Aad Louter
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: za jan 23, 2010 17:52
Locatie: Amsterdam

Restauratie 2600 Sprint

vr dec 24, 2010 21:09

Beste Alfisti,

afgelopen zomer zijn Dennis en ik (Aad) begonnen met de restauratie van een 2600 Sprint; een project dat bij de vorige eigenaar zo'n 15 jaar geleden tot stilstand was gekomen.
We hebben de auto gedemonteerd gekocht onder de toezegging dat de auto helemaal compleet is.
Inmiddels hebben we een flink deel van het laswerk (dat zich beperkt tot de bekende plekken als wielkasten, accubak, reservewielbak) achter de rug.

Op dit moment hebben we een tweetal zaken waar we jullie hulp voor inroepen. Ten eerste is de bijbehorende benzinetank doorgerot, zowel de onder- als de bovenkant. Is iemand in het bezit van een goeie vervanger hiervoor?
Ten tweede dachten we in het gelukkige bezit te zijn van 2, weliswaar niet complete en uiteraard niet in nieuwstaat verkerende, van de veelgezochte gereedschapskisten. Echter blijkt de breedte van deze kistjes breder te zijn dan het frame dat zich in de kofferbak bevind, namelijk 21 ten opzichte van 18 cm. Kan iemand ons hier duidelijkheid over verschaffen? Horen deze kistjes bij een ander model? Of is het frame in onze auto aangepast?

Bij voorbaat dank,
Dennis/Aad

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2600 Sprint

za dec 25, 2010 16:07

Kunnen er foto's van het project gepubliceerd worden? Ben zeer benieuwd
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2600 Sprint

zo dec 26, 2010 19:17

Ha Aad,

Plaats eens een foto van een kistje welke je hebt of je mag hem ook naar mijn bekende mailadres sturen...
Volgens mij heb ik nog wel ergens een tank liggen, dus daar kan ik je denk ik wel aan helpen....
Bij een sprint tank zit de vulopening aan de zijkant en de spider heeft hem in de kofferbak....andere vulhals.
Vorm aan de onderzijde is wel gelijk dus mocht ik onverhoopt toch geen tank hebben, moet je in je zoektocht daar een beetje rekening mee houden..

Succes.

Marcel

Gebruikersavatar
Sandor Molmans
Junior Member
Junior Member
Berichten: 67
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 22:45

RE: Restauratie 2600 Sprint

ma dec 27, 2010 15:03

Ben echt super benieuwd. Ik vind dat echt een super mooie Alfa. Is namelijk ook mijn trouwauto geweest. Mocht ik nog een keer geld over houden dan wil ik er ooit nog een keer een aanschaffen. Ik kan niet wachten op de foto's

Sandor
Alfa(naat)

Spider 2000 veloce, 1976
156, 2.0 JTS, 2002

gehad
156 2.0 T-spark,1998
1e type 33 1.3 , 1985 GRIJS KENTEKEN
2e type 33 junior

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2600 Sprint

di dec 28, 2010 13:59

Ik heb er nog eentje staan welke voor normaal geld weg mag. Opknapper met niet te veel werk en origineel Nederlands geleverd....Live your dream!!!!!

Maar back on topic: we willen graag foto's zien Aad, van alle vorderingen tot nu toe.

Aad Louter
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: za jan 23, 2010 17:52
Locatie: Amsterdam

RE: Restauratie 2600 Sprint

di dec 28, 2010 22:32

Hier komen de plaatjes!
Afbeelding
Ons startpunt: een volledig gedemonteerde 2600 Sprint

Afbeelding
De wielkast linksachter voor . . . . .

Afbeelding
en na het laswerk

Afbeelding
De accu heeft zijn sporen achtergelaten . . . . .

Afbeelding
en dus eerst een en ander verwijderen . . . . .

Afbeelding
en weer herstellen

In de achterkant van de wielkast linksvoor kwamen we het volgende tegen:
Afbeelding

voor de duidelijkheid:
Afbeelding
juist ja . . . . . een kogelgat!
Wie het verhaal kent mag zich melden!

En dan nog een plaatje van de gereedschapskistjes:
Afbeelding
Deze kistjes zijn dus 3 cm breder dan het frame in de kofferbak van onze 2600. Graag informatie hierover!
Laatst gewijzigd door Aad Louter op vr mei 10, 2013 09:11, 9 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
hanalfa
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 742
Lid geworden op: zo nov 29, 2009 09:51

RE: Restauratie 2600 Sprint

wo dec 29, 2010 05:01

Gaaf man,.. volg je resauratie tot op het eind,.. heb nog wat connecties met de 'N Drangheta,... je hoort nog van me,.... ivm het kogelgat,.. 8)


Ciao,..Han,.. 8)

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2600 Sprint

wo dec 29, 2010 19:14

Ha Aad,

Nou zie ik ineens welke auto je gekocht hebt!
Je hebt mooi de gang te pakken, dus dat gaat helemaal goed komen. Leuk om te zien in ieder geval.

Over de gereedschapskistjes: Dat zijn 100 % zeker de originele kistjes.
Kijk maar eens of er wat gelast is aan het frame. Of plaats eens een foto.

Ik ga het allemaal in de gaten houden:)

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2600 Sprint

vr dec 31, 2010 10:02

Dat gaat wel weer goed komen met deze auto. Ik zal het met belangstelling blijven volgen
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Aad Louter
Newbie
Newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: za jan 23, 2010 17:52
Locatie: Amsterdam

RE: Restauratie 2600 Sprint

do jan 06, 2011 23:03

Ben heel benieuwd of je zo iets aan het frame kunt zien Marcel.
Het ziet er naar uit of er niet aan gerommeld is.

Afbeelding

Heb je al meer zekerheid over de brandstoftank?
Laatst gewijzigd door Aad Louter op vr mei 10, 2013 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2600 Sprint

vr jan 07, 2011 16:09

Brandstoftank heb ik nog niet kunnen vinden, dus ik ben bang dat dat een probleem gaat worden.

Plan B is om dan mijn kennissen maar eens te benaderen....

Over het frame: Is 99 % zeker niet origineel.
IAan het frame zit een mogelijkheid om een haak te bevestigen aan de lange binnenzijde.
Deze haak is een variant op een ouderwetse bagagespin van je fiets...en dit elastiek zit aan weerszijden aan de achterzijde gemonteerd. Hier zie ik ook geen bevestigingspunten..

Ik maak morgen een foto van het frame, dan kan je zelf vergelijken!

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Restauratie 2600 Sprint

vr jan 07, 2011 16:17

body komt bij Louk termijtelen vandaan toch ? (via Alfamotive wellicht).
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2600 Sprint

za jan 08, 2011 17:33

Aad, je probleem is eigenlijk heel simpel: de opstaande rand aan de voorzijde hoort gewoon vlak te zijn...ik denk dat deze omhoog gebogen is, terwijl het vlak hoort te zijn.
Foto's heb ik gemaakt, maar moet ze nog even uploaden.
Doe ik straks even, maar kwaliteit is een beetje but...

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: Restauratie 2600 Sprint

zo jan 09, 2011 12:42

Dit is een beroerde foto van een spider rekje:
Als je goed kijkt zie je dat de voorkant gewoon vlak is, met een mogelijkheid om een elastiek aan te haken.
De restanten van het dikke elastiek zie je op de achtergrond nog zitten. Deze zaten in een pijpje geklonken. Zelfde kwaliteit als een bagagespin.

Zijkanten en achterkant hebben een opstaande rand en de voorkant dus niet! Op de foto lijkt het donkere gedeelte bovenop de voorkant een opstaande rand, maar dat is gewoon een stuk carrosserie waar het frame bovenop is vastgezet..
Afbeelding

Moeilijk gefotografeerd want moest even klimmen in de opslag...en van de sprint is het systeem in de basis hetzelfde dus heb ik deze niet gefotografeerd.

Rene33
Full Member
Full Member
Berichten: 465
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 09:06
Locatie: Eindhoven

RE: Restauratie 2600 Sprint

zo jan 09, 2011 12:50

Hoi Aad! da,s echt wel de auto van "Don Corleone" geweest, zoals ik je afgelopen jaar in de trein op weg naar het SS vertelde :wink: ( ivm het kogelgat)
Leuk project, ik blijf het volgen!
Alfa 166 2.4 JTD 10V
Alfetta GTV DL-32-KN
Alfasud Sprint 1.5 "Veloce",
Alfa 33 JX-43-BL / GJ-FL-64 / YZ-46-YB / HH-BZ-43
Alfa 75 ZN-04-DX
Alfa 155 1.7 TS 8V
Alfa 156 TN-BD-70
Alfa 146 TD.

Terug naar “Projecten”