug 28, 2012 15:06

Juist ja . . . kikkers in de pan!!
Degene die kan uitleggen hoe ze daar gekomen zijn mag zich melden . .
:shock: Het lijkt mij sterk dat ze door de vuldop zijn gekomen, vermoedelijk heeft een vorige eigenaar ook de carterpan er een keer onder uit gehaald en deze een nacht in zijn schuur op de grond gezet oid... iets anders kan ik niet bedenken....
Een kikker heeft geen rijbewijs, dus mag je er vanuit gaan dat hij/zij het verschil niet weet tussen modder en olie(drap).
Sorry voor het off-topic (gelukkig ben ik de eerste niet..), maar de relatie tussen kikkers en olie is al heel erg oud.......een slordige 250 miljoen jaar.... 8)

Met bewondering volg ik trouwens dit mooie project!!! :thumbs:
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Aad Louter
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: za jan 23, 2010 17:52
Locatie: Amsterdam

RE: Restauratie 2600 Sprint

ma sep 03, 2012 20:27

Ik kom nog even terug op het (on-topic) achteras-verhaal.
Heb ook de achterveren opgemeten en schat (want de schokdempers zijn al gemonteerd, dus de veren staan al wat op spanning) dat ze onbelast richting iets van 45 cm lang zijn.

Kan iemand daar wat nuttigs over zeggen?

Bedankt vast!
Aad
Aad
2600 Sprint 1965 - 2000 GTV 1971 - 1900 M (Matta) 1952 - GT 1300 Junior Z 1971

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2600 Sprint

ma sep 03, 2012 22:07

Helemaal vergeten te zeggen, gisteren, maar de vangbanden zijn 68 cm. lang... Dus scheelt wel iets ten opzichte van jouw banden.
De vangbanden moeten met de uiteinden ook niet over elkaar liggen maar dienen kops tegen elkaar aan te liggen.

Was wel gezellig gisteren!

Aad Louter
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: za jan 23, 2010 17:52
Locatie: Amsterdam

RE: Restauratie 2600 Sprint

wo nov 14, 2012 18:01

Beste volgers,
we zijn weer een stuk verder! Vandaag zijn motor en auto in de echt verenigd . . . . .
Was tegelijkertijd een hele bevalling, maar het resultaat is waar het om gaat.

Hier een paar plaatjes van de operatie:

Afbeelding

Afbeelding

En nog twee van de hele auto:

Afbeelding

Afbeelding

We hebben weer een vraag voor de ervaringsdeskundigen onder jullie:
zowel voor als achter is er geen beweging in de ophanging te krijgen. Schokbrekers konden gewoon bewogen worden voor montage, veren zijn de oorspronkelijke en de losse delen van de (voorwiel-)ophanging scharnierden ook prima.
Heeft iemand een idee in welke richting we het moeten zoeken?

Bedankt vast,
Aad
Laatst gewijzigd door Aad Louter op vr mei 10, 2013 09:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Aad
2600 Sprint 1965 - 2000 GTV 1971 - 1900 M (Matta) 1952 - GT 1300 Junior Z 1971

Terug naar “Projecten”